Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam, mam ostatnio problem z moją meganka 1.9dci 130km, auto (prawdopodobnie po rozgrzaniu) ma wyraźna turbo dziurę i ciągnie dopiero od 2200/2300, wydaje mi się że czasami słychać syczenie, auto czasem jedzie ładnie a czasem odwala takie numery, żadne checki ani nic się nie pali, jakieś pomysły, rura intercooler>turbo? Z góry dzięki za podpowiedzi

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej, spróbuję wyciągnąć EGR'a i sprawdzę ten wąż co leci od intercoolera do turbo (guma-metal-guma), może też coś tam nie gra, pytanie, można zaslepić EGR'a bez ingerencji w kompa w 130-tce?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 130 jak mniemam trzeba wykrecic cały element żeby dobrać się do egra? :p

1523543634759..jpg

 

Dobra, już chyba doszedłem co i jak, to jest całość, a nie tak jak w 120tce i nie wyciąga się zaworu tylko czyści po prostu całe te żelastwo? :-D

 

Edytowano przez xerer46
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony/zablokowany egr wpływa na błędy;

 -przepływomierza,

- czujnika map-sensora,

- elektrozaworu turbiny.

W egr kąt otwarcia przepustnicy powinien zmieniać się płynnie.

Sprawdzić wężyki do map sensora, egr, wakum pompy, elektrozaworu turbiny. 

Uszkadzają się w miejscu mocowania.

Sprawdzić również czy wężyki są drożne.

Przy wymianie/czyszczeniu egr, trzeba wyczyścić kolektor dolotowy, (szczególnie map sensor, przepływomierz, zawór odmy).

Rozłącz kostkę z egr-a, zobacz jak turbina chodzi?

Zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji egr. W większości przypadków egr blokuje się w pozycji otwartej

( tworzy się bardzo twardy nagar wokół egr ).

Zabrudzony egr otwiera się nadmiernie i powoduje duszenie silnika oraz jego gaśnięcie.

- po odpięciu wtyczki od egr samochód przechodzi w tryb awaryjny,

- jeżeli turbina chodzi normalnie to pozostaje rozebrać, wyczyścić i zaślepić sprawny egr.

 

 

Edytowano przez Andrzej-2010
  • +1 2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EGR wyczyściłem i zaślepiłem (nagar był, niby nie blokował działania zaworu, ale jednak bylo go wg mnie sporo), teraz auto jest jakby żywsze, ale czy pomogło na problem, to okaże się w czasie :P

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na razie problem dalej jest, czyszczony był map sensor, dolot, egr + zaślepienie, w weekend wezme sie za wyczyszczenie przepływomierza, auto podpinałem pod DDT2000, jedyny błąd jaki mi wyskoczył to stycznik hamulca. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Map sensor musi być szczelny ( oringi ).

Wartości ciśnienia doładowania prawidłowe to ;

    a/ na biegu jałowym – ok.1 bar,

    b/ przy dużym obciążeniu ; ( absolutne ciśnienie doładowania )

           1/ ok. 2,2 bar - dla 1,9 dci / 120 KM,

           2/ ok. 2,5 bar - dla 1,9 dci / 130 KM,

Przy takim przebiegu warto skontrolować zawór odmy olejowej a w szczególności stan membrany ( jak ze stanem oleju ),

Warto dla tego silnika ( nie ma fapa ) używać olej VALVOLINE. 

Wyższa półka to oleje ; Amsoil, Millers, Neste, Liqui Molly.

Stycznik hamulca, to czujnik przy pedale hamulca.

Dla Twojego dobra ( w większości przypadków ) wymienia się wszystkie czujniki przy pedałach na nowe.  

Wymieniłbym również filtr paliwa, oleju ( mann, knecht, purflux )  i powietrza.

Przepływomierz to delikatne urządzenie.

Do czyszczenia używać środka w aerozolu, aby go nie uszkodzić oraz sprężonego powietrza ( uwaga na czujnik temperatury powietrza ),

Zastosować nowe oringi.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy następnej wymianie oleju (jakieś 5kkm) mam właśnie zamiar zastosować liqui moly lub valvoline, zawor odmy też mam w planach zmienić jakoś w maju. Filtr powietrza ma pół roku, a filtr paliwa mimo że Filtron to jest z lutego. Możliwe że więcej coś podpowie clip niż te całe ddt2000?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź;

- stan czujników przy pedałach,

stan wężyków podciśnieniowych ;

      -  map sensora,

      -  przepływomierza

      -  turbiny,

      -  elektro-zaworu turbiny,

      -  serwa hamulca,

- stan turbiny.

Warto też przegonić auto na wysokich obrotach, aby przedmuchać katalizatory, jeżeli było ;

    - dużo jazd po mieście,

   -  jazd na krótkich dystansach, 

Filtr paliwa filtron lubi płatać figle, warto przejść na markowy,

Bardzo często jest powodem spadku mocy,

Olej z filtrem wymieniać co 10.000 do 12.000 km, dla Twojego dobra.

 

Warto swoje problemy rozwiązywać w dziale; 1.9 diesel 

Temat na czasie dla Ciebie ; 

   - Przepustnica, EGR, czy nieszczelność układu ,

  -  Scenic II 2.0dci - spadek mocy ;  " konie wróciły do silnika "

Edytowano przez Andrzej-2010
  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 month later...

Witam. Podepnę sie pod temat. Mam podobny problem z moim Scenikiem II 1.9 dci. Na ogół silnik pracuje normalnie. Jest moc, przyspieszenie, pali " na strzała". Jednak czasami ma bardzo odczuwalny spadek mocy. Jakbym wcisnął pedał hamulca. Nie ma reguły na którym biegu. Dzieje sie to rzadko, ale zaczyna mnie to irytować. Regenerowałem turbo miesiąc temu , układ olejowy czyszczony, odma i EGR też. Nie świeci sie CHECK. Nie dymi. Mechanik po podpięciu do kompa twierdzi że czasami  pokazuje błąd przepływu . Twierdzi że to wina wtrysków. Koszt w przedziale od 250 do 2500 PLN. Moje pytanie brzmi. Czy to na pewno wtryski ? Może szukać przyczyny gdzie indziej ? 

Dziękuję za odpowiedź.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!