Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

funyboy

Megane IV phI Czy kupilibyście ponownie Megane?

Recommended Posts

@Bartolini82: Niestety nie odpowiem na Twoje pytania (sam stoję przed wyborem nowego auta), ale odniosę się do kwestii silnika. Nie sugeruj się faktem, że w 1.2 130KM był dramat. Jechałem Meganką z tym silnikiem, jechałem też taką z nowym 1.3 140KM. Między tymi silnikami jest spora różnica (żeby nie powiedzieć "przepaść"). W 1.2 na dole nic się nie dzieje, dopiero przy wyższych obrotach czuć dosłownie minimalne wciskanie w fotel (które szybko się kończy). W 1.3 wbicie jest zdecydowanie większe i rozpoczyna się znacznie wcześniej. Najlepiej jakbyś przejechał się 140-konną Meganką i dopiero wtedy ewentualnie skreślił wersję Grand Coupe (zakładając, że ta nie dostanie mocniejszej odmiany 1.3).

 

Suche dane też pokazują, że różnica między 140 a 160KM jest niewielka, raptem pół sekundy do setki. Nawet na tym (chyba reklamowym) wykresie w przedziale do 5 tysięcy różnica jest nieznaczna (dopiero później/wyżej wersja 140KM wyraźnie traci moment, a 160KM ciągnie jeszcze przez jakieś 500 obrotów).

https://www.guillaumedarding.fr/images/couple_puissance_1.3l_TCe_.jpg

 

Zrobisz jak uważasz... Ja co prawda rozważam hatchbacka a tam do wyboru są obie wersje, ale zacząłem się zastanawiać czy dopłata 4 tysięcy do 160KM ma sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

140KM oczywiście się przejadę, tylko jeszcze nie mają jej zarejestrowanej w salonie obok mnie. Na dniach powinni to uczynić.

0,5s to niby nic, ale jednak różnicę na pewno czuć, no i pewnie w zakresie od 80-140 różnica będzie jeszcze bardziej widoczna.

Ja jeżdżę dynamicznie, dlatego muszę czuć choć trochę tą moc :)

Poza tym, obawiam się, że 160KM będzie trochę mniej paliła (w katalogu jest to samo, a chyba nawet 0,1 mniej, w rzeczywistości pewnie różnica będzie większa na korzyść 160).

Hatchback u mnie odpada. Raz, że mi się kompletnie nie podoba, a dwa, bagażnik jest zdecydowanie za mały.

 

Tak tylko czytam ten temat i zaczynam się zastanawiać...czy warto. Boję się, że wyjdzie na moje, że lepiej mieć starszą cytrynkę, ale sprawdzoną. Mam 197 tysięcy i nic nie stuka, nie cieknie, pali mało, oleju kompletnie nie bierze. Przyspieszenie też jest. Tylko już mi się trochę opatrzyła (mimo, że już ma ledy do jazdy dziennej). No i chcemy w końcu z żoną zacząć więcej zwiedzać w wakacje. Nie uśmiecha mi się podróż np. do Włoch czy dalej i nagle jakaś awaria. Nowe/nowsze auto, miało nam dać ten psychiczny komfort i zminimalizować ryzyko jakiejś nagłej, poważniejszej awarii.

Tutaj ludzie pisz jednaką, że po 12 000 coś im cieknie, jakieś końcówki do wymiany, coś skrzypi. Komuś auto wpada w tryb awaryjny w trakcie wyprzedzania. Normalnie dramat. Jakby byle co, zapakowane w ładne pazłotko :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Bartolini82: Na pierwszy akapit nie odpowiem, bo nie jechałem wersją 160-konną. Wątpię jednak, by różnica była aż tak duża jak prognozujesz - jakby nie było to wciąż ta sama pojemność. Moim zdaniem przyspieszenie/spalanie powinno być podobne, mocniejsza odmiana będzie się jedynie nieco wyżej kręcić. O hatchbacku wspomniałem z uwagi na to, że ja w przeciwieństwie do Ciebie mam wybór wersji silnikowej (bo w HB występują obie), a mimo to mocno rozważam słabszy wariant. Nie sugerowałem zakupu tego maleństwa :) 

 

Co do drugiego akapitu... Mam identyczne obawy i wątpliwości, czy Megane nie jest przypadkiem "ładnie opakowanym bublem" (tak by mogło wynikać z niektórych tematów). Tylko, że podobne posty można znaleźć na każdym innym forum. Gdyby człowiek się nimi sugerował, to by chyba nic nie kupił. Ty masz przynajmniej o tyle dobrze, że nie stoisz pod ścianą. Ja muszę kupić coś nowego, pozostaje tylko wybór marki :P 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To fakt, mam ten komfort, że nie stoję pod ścianą bo leasing kończy mi się za rok (ale brałem pod uwagę jego szybszą spłatę).

Nie wiem oczywiście jaka będzie różnica między 140 a 160KM, ale np. w C5 mam 163 (po kilku latach, pewnie kilka koni zdechło ;) ) i miałem 1,5 miesiąca do dyspozycji nówkę Hyundaia i40, 1.7 diesel, 136 (lub 141 bo różnie podają). Powiem Ci, że niby ok. 20 koni różnicy, ale w jeździe różnica KOLOSALNA (choć pewnie i skrzynia gra tu rolę, ale oba auta w manualu). i40 był jak muł. Przyspieszanie od 80km to był dramat. Autko fajne, wygodne, bardzo ładne (zwłaszcza tył z 2 wydechami), ale nic poza tym :( Pojechaliśmy nim do Chorwacji. Przez 1,5 miesiąca zrobiłem nim 4500km i ze względu na silnik, nigdy bym nie kupił tego auta. Chyba, że by był w cenie Megane ;)

Ja jeżeli nie będzie 160 kucy w GC, to jeśli bym się decydował na Megane, wezmę kombiaka. Tym bardziej załamałem się informacjami w tym wątki, że coupe robią w Turcji. Normalnie szok i dramat dla mnie :( Jutro zadzwonię z ciekawości do Renault Polska i trochę ich pomęczę i popytam o te silniki itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wrzucenie pojemności mocy i wyskości obrotów do jednego worka to teorie na miarę płaskiej ziemi. 3 zupełnie różne parametry zupełnie nieporównywalne ze sobą. Pojemność i obroty nie mają przełożenia bezpośredniego na moc. Jednostka 160km będzie miała dłuższą krzywą mocy, im większa będzie prędkość tym bardziej ilość koni będzie dawała o sobie znać. W 1.3 czynnikiem limitującym moc będzie podaż paliwa, w 1.6 165 koniczy się doładowanie z turbiny. To tak z grubsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja po 11mc użytkowania Megane IV w wersji Intens 1.6 dCi 130KM jestem ogólnie zadowolony. Zrobiłem nim zaledwie 11.5tys. km, a planowałem 20tys.:35_thinking:  Auto posiada swoje wady lecz bardziej kosmetyczne. Jak już wspomniano wcześniej mrugające ambientowe światłą, zamulający tablet, nie zawsze łapiące czujniki martwego pola w lusterkach, ledwie zauważalny luz podczas ruszania (bodajże na półosiach), falująca maska w niektórych seriach, niespasowane elementy nadwozia (głównie chodzi o klapę bagażnika) i może inne problemy których nie zauważyłem... Problemy w nowych modelach występują w innych markach np. zgrzytający mechanizm lusterek w superb czy szumiące łożyska oraz uszczelki w drzwiach...

W Megane mechanicznie nic się nie dzieje, nie stuka (poza półosiami), nie trzeszczy, jest cichy i nawet zrywny. Silnik nie pobiera oleju i pali średnio 6L ropy... Bagażnik w kombi może nie jest zabójczo wielki jak w octavi ale mi wystarcza :) Miałem styczność z 1.6 dCi w biturbo i wrażenia naprawdę są super więc myślę że warto wziąć ten silnik pod uwagę lecz trzeba pamiętać że kiedyś nadejdzie ten czas by zrobić aż dwie turbiny :) więc lepiej auto sprzedać przed 200tys. km. Silnik jest oczywiście na łańcuchu co również jest zaletą jednostki.

Taka moja opinia co do auta w dieslu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak podobnie jak kolega @goku stoję przed wyborem kupna auta. Z obecnego jestem b. zadowolony, auto niezawodne, ale przyszedł czas na przyjemności czyli zmianę auta jednakże w rozsądnym budżecie <80 tys., ponieważ wg mnie kupno auta to najgorszy zakup i inwestycja, która zawsze traci dlatego nie zamierzam więcej przeznaczać na zakup jak wspomniana kwota.

Mam za sobą jazdy testowe: Nowy C4 Cactus z silnikiem 1.2 130 KM PureTech, Peugeot 308 z takim samym silnikiem, Nowym Focusem 1.0 125 KM oraz Seatem Leonem 1.4 TSI 125 KM wersja Excellence. Opel, Kia, Hyundai odrzuciłem, ponieważ szukam auta, których nie będzie dużo na drogach, nie będzie nudne, a 3 wspomniane marki są b. popularnymi autami flotowymi i jest tego sporo na ulicach. Meganki IV też nie rozważam, bo nie porwała mnie tak jak 6 lat temu MIII. Focus odpadł z powodu mikroskopijnego bagażnika (314 l) oraz ceny grubo > 85 tys. i design nie za bardzo przypadł mi do gustu.

Z pierwszej trójki najlepsze wrażenia z jazdy  były C4 oraz 308, która jest genialnie wyciszona ma niebanalny design z zewnątrz oraz wewnątrz. 308 cenowo też jest atrakcyjna w stosunku do C4 (na wersję Allure dostałem ofertę 76 tys.) C4 z podobnym wyposażeniem to już kwota >80 tys.

Wszystko było cacy dopóki nie dosiadłem Seata Leona. Auto jest lekkie dlatego silnik 125 KM ma b. dobrą dynamikę i elastyczność. Zaletą 4 cylindry (chociaż osobiście nie mam uprzedzeń czy obaw w stosunku do silnika PureTech 130 KM).
Umówię się jeszcze na jazdę Golfem z silikiem 1.5 TSI 130 KM, ale cenowo sądzę to będzie najwyższa półka.
Każe z 3 aut, które biorę pod uwagę (C4, Seat Leon, Peugeot 308 ) ma swoje plusy i minusy jak 5 letnia gwarancja w Seacie, pokrętła sterowania klimą vs sterowanie przez tablet w C4 czy 308. Wszystkie motorycznie są ok, odpowiednia dynamika, elastyczność czy wyciszenie. Wygląd to kwestia gustu.
Aktualnie najgorzej cenowo stoi Citroen, gdzie w zasadzie cena z tabelki bez żadnych rabatów. W przypadku 308 oraz Seata rabaty są od 2 do 10 tys. zł.

Otrzymałem też oferty na auta demo, ale z przebiegami>4 tys. co nie jest z mojej strony do zaakceptowania. Można było kupić 308 w wersji Active+ demo (silnik 130 KM) z zerowym przebiegiem za 66 tys. (cennikowo 86 tys.), ale kolor czarny co w moim przypadku odpada. Aktualne auto mam w ciemnym kolorze (kupione jako demo) i nigdy więcej w życiu ciemnego auta :-(
Nie spieszy mi się za zakupem, mam czas do kwietnia 2019 roku, jednakże jak w międzyczasie pojawi się jakaś atrakcyjna oferta to z pewnością kupię któryś z modeli, które są w kręgu mojego zainteresowania.

 

Edytowano przez makgajwer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odnośnie różnic między TCE 1,3 140 a 160. Przy kombiaku, różnica od 0-100km/h to aż 1.2s. Do tego moment obrotowy o 20 większy, więc różnica w elastyczności powinna być widoczna.

Trochę się tylko załamałem jak zacząłem wczoraj konfigurować GC (na razie wstępnie 140 kucy bo większego nie ma, a Renault Polska jakoś nie kwapi się z udzieleniem odpowiedzi jakie im dziś rano wysłałem). Wyszło prawie 100 000zł :/ To mocno ostudziło mój zapał :/ Jest to bowiem cena wyższa niż stoi w salonie obok mnie używany (bodajże z 2017) Talisman, 200 kucy w benzynie, sedanik (cena chyba 96000zł i pewnie coś by jeszcze zeszli). Talismana jednak nie biorę pod uwagę z uwagi na skrzynię. Gdyby był taki 200KM z manualem, to bym szarpał jak reksio szynkę ;)

Najzabawniejszy był wybór felg 18". Niby są za 0zł, ale żeby je mieć, trzeba wybrać jakiś pakiet 18" look czy jak go tam zwą. Cena, bagatela 2500zł :)

Kto mi powie czy te światła, które fabrycznie dają w wersji Intens (najwyższa dla GC) są wystarczające? Czy lepiej dopłacać do tych pure led?

Jak kupowaliście nowe auto na jakiego rzędu rabaty można było liczyć? z 10 tysiaków opuszczali przy normalnych negocjacjach? Pomijając oczywiście wyprzedaże rocznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Bartolini82: Rozważasz przesiadkę z C5 na kompakta bez LEDów? Ja rozumiem, że każdy ma inne wymagania, ale w mojej ocenie lepsze światła to podstawa (zaraz po silniku). LEDy pewnie niedługo staną się standardem jak swego czasu klimatyzacja. Nawet niech świecą tak samo jak halogeny (gorzej świecić nie mogą) - zyskujesz dużo lepszy wygląd (felgi możesz łatwo zmienić na większe, lampy - nie) i odpadają upierdliwe wymiany (na które przez 5-7 lat użytkowania też wydasz kilka stówek, zakładając zakup lepszych żarówek od Philipsa czy Osrama).

 

Co do konfiguratora... Nie wiem jakie dodatki wybierasz ale ja cennikowe ~100 tysięcy osiągam, gdy hatchbacka GT Line 1.6 160KM doposażę praktycznie na fulla (bez systemów wyręczających kierowcę i kilku luksusów jak np. szyberdach), a Ty mówisz o podobnej kwocie za GC ze słabszym silnikiem. Kombi jest chyba tylko 4 tysiące droższe od hatchbacka. Może to jakaś alternatywa, jeśli GC wychodzi tak drogo (w co aż nie chce mi się wierzyć)?

 

Ja na wyprzedaże rocznika raczej nie poluję, bo poza VAGiem ciężko będzie wyrwać idealną konfigurację. Tylko w Skodzie, VW i Seacie można wybrzydzać i nawet z placu dobierać auto pod siebie. W innych markach zawsze będzie to jednak kompromis (a to nie ten kolor, a to brakuje tego, a to niepotrzebnie jest to, itp. itd.), a chyba nie o to chodzi przy samochodzie za prawie 100 tysięcy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do kwoty. Też się zdziwiłem. Wrzuć sobie konfigurator ze strony Renault to zobaczysz. Praktycznie za wszystko dopłata, nawet w wersji intens GC :(

 

Twój wybór

Sprawdź swój wybór i specyfikację samochodu poniżej:

Wersje
INTENS
Cena od 81 200 zł Podana cena dla wersji: MEGANE GrandCoupé Intens
Silnik
TCe 140 FAP
W cenie wersji
Kolor
Czarny Etoile
Cena od 2 200 zł
Obręcze kół
obręcze kół ze stopu metali lekkich 18'', wzór Grantour
W cenie wersji
Tapicerka
tapicerka welurowa łączona z elementami skóry ekologicznej
W cenie wersji
Pakiety i opcje
światła przednie Full LED "Pure Vision"
W cenie wersji
światła przeciwmgłowe
W cenie wersji
pakiet Look 18''
Cena od 2 500 zł
pakiet Multimedia 8,7''
Cena od 3 500 zł
pakiet Techno
Cena od 5 450 zł
Łączna cena 94 850 zł
 
 
 

Szczegóły

Wybierz

Dane techniczne

Lista wyposażenia

KOMFORT I WNĘTRZE
fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości
kierownica pokryta skórą typu Nappa
szyby tylne elektrycznie podnoszone
konsola centralna rozbudowana (z podłokietnikiem)
lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
karta Renault Hands Free
szyby przednie elektrycznie podnoszone
tylna kanapa w układzie 1/3-2/3, z podłokietnikiem
klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
WIDOCZNOŚĆ I OŚWIETLENIE
światła przednie Full LED "Pure Vision"
światła do jazdy dziennej LED "Edge Light"
lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
światła przeciwmgłowe
podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, czujnik deszczu i światła
PROWADZENIE POJAZDU
wskaźnik zmiany biegów
system wspomagania parkowania tyłem
komunikaty na desce rozdzielczej w jęz.polskim
system MULTI-SENSE (wersja podstawowa)
zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem TFT
BEZPIECZEŃSTWO
zagłówki na przednich miejscach
system wspomagania nagłego hamowania (AFU)
system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) + system wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na tylnych miejscach
system ABS
możliwość ręcznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
zagłówki na tylnych miejscach
zestaw do naprawy uszkodzenia opony
system kontroli ciśnienia w oponach
regulator-ogranicznik prędkości
boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszki kurtynowe
czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
centralny zamek
instalacja do montażu alarmu
system wykrywania zmęczenia kierowcy
sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa
3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach
WYGLĄD
szyby tylne przyciemniane
MULTIMEDIA
kryterium techniczne niezbędne do zamówienia pakietu Multimedia 7''
Pakiety i opcje
pakiet Look 18''
szyby tylne przyciemniane
pakiet Multimedia 8,7''
mapa Europy - wersja rozszerzona
dostęp do usług interaktywnych
system multimedialny R-LINK 2 8,7''
pakiet Techno
światła przednie Full LED "Pure Vision"
wyświetlacz przezierny Head-Up
system kontroli pasa ruchu
kryterium techniczne niezbędne do zamówienia pakietów: City, Easy Plus, Techno i Techno Premium
system ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
światła przeciwmgłowe

 

 

Jak widzisz, to nie wszystko co można jeszcze wybrać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Bartolini82 napisał:

Jak widzisz, to nie wszystko co można jeszcze wybrać :)

Widocznie mamy inne oczekiwania w kwestii wyposażenia :) Tylko, że ja przesiadam się z 10-letniego Leona, Ty z dużo świeższego C5 :D 

 

Skonfigurowałem GC wg. Twoich wytycznych, tylko zamiast pakietu Techno wziąłem same LEDy. Megane ma ładne, czytelne zegary więc HUD jest IMHO zbędny. Kontrola pasa ruchu i system ostrzegania o nadmiernej prędkości to upierdliwe gadżety. Rozpoznawania znaków nieco szkoda, ale wolałbym oszczędzić prawie 2 tysiące i zdać się na info z nawigacji. 

 

Taka wersja kosztuje 92900 (do "prawie 100" chyba daleko :P). Od tego odejmij 4000 tysiące oficjalnego rabatu z cennika "na start" dla każdego z ulicy. Mamy 88900. Kolejne 2-3 tysiące spokojnie urwie dealer (jak masz lepsze zdolności negocjacji niż ja, to pewnie i więcej). Wychodzi 85-86 za praktycznie w pełni wyposażonego kompakta do produkcji (a nie np. półrocznego egzemplarza z placu albo ekspozycji) z silnikiem 140KM. Równie dobrze można wziąć mniejszy ekran (prawie 9 cali oferuje mało która marka), 17-calowe felgi i zaoszczędzić kolejne 2 tysiące. Tragedii nie ma, konkurencja wypada raczej podobnie (o czym niestety sam się przekonałem). Są marki "tańsze" (Opel, VW, Seat - dwie ostatnie głównie ze względu na wyprzedaże), są marki zdecydowanie "droższe" (Ford), są też takie, które wypadają podobnie (np. Kia).

 

Ale załóżmy, że rezygnujesz tylko z pakietu Techno. Czego w takiej wersji Ci brakuje? Moim zdaniem chyba tylko kamery z tyłu i czujników z przodu (w wersji HB trzeba dobrać pakiet Easy Parking, więc w GC pewnie jest podobnie). Reszta to już naprawdę gadżety i zbędne luksusy (doszukałem się tylko masażu, automatycznej klapy z tyłu, systemów wspomagających jazdę i panoramy), zwłaszcza w segmencie C.

 

Nie chcę namawiać Cię na zakup Meganki, bo sam mam wątpliwości czy nie postawić na inną markę, ale moim zdaniem cenowo tragedii nie ma.

 

Edytowano przez goku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem MIV GC i cenników wychodziła 100 000 zł plus gwarancja i opony na zimę. Wyszło cenników 105 000. A nie mam pakietu techno i silnik 1.2 tce edc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja za moją gołą Life dałem 61 ale max jaki bym dał za MIV to 65 kpln. Kasa rzędu 80 tys za auto tego segmentu to przesada. Niestety ten wypas z salonu bardzo szybko straci na wartości i za kilka lat z  20 tys zl włożonych w wyposażenie zrobi się 3 - 5 tys zł różnicy na cenie używki. Panele multimedialne do MIV są na AliExpress po 500-600 USD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak za 80 tysi można kupić już Mercedesa :/ Filozofia za 5 złotych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To albo coś ze mną nie tak, albo z tym konfiguratorem. Jak np. wybieram felgi 18" (niby za darmo) to automatycznie muszę wybierać pakiet look 18. Jak chcę wybrać led pure to automatycznie mi wrzuca ten pakiet techno. Też nie potrzebuję tego wyświetlacza przed nosem.

To co bym chciał żeby było to tak:

- felgi 18 (ale te ew. mogę sobie przecież dokupić osobno, niekoniecznie w Renault), niby 18 są w cenie tej wersji, a za same przyciemnienie szyb nie będę płacił 2500zł (bo tylko to widzę, że jest w pakiecie look18, w jakimś zakładzie zrobią to dużo taniej, a gwarancji raczej nie stracę).

- siedzenia materiał+skóra

- nawigacja z mapami Europy (czy będzie 7" czy 8,7" to nieistotne)

- silnik min. 140KM

- oczywiście automatyczna klima, szyby itp.

- światła led pure

- kolor czarny lub srebrny (więc tak czy siak, dopłata)

 

To chyba tyle. Reszta niby jest w cenie, a te pakiety jak mówiłem, zbędne, ale konfigurator na siłę je wrzuca :/

Nie wiem jak działa masaż w fotelu (akurat mam C5 bez tego). Fotele podgrzewane w sumie nie muszą być. Miałem takie w Maździe 6 i skorzystałem może kilka razy.

 

Szkoda, że nie ma opcji żeby zamówić sobie 2 wydechy, takie chromowane. Zajebiście by to wyglądało. Jak w Hyundaiu i40. Jeśli bym kupił Megankę to taki wydech chciałbym żeby mi dorobili, nawet jako atrapę, a po gwarancji żeby to podpięli normalnie :P

9 minut temu, Pitrek napisał:

Ja za moją gołą Life dałem 61 ale max jaki bym dał za MIV to 65 kpln. Kasa rzędu 80 tys za auto tego segmentu to przesada. Niestety ten wypas z salonu bardzo szybko straci na wartości i za kilka lat z  20 tys zl włożonych w wyposażenie zrobi się 3 - 5 tys zł różnicy na cenie używki. Panele multimedialne do MIV są na AliExpress po 500-600 USD.

Niestety, ale samochód to chyba najgorsza inwestycja. Zdaję sobie sprawę z utraty wartości.

Dlatego jeszcze biję się z myślami co robić. Czy brać nowszą Megankę czy w razie coś padnie w C5, naprawiać. Bo jednak utrata wartości nowego Megane przewyższy utratę wartości obecnego C5, nawet z doliczeniem naprawy typu turbo czy dwumasa (rozrząd już profilaktycznie zrobiłem, więc ten wydatek już za mną ;) ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Samochód nie ma nie tracić wartości. Ma służyć i w jakiś sposób na siebie zarabiać. 

MIV GC jest tak duże że dopłacać do talismana nie ma sensu. Ja bez problemu z moja rodzina się mieszcze. Jak kupowałem GC to stał demonstracyjną talisman z 13 000 km przebiegu i nawet się zastanawiałem. Ale ten talisman oprócz 20 cm długości niczym się nie różnił. Martwilem się nawet co z garażem bo GC mam już bardzo bardzo mało miejsca. Powietrze wozić też bez sensu. A 2 strona medalu. Zwykła MIV za mała. Za mało miejsca z tylu i brak bagażnika. 

Dlatego GC to złoty środek. Auto między MIV a Talismanem. Moim zdaniem bez problemu opłaca się zainwestowac 85-90 000 zl na lata spokoju. 

P.s. konfigurator tak działa- 2500 pakiet look 18. W tym są felgi. Felg samych bez pakietu nie kupisz. Tak samo ledy. Obecnie w reno są dostępna głównie pakiety plus koło zapasowe. 

Coraz więcej będzie zestawów ze względu na badania aut pod normy. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Bartolini82 napisał:

To albo coś ze mną nie tak, albo z tym konfiguratorem. Jak np. wybieram felgi 18" (niby za darmo) to automatycznie muszę wybierać pakiet look 18. Jak chcę wybrać led pure to automatycznie mi wrzuca ten pakiet techno. Też nie potrzebuję tego wyświetlacza przed nosem.

Gdy wybieram felgi, też dodaje mi pakiet look (w którego skład wchodzą jeszcze chyba tylko przyciemniane szyby, więc te większe felgi nie są wcale darmowe). Natomiast same LEDy dodaję przechodząc do "Wyboru opcji" (a nie "Pakietów wyposażenia"). Tam kosztują one 3500.

 

Pisząc o ewentualnej dodatkowej oszczędności chodziło mi o wybór mniejszych felg i mniejszego systemu multimedialnego. Ale nawet z felgami 18 i ekranem 8 Megane GC z całą resztą opcji wychodzi za cennikowe 92900 (do tego -4000 oficjalnego rabatu dla każdego z ulicy i 2-3 tysiące od dealera). Czy tak bardzo drogo, za niemal w pełni wyposażonego kompakta?

 

Konfigurator wymusza dodawanie niektórych niepotrzebnych opcji, ale dramatu nie ma. Felgi 18" to realna dopłata 2500 (nie wiem dlaczego podają niby 0). Siedzenia są w standardzie. Nawigacja 2500 albo 3500 (w zależności od wielkości). Klima, szyby standard. Pure LED 3500. Kolor 2 tysiące z groszem. Łącznie niewiele ponad cennikowych 90 tysięcy z czego spokojnie można zejść do blisko 85. W takiej wersji do full wypasu brakuje IMHO tylko czujników z przodu i kamery z tyłu (w pakiecie z automatycznym parkowaniem za chyba 2500).

 

Może jeszcze dodam, że jak konfigurowałem nowego Focusa, to tam z pakietami było jeszcze gorzej.

 

Chcąc zamówić sensowną wersję (ok. 150KM, navi, klima, LEDy, czujniki, metalik, elementy skóry na tapicerce) musiałem dobrać pakiet Business z czujnikami i nawigacją za 5 tysięcy, pakiet Comfort z klimą za 3 tysiące, pakiet Design z LEDami i felgami za 4 tysiące oraz tapicerkę skórzaną za 5 tysięcy (w standardzie w ST Line jest cała materiałowa). Łącznie auto wyszło cennikowo 103 tysiące za średnio mocnego kompakta, ze śmiesznym/doklejonym ekranem navi, niskim tunelem środkowym, brakiem nawiewów na tylne siedzenia, małym bagażnikiem i wcale nie na jakimś wielkim wypasie (brak mnóstwa opcji jak np. kamera cofania, pakiet zimowy, itp. itd.).

 

I najlepsze... Podana cena uwzględnia już rabat prawie 8 tysięcy od importera. Śmiać się czy płakać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.11.2018 o 21:11, makgajwer napisał:


Umówię się jeszcze na jazdę Golfem z silikiem 1.5 TSI 130 KM, ale cenowo sądzę to będzie najwyższa półka.

 

Niekoniecznie musi to być najwyższa półka, na dziś Golf jest tańszy od Megane, w piątek dostałem ofertę na 1.5 130 tsi z pakietem przeglądów za 81 tys. Pytanie tylko czy auto konstrukcyjnie z 2012 roku ma sens. Ja stwierdziłem, że nie ma i wróciłem do Renault po ofertę na Megane. W piątek oferta nie była tak atrakcyjna jak dzisiaj:) Po listopadowych rabatach okazało się, że można było zejść z ceny jeszcze o 3 tys i dlatego do jutra muszę podjąć decyzję czy Clio 1.2 120 zmieniam na Megane GT Line 1.3 140.

 

Co do tych LEDów, o których piszecie wyżej, to za 3500 są one tylko w GT Line, a w Intensie trzeba wziąć cały pakiet Techno czy jak on się tam nazywa, tak przynajmniej przekazał mi pan handlowiec.

Edytowano przez pepe31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@pepe31 Mam podobną ofertę na Golfa z tym silnikiem, o wiele lepiej wyposażonego niż MIV. Być może auto z 2012 , ale systemy, zawieszenie, silnik to inna bajka niż w 2012 r. Ponadto w cenie gwarancja przedłużona o +3 lata, pakiet przeglądów na 4 lata. Zona ma VW więc wiem, że mają b. dobre pakiety ubezpieczeń, które są tańsze niż w salonach innych marek. Do tego dochodzi gwarancja mobilności na całą Europę jak serwisujesz w ASO co też nie jest bez znaczenia. Jak sobie to wszystko podliczysz to przy użytkowaniu auta jak w moim przypadku 6-7 lat wychodzi niezła kwota.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mówię, że wszystko zależy od potrzeb, ja do MIV mam zaoferowany pakiet przeglądów i przedłużonej gwarancji (5lat/80tys) za 1200 zł, ale dzisiaj będę wiedział ostatecznie czy ta oferta obowiązuje czy nie. Co do silnika pełna zgoda, aczkolwiek jeśli fani VW i sceptycy VW mowią, że w Golfie 1.5 150 to minimum to zrezygnowałem z Golfa, tym bardziej, że u dwóch dealerów gdzie byłem nie było takiego auta do testów... Już pomijam to, że nawet w niemieckich gazetach np. Ceed wygrywa z Golfem, dlatego może warto tę Kia jeszcze rozważyć?

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno promocja pakietu gwarancyjnego za 1200 była do 05.11 - przynajmniej mnie tak bajerowali żebym kupił auto. No i kupiłem a pakiet dostałem gratis.

Co do jakości Hyundai/Kia to jeżdżę 10 rok i30 i jest to bezawaryjne auto. Hyundaia kupiłbym w ciemno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, pepe31 napisał:

Co do tych LEDów, o których piszecie wyżej, to za 3500 są one tylko w GT Line, a w Intensie trzeba wziąć cały pakiet Techno czy jak on się tam nazywa, tak przynajmniej przekazał mi pan handlowiec.

Tak jest w przypadku hatchbacka.

 

W odmianie Grand Coupe w wersji Intens można dobrać albo cały pakiet, albo same LEDy. Tak przynajmniej sugeruje konfigurator (w którym w opcjach można dobrać same LEDy bez konieczności brania całego pakietu) oraz cennik (gdzie w wierszu ze światłami jest wybór "3500/P").

 

Swoją drogą pojawiły się nowe cenniki. Jest wersja zimowa (ze słabym silnikiem więc nie analizowałem dodatków) oraz chyba nieznacznie wyższe rabaty i promocje na opony/koła.

 

Edytowano przez goku
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Całkiem nieźle wygląda ta wersja Winter Edition. Brakuje mi tylko kamery cofania (celuję we GrandCoupe). Ciekawe czy z tego jeszcze uda się coś urwać, czy raczej to jest już stała cena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj dostałem ofertę i prognozę leasingu. W sumie lipa. Rabatu raptem 5800zł od ceny katalogowej.

Jak sobie przekalkulowałem to auto wycenione na 86200zł brutto (po rabatach), po spłacie leasingu, wyszłoby 105 000zł (i to przy wpłacie własnej 30000zł, oraz wykupie 10% !). Gdybym wziął mniejszy udział własny i 1% wykupu to odsetki pewnie urosłyby jeszcze o min. 5 tysięcy. Biorąc pod uwagę, że po 5 latach to auto będzie warte może ok. 40 000, to przez 5 lat, jestem w plecy ponad 60 000zł. Trochę kiepski interes ;) To już chyba lepiej zostać przy tym co mam, a ew. jadąc na wakacje za granicę, po prostu wziąć nowe auto z wypożyczalni i mieć wszystko w nosie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pięcioletni leasing to 112% w RCI, w banku dostaniesz jakieś 108%. Tutaj decyduja dodaktowe pakiety jak np cena ubezpieczenia etc. 

Od całości kwoty odliczasz 18% podatku czyli tak po chłopsku albo płacisz 94% wartości albo 90% wartości.  Teraz jak to policzyć to w ciągu 5 lat wydasz 90-45k czyli 45k przez 60mc daje mniej wiecej kosztu około 700zł miesięcznie netto czy ile wydasz na auto i nie odzyskasz. Tyle kosztuje luksus jazdy nowym autem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...