Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
Sylwek54

Megane II phI Błąd P0313 nierówne obroty szarpanie w czasie jazdy

Recommended Posts

Szukałem na forum ale nie spotkałem się z podobnym problemem jaki mnie spotkał.Wszystko zaczęło się w czasie jazdy przy umiarkowanej szybkości na gazie od czasu do czasu wyczuwałem lekkie szarpnięcia które się tak nasiliły że przełączyłem na benzynę szarpnięcia minęły.Na drugi dzień po uruchomieniu bardzo nie równe obroty z szarpnięciami  program  diagnostyczny pokazał P0313. Wizyta u mechanika który stwierdził bez zajrzenia pod maskę że to na pewno świece lub cewki i jak chcę to zapisze mnie w kolejkę nie wcześniej jak za tydzień. Dla mnie to za długo chciałem poszukać kogoś kto tym zajmie się szybciej wróciłem do domu i myślę świece dopiero co wymieniane cewki choć nie nowe (Denso) były sprawdzane nie było zastrzeżeń.Uruchomiłem samochód i sam zacząłem wyłączać cewki każdą po kolei zaczynając od rozrządu i po rozłączeniu cewek 1 2 3 samochód zaczął się telepać i gasł natomiast przy 4 telepał ale nie zgasł więc wykręciłem cewkę i moje zdziwienie cała była mokra jak z pod deszczu.Wysuszyłem cewkę i otwór ze świecą i zamontowałem powtórnie cewkę i wszystko gra obroty w normie nic nie szarpie na benzynie czy gazie jazda znowu stała się przyjemna.Nie rozumiem tylko skąd tam woda która sprawiła że iskra latała wszędzie tylko nie na świecy.Jutro przegląd pozostałych cewek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, że to była czysta woda? Taki banał, ale sprawdź czy czasem nie masz na masce pękniętego wężyka od spryskiwaczy, który sika sobie na silnik. Posiadasz w ogóle na silniku plastikową osłonę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy odpływy z podszybia drożne i woda nie stoi, gdyby to do suszenia środek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpływy z podszybia czyszczone późną jesienią chyba jeszcze się nie zatkały. Zastanowiła mnie uwaga o wężykach zresztą słuszna sprawdzę tym bardziej że nie mam osłony górnej silnika.Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nie wężyki to sprawdź, czy czasem wygłuszenie silnika z uszczelką podszybia nie opada Ci na silnik, co jest typowe w tych autach. Jeśli tak masz, to woda spokojnie może się tędy dostawać. Ja zanim zająłem się problemem pewnego dnia po zamieci śnieżnej miałem silnik szczelnie przykryty pierzynką ze śniegu... Po tym wydarzeniu zainteresowałem się tą uszczelką ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dokładnie miałem wodę w otworach cewek (też 1,6) gdy za szybko wjechałem w sporą kałużę wody (mimo osłony pod silnikiem nalała się woda).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×