Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
ABCMegane

Megane IV phI Sprawdzenie poziomu oleju silnikowego w TCe 1,2 130 KM

Recommended Posts

Witam Kolegów, mam duży problem z sprawdzeniem poziomu oleju silnikowego w moim TCe 1,2 130 KM. Zawsze to robię rano w garażu o płaskim podłożu. Jednak odczytane poziomy z bagnetu z różnych (kolejnych) dni mogą się różnić o kilka mm. Raz wyżej, a raz niżej. To wygląda jak jakaś ilość oleju się chowa i czasami wylewa się do miski, czasami nie. Lub miska z jakichś powodów jest różnie pochylona. Biorę pod uwagę to, że benzyna może się dostać do oleju, ale to też nie jest logicznym wyjaśnieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wycierasz bagnet przed pomiarem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie mi też ciężo dopatrzeć stan,bagnet długi pokręcony zawsze gdzieś się umoczy olejem i jest oczopląs!Jeśli olej świeży,czysty to już całkiem kiepsko.Mam jedno miejsce na bagnecie i do niego się odnoszę podczas kontroli~są jeszcze kropki na liczniku informujące o stanie też coś tam prawdy mówią,ale trzeba sobie na spokojnie gdzieś na bagnecie złapać punkt odniesienia i nim się kierować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krzychu73, tak oczywiście wycieram bagnet bardzo dokładnie i udaje mi się odczytać ten poziom. Ale jest on różny w różnych dniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ROBRAT napisał:

~są jeszcze kropki na liczniku informujące o stanie też coś tam prawdy mówią,ale trzeba sobie na spokojnie gdzieś na bagnecie złapać punkt odniesienia i nim się kierować.

W MIV chyba tych kropek nie ma...albo jeszcze ich nie odkryłem. Wiem, że w MIII podczas uruchamiania silnika należy wcisnąć jeden z przycisków od komputera pokładowego aby wyświetlić stan oleju. Dajcie znać czy jest ta opcja w "czwórkach"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie ma tej opcji w M4.

Jest tylko komunikat przy zbyt niskim poziomie oleju......

W M3 było więc nie wiem czemu w M4 Renault z tego zrezygnował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, mikolaj72 napisał:

W M3 było więc nie wiem czemu w M4 Renault z tego zrezygnował.

Nie ma sensownego wytłumaczenia. Pewnie zdecydowały koszty. Podobnie zastanawiamy się w innym temacie dlaczego do MIII nie przeniesiono wielu fajnych i funkcjonalnych rozwiązań, które były w MII.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A przeniesiono te gorsze np. beznadziejna miarka oleju na której nic nie widać. Całe szczęście, że w M III jest elektroniczny wyświetlacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

@mich64 i tak łatwiej się sprawdza olej w 3 niż w 2 gdzie połamałem trzy bagnety. W 3 jest lepiej uformowany i wchodzi/wychodzi bez większego oporu tylko trzeba odpowiednio nim zakręcać i nie ciągnąc/pchać za korek tylko za banet przy jego wejściu.

Panowie mający MIV, jaki jest bagnet w MIV? Dziwi mnie, że nie mogą lub nie chcą zastosować zwykłego, prostego, metalowego bagnetu.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

No tak ale nic na nim nie widać. Fajny bagnet był w clio II. Racja metalowy jest najlepszy.

Edytowano przez mich64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się przyjrzeć to coś tam widać :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No w 1,2 Tce jest metalowy bagnet świder dopiero przy końcu gdzie skala prosty ale wg.mnie ciężko o odczyt chyba że olej smoła.W M2 1,6 był plastikowy krótki nigdy nie miałem z nim problemu a to chyba ten sam silnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Niby ten sam. Ja w MII 1.5 101KM miałem bagnet prosty ale on się załamywał w kanale i jakoś skręcał. Miał tendencję do pękania. W MIII mam widocznie uformowany w taką jakby spiralę ale dalej plastikowy. Nie jest krótki.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałeś dci w M2?Ja piszę teraz o twoim M3 to chyba ten sam motor co był w M2 1,6 16V tylko widzę że masz 110PS ja w 2ójce miałem 115 ale to chyba programem robili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
1 minutę temu, ROBRAT napisał:

Miałeś dci w M2?

Tak. Tam był prosty dość długi bagnet ale skręcał i obracał się w rurce.

1 minutę temu, ROBRAT napisał:

Ja piszę teraz o twoim M3

Ja też :-) Jest długa, plastikowa, uformowana w spiralę miarka.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to coś zmienili bo w mojej 2ójce była plastikowa gdzieś 12-15cm max wchodziła prosto w miskę olejową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie ma zdecydowanie więcej. Cyknę foto jak nie zapomnę przy najbliższej kontroli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm spirala? A korek jaki? Taki jak do wlewu oleju tylko większy? Ten mój bagnet to taki długi plastikowy, strasznie trudno go wepchnąć bo się gnie. Do tego nic na nim nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, mich64 napisał:

A korek jaki? Taki jak do wlewu oleju tylko większy?

Tak.

@ROBRAT @mich64 załączam obiecane zdjęcie

20180421_130232.thumb.jpg.2ea30a44750143a9835a9ddb4d008c6a.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

To ja miałem całkiem inny krótszy.Wsponiałeś że w 2ójce połamałeś bagnet,to co się odłamało zostało w misce?pytam bo u siostry w Peugocie 307hdi też się złamała końcówka sam ten miernik poziomu oleju i leży sobie gdzieś w misce chyba nie zrobi balaganu?

Edytowano przez ROBRAT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, ROBRAT napisał:

Wspomniałeś że w 2ójce połamałeś bagnet,

Nawet dwa :-) Z resztą nie ja jedyny, sporo osób opisywało taką akcję nawet na tym forum.

52 minuty temu, ROBRAT napisał:

to co się odłamało zostało w misce?

Pewnie tak bo gdzie indziej ale nie wiem bo mój ówczesny mechanik powiedział żeby olać temat ponieważ na wyjściu z miski do silnika jest jakieś drobne siteczko i bagnet będzie sobie leżał na samym jej dnie, a przez to "sitko" nie przejdzie.

52 minuty temu, ROBRAT napisał:

pytam bo u siostry w Peugocie 307hdi też się złamała końcówka sam ten miernik poziomu oleju i leży sobie gdzieś w misce chyba nie zrobi balaganu?

Tak więc jeździłem przez jakiś czas oraz wiele tysięcy kilometrów i faktycznie nic się u mnie nie działo ale jak jest u Króla Lwa to nie wiem. Pewnie podobnie choć można podpytać jakiegoś kumatego mechanika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby napisać, gdzie jest umiejscowiony filtr oleju w silniku TCe 1,2 130 KM? Czy można go zobaczyć z góry?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W TCe 1.2 118km (Clio IV) filtr jest na spodzie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja trochę z innej beczki ale w sumie dotyczy i oleju i bagnetu ;-) Czy u Was olej na bagnecie też tak zadaje benyzną? :-\ 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×