Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Przerobiłem większość marek motoryzacyjnych (choć wiadomo, że oczywiście nie wszystkie) i od czasu kupna meganki, jestem fanem renault :-) Ten silnik 1,6 DCi jest superancki, a wyposażenie które mam w aucie (navi, xenon, hands free, czujniki deszczu/zmierzchu, climatronic, składane lusterka itd itp) przy tej cenie jest totalnie nieosiągalne w innych markach.

 

Edit. Wprawdzie temat jest o IV, ale myślę, że dużej różnicy nie ma - silnik jest ten sam, jedynie xenonów brak, ale dla mnie nie byłaby to żadna przeszkoda, żeby teraz kupić IV. Na pewno będzie to pierwszy mój wybór przy poszukiwaniu auta za jakiś czas.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda 1.2 Tce wystarczy tylko do spokojnej jazdy, ale już niedługo nowe silniki i większy wybór mocy.

Mnie osobiście najbardziej denerwuje fatalne działanie spryskiwaczy szyb (nawet po wymianie dysz) oraz drobiazg w postaci mało widocznej wskazówki prędkościomierza (wystarczyłoby jakby miała inny kolor niż skala). Słabe spasowanie klapy cz drzwi to choroby wieku dziecięcego. A i jeszcze jedno - fatalne głośniki podstawowe. Do wymiany od razu. Może te wersje Arkamys i Bose lepsze, ale podstawowe są fatalne.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 w wersji 130 koni jest szybszy niż ruch w dużych miastach, nikt trąbić na takie megane nie będzie. Ja osobiście jeżdżę na perso z silnikiem na eco a i tak nie narzekam, w mieście jeżdżę tak i jest bezproblemowo, a na trasie jak wiem że będę wyprzedzał to włączam sport, zajmuje mi to jakieś 3 sekundy. Ale to nie jest szybki samochód. To jest wygodny samochodzik do jazdy od miasta do miasta. Dla mnie jedyny minus to wysokie spalanie, w lecie ok 8l, w zimie spada (moja trasa codzienna obejmuje dwupasmówkę i wychodzi różnica jak w zimie jeżdżę 110 a w lecie 130) no i ogólnie renault chyba zawsze ma kilka bubli, które trzeba poprawiać w aso na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, lol19pl napisał:

Ja osobiście jeżdżę na perso z silnikiem na eco a i tak nie narzekam, w mieście jeżdżę tak i jest bezproblemowo, a na trasie jak wiem że będę wyprzedzał to włączam sport, zajmuje mi to jakieś 3 sekundy. Dla mnie jedyny minus to wysokie spalanie, w lecie ok 8l...

Proponuję wyłączyć tryb ECO silnika w mieście i sprawdzić, czy spalanie spadnie. Pisałem w innym wątku, co powiedział mi sprzedawca przy odbiorze auta: tryb ECO w mieście może zwiększyć zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sprzedawca pochwali się skąd ma taką wiedzę... Tryb eco (jak i inne) według ubogich materiałów dostępnych w internecie jest realizowany jedynie poprzez ograniczenie responsywności na pedał gazu. Co studzi zapędy kierowcy i tym samym ogranicza zużycie paliwa. Nie ma tu żadnej automagicznej technologii.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, chucky80 napisał:

Tryb eco (jak i inne) według ubogich materiałów dostępnych w internecie jest realizowany jedynie poprzez ograniczenie responsywności na pedał gazu.

Czyli spowalnia auto, a nie oszczędza paliwo. Nie od dziś wiadomo, że nie trzeba jeździć wolno by jeździć oszczędnie, a podstawą eko-drivingu jest szybkie rozpędzenie się do oczekiwanej prędkości i jak najdłuższe jej utrzymanie przy odpowiednich obrotach silnika.

Edytowane przez pbet
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chucky80 napisał:

Tryb eco (jak i inne) według ubogich materiałów dostępnych w internecie jest realizowany jedynie poprzez ograniczenie responsywności na pedał gazu. Co studzi zapędy kierowcy i tym samym ogranicza zużycie paliwa. Nie ma tu żadnej automagicznej technologii.

Tak, teraz ja już to wiem.

Gorzej, jak w trybie ECO zapędy kierowcy nie są ostudzone i jeździ jak w każdym innym trybie, będąc przekonanym, że samo wciśnięcie guzika zapewni jakąkolwiek oszczędność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet, szybka czy agresywna jazda oszczędności też nie sprzyja. Szybka jazda jest również co do zasady nie-eko. Nie wiem co chcesz udowodnić. Ograniczenie responsywności pedału gazu ma zniechęcić do takiej właśnie jazdy i tym sposobem spowodować oszczędności. Jazda eko to zmiana pewnych przyzwyczajeń. A jeśli ktoś chce jeździć nie-eko w trybie eko to spalanie mu nie spadnie. Proste. Ten tryb nie nadaje się do skakania po pasach i ścigania się spod świateł. Jeśli ktoś to zaakceptuje to spalanie mu spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dlatego piszę, że powinny być jeszcze inne silniki.

Dla mnie optymalny byłby silnik 1,8 tak koło 170-180KM. Jak pisze LTar 1,5 będzie nadal za słaby jak na ten samochód.

 

W trybie ECO trzeba jeździć jak "dziadek w kapeluszu", żeby uzyskać oszczędności.

Ogólnie jak piszą poprzednicy - dopłata kupy kasy do GT to śmieszna propozycja od Renault.

 

Przy takich silnikach jak teraz są w ofercie to jest trochę porażka - liczyć trzeba na to że po ogłaszanych zmianach przez koncern będzie lepiej.

U mnie jeszcze 2,5 roku i zmiana (leasing się skończy i trzeba zmykać z autem) i wtedy będę myślał co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytania zadane w pierwszym poście, myślę, że rozważyłbym ponowny zakup.

Na PLUS:

- silnik 1,2 130 KM dla mnie wystarczający na trasy: miasto - obwodnica - miasto, chociaż czasami brakuje Nm; spalanie 7,3l/100 akceptowalne. Z drugiej strony, gdyby w momencie zakupu oferta silnikowa była szersza, pewnie skłoniłbym się w kierunku czegoś o większej pojemności.

- wygląd zewnętrzny i wewnętrzny wersji GT line

- światła full LED

- stosunek cena/wyposażenie na tle konkurencji

 

Na DUŻY MINUS:

- tylna klapa: pierwotne spasowanie i krawędź klapy vs. woda

- pierwotne działanie spryskiwaczy przednich (po regulacji jest lepiej) i tylnego

- losowe resety parametrów trasy i zmiany stylu graficznego zegarów

- ilość miejsca z tyłu; przy wzroście kierowcy ~1,8 m, wejście/wyjście do tyłu wiąże się z gimnastyką i zahaczeniem stopami o plastiki lub oparcie fotela

 

DENERWUJĄCE SZCZEGÓŁY:

- brak możliwości trwałej dezaktywacji systemu start/stop

- brak przycisku multisense na konsoli środkowej w wersji z mechanicznym hamulcem ręcznym

- wysoka i szeroka krawędź bagażnika, sam bagażnik też niczym się nie wyróżnia

- konsola centralna z plastiku, na którym po czasie widoczne są ślady po palcach

- podłokietnik bez regulacji wysokości

- system Hands Free zamyka auto, jeśli przejdzie się przed maskę; żeby obejść auto i pozostało otwarte, trzeba iść od strony bagażnika

Edytowane przez Tuscan_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!