Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

wafel923

Megane II phI Bierze olej pomoc

Recommended Posts

Witam 

 

Mam taki problem że moje renault megane 2 1,5 dci z 2004 roku przebieg 271 tys km bierze chyba olej bo coś bardziej ubywa i mechanik ostatnio mi dolewał. I jeszcze takie cos zauważyłem że u mnie na kostce były chyba wycieki z auta bo była plama na kostce. Proszę o pomoc co robić

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli bierze olej, to w I etapie należy wymienić uszczelniacze zaworowe.

Wyciek oleju, należy zlokalizować i usunąć przyczynę. 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto ustalić przyczynę ubywania oleju - czy silnik "bierze" olej, czy też olej wycieka.

 

Wycieki oleju, to wiadomo, że cudów nie ma - trzeba uszczelnić (chyba, że chcesz się pobawić w dodatki, to wtedy wynn's ma taki 'stop leak', który regeneruje uszczelki - jednak jeśli jest np. pęknięta, to żaden dodatek nie pomoże). Ale jeśli "bierze", to zanim rozbierzesz pół silnika, zacznij od porządnej płukanki (nie będę wymieniał firmy, ale najlepsze są te w butelkach metalowych), dodatku ceramizującego i lepszego oleju (np. 5w40). W necie znajdziesz tysiące pozytywnych opinii ludzi, którym jak ręką odjął spalanie oleju spadło kilkakrotnie od samej płukanki (a pozostałe 2 czynności które wymieniłem także mają na to wpływ).

Edytowano przez niebianskaskurwoala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam temat bo z tego co się zorientowałem to jednak ten wyciek na kostce to nie było z mojego silnika ale olej dalej ubywa w jeszcze większych ilościach czasami jak jadę to za mną widać w lusterku biały dym. Dodam jeszcze że sprawdzając poziom oleju w komputerze czasami jest większy a czasami mniejszy czym to jest spowodowane dodam że sprawdzam już jak samochód chwilę postoi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy w płynie od chłodnicy masz tłuste plamy lub bąbelki podczas pracy silnika? "Masło" pod korkiem oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obecnie przerabiam podobny temat w scenicu o przebiegu 240 kkm. Branie oleju i dymek za samochodem. Gdy wyjąłem tłoki okazało się, że pierścienie olejowe były zużyte w znacznym stopniu. Przy dopuszczalnym luzie 0,3-0,5 mm miały luz na zamku ponad 1 mm. W sobotę wszystko skręcam, wymieniam uszczelniacze zaworowe  i dam znać na ile to pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...