Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
xerer46

Megane II phI Czasami brakuje mocy/przesuwa się moment

Recommended Posts

Witam, mam ostatnio problem z moją meganka 1.9dci 130km, auto (prawdopodobnie po rozgrzaniu) ma wyraźna turbo dziurę i ciągnie dopiero od 2200/2300, wydaje mi się że czasami słychać syczenie, auto czasem jedzie ładnie a czasem odwala takie numery, żadne checki ani nic się nie pali, jakieś pomysły, rura intercooler>turbo? Z góry dzięki za podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zawór EGR, może wymagać wyczyszczenia.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej, spróbuję wyciągnąć EGR'a i sprawdzę ten wąż co leci od intercoolera do turbo (guma-metal-guma), może też coś tam nie gra, pytanie, można zaslepić EGR'a bez ingerencji w kompa w 130-tce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można, poszukaj na forum, sam to chyba opisywałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 130 jak mniemam trzeba wykrecic cały element żeby dobrać się do egra? :p

1523543634759..jpg

 

Dobra, już chyba doszedłem co i jak, to jest całość, a nie tak jak w 120tce i nie wyciąga się zaworu tylko czyści po prostu całe te żelastwo? :-D

 

Edytowano przez xerer46

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony/zablokowany egr wpływa na błędy;

 -przepływomierza,

- czujnika map-sensora,

- elektrozaworu turbiny.

W egr kąt otwarcia przepustnicy powinien zmieniać się płynnie.

Sprawdzić wężyki do map sensora, egr, wakum pompy, elektrozaworu turbiny. 

Uszkadzają się w miejscu mocowania.

Sprawdzić również czy wężyki są drożne.

Przy wymianie/czyszczeniu egr, trzeba wyczyścić kolektor dolotowy, (szczególnie map sensor, przepływomierz, zawór odmy).

Rozłącz kostkę z egr-a, zobacz jak turbina chodzi?

Zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji egr. W większości przypadków egr blokuje się w pozycji otwartej

( tworzy się bardzo twardy nagar wokół egr ).

Zabrudzony egr otwiera się nadmiernie i powoduje duszenie silnika oraz jego gaśnięcie.

- po odpięciu wtyczki od egr samochód przechodzi w tryb awaryjny,

- jeżeli turbina chodzi normalnie to pozostaje rozebrać, wyczyścić i zaślepić sprawny egr.

 

 

Edytowano przez Andrzej-2010
  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EGR wyczyściłem i zaślepiłem (nagar był, niby nie blokował działania zaworu, ale jednak bylo go wg mnie sporo), teraz auto jest jakby żywsze, ale czy pomogło na problem, to okaże się w czasie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie zaworu egr przynosi rezultat, jeżeli egr jest sprawny.( wykasowanie błędów w sterowniku).

Zalecenia powyższe nadal mają rację bytu. 

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na razie problem dalej jest, czyszczony był map sensor, dolot, egr + zaślepienie, w weekend wezme sie za wyczyszczenie przepływomierza, auto podpinałem pod DDT2000, jedyny błąd jaki mi wyskoczył to stycznik hamulca. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Map sensor musi być szczelny ( oringi ).

Wartości ciśnienia doładowania prawidłowe to ;

    a/ na biegu jałowym – ok.1 bar,

    b/ przy dużym obciążeniu ; ( absolutne ciśnienie doładowania )

           1/ ok. 2,2 bar - dla 1,9 dci / 120 KM,

           2/ ok. 2,5 bar - dla 1,9 dci / 130 KM,

Przy takim przebiegu warto skontrolować zawór odmy olejowej a w szczególności stan membrany ( jak ze stanem oleju ),

Warto dla tego silnika ( nie ma fapa ) używać olej VALVOLINE. 

Wyższa półka to oleje ; Amsoil, Millers, Neste, Liqui Molly.

Stycznik hamulca, to czujnik przy pedale hamulca.

Dla Twojego dobra ( w większości przypadków ) wymienia się wszystkie czujniki przy pedałach na nowe.  

Wymieniłbym również filtr paliwa, oleju ( mann, knecht, purflux )  i powietrza.

Przepływomierz to delikatne urządzenie.

Do czyszczenia używać środka w aerozolu, aby go nie uszkodzić oraz sprężonego powietrza ( uwaga na czujnik temperatury powietrza ),

Zastosować nowe oringi.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy następnej wymianie oleju (jakieś 5kkm) mam właśnie zamiar zastosować liqui moly lub valvoline, zawor odmy też mam w planach zmienić jakoś w maju. Filtr powietrza ma pół roku, a filtr paliwa mimo że Filtron to jest z lutego. Możliwe że więcej coś podpowie clip niż te całe ddt2000?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź;

- stan czujników przy pedałach,

stan wężyków podciśnieniowych ;

      -  map sensora,

      -  przepływomierza

      -  turbiny,

      -  elektro-zaworu turbiny,

      -  serwa hamulca,

- stan turbiny.

Warto też przegonić auto na wysokich obrotach, aby przedmuchać katalizatory, jeżeli było ;

    - dużo jazd po mieście,

   -  jazd na krótkich dystansach, 

Filtr paliwa filtron lubi płatać figle, warto przejść na markowy,

Bardzo często jest powodem spadku mocy,

Olej z filtrem wymieniać co 10.000 do 12.000 km, dla Twojego dobra.

 

Warto swoje problemy rozwiązywać w dziale; 1.9 diesel 

Temat na czasie dla Ciebie ; 

   - Przepustnica, EGR, czy nieszczelność układu ,

  -  Scenic II 2.0dci - spadek mocy ;  " konie wróciły do silnika "

Edytowano przez Andrzej-2010
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę sie pod temat. Mam podobny problem z moim Scenikiem II 1.9 dci. Na ogół silnik pracuje normalnie. Jest moc, przyspieszenie, pali " na strzała". Jednak czasami ma bardzo odczuwalny spadek mocy. Jakbym wcisnął pedał hamulca. Nie ma reguły na którym biegu. Dzieje sie to rzadko, ale zaczyna mnie to irytować. Regenerowałem turbo miesiąc temu , układ olejowy czyszczony, odma i EGR też. Nie świeci sie CHECK. Nie dymi. Mechanik po podpięciu do kompa twierdzi że czasami  pokazuje błąd przepływu . Twierdzi że to wina wtrysków. Koszt w przedziale od 250 do 2500 PLN. Moje pytanie brzmi. Czy to na pewno wtryski ? Może szukać przyczyny gdzie indziej ? 

Dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nigdy nie stosowałem żadnych preparatów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...