Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

Zaloguj się, aby obserwować  
Damian.M

Megane I phII Wysokie obroty na biegu jałowym

Recommended Posts

Cześć wszystkim,

jak w temacie mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym w mojej Maggie. Problem pojawia się już od dłuższego czasu i co gorsza nie mogę sobie z nim poradzić.

Mój samochód to Renault Megane Classic po Lifcie, 1.6 16 V Benzyna + LPG, rocznik 1999.
Do już wdrożonych procedur naprawczych można zaliczyć:
# wymiana silniczka krokowego (zupełnie nowy mechanizm)
# przeczyszczenie przepustnicy z nagromadzonego nagaru
# wymiana oringów na przepustnicy
# dodanie gumowych podkładek na szpilkach mocujących ten plastik przed przepustnica do samej przepustnicy. Wcześniej tego nie było i plastik odstawał od przepustnicy (było widać oring!!!), teraz jest wszystko szczelnie i równo.
# wymiana filtra powietrza (przy okazji)
Do widocznych objawów należy dodać nierówną pracę silnika (tak jakby łapał gdzieś lewe powietrze). Problem pojawia się i na benzynie i na gazie. Na tygodniu planuję jeszcze wymianę uszczelek pod kolektorem dolotowym. Pod samym kolektorem zebrał się brud z olejem (skąd tam olej?). Może ktoś poratować schematem montażu kolektora?
Jeśli to nie uszczelki pod kolektorem to co to może być, cewki?

 

Na zimnym silniku obroty trochę skaczą, raczej normalne. ale dziś np. podczas jazdy po mieście obroty skakały na światłach do 3 tys...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Damian.M napisał:

planuję jeszcze wymianę uszczelek pod kolektorem dolotowym

Właściwy kierunek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki
i jeszcze a propos tego oleju pod kolektorem
czy to możliwe żeby wyciek był z odstojnika oleju, jest tam w ogóle jakaś uszczelka?

odstojnik oleju.bmp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Warto przeczyścić ten odstojnik, zapewnić szczelność przewodu odchodzącego z odstojnika.

Olej prawdopodobnie pojawia się z uszkodzonej uszczelki;

 5ae5b81559fcf_Beztytuu.thumb.png.7b4b92d517a9c7c6efc80df281812e55.png

Edytowano przez Andrzej-2010
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gdzie można kupić taką uszczelkę bo ja jakoś nie mogę znaleźć
czy sam odstojnik mogę zdemontować bez żadnych przeciwwskazań?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Należy zakupić komplet nr 4 ( poglądowy )

Zadzwoń do któregoś sklepu na allegro i niech Tobie dobiorą na podstawie VIN auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Warto przeczyścić ten odstojnik, zapewnić szczelność przewodu odchodzącego z odstojnika.

Olej prawdopodobnie pojawia się z uszkodzonej uszczelki;

 5ae5b81559fcf_Beztytuu.thumb.png.7b4b92d517a9c7c6efc80df281812e55.png

 

to na zdjęciu to jest uszczelka kolektora dolotowego (obudowa), a ja pytałem czy odstojnik oleju jest jakoś uszczelniony i czy można tak po prostu go zdemontować w warunkach domowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miejsca przylgowe odstojnika należy wyczyścić i uszczelnić silikonem wysokotemperaturowym. Można go zdemontować.

W większości przypadków olej pojawia się;

 - z pod uszczelki którą ci zademonstrowałem oraz

- w wyniku nieszczelność przewodu odchodzącego z odstojnika ( sparciała guma ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

 

Dnia 29.04.2018 o 17:45, Andrzej-2010 napisał:

W większości przypadków olej pojawia się;

 - z pod uszczelki którą ci zademonstrowałem oraz

- w wyniku nieszczelność przewodu odchodzącego z odstojnika ( sparciała guma ).

 

uszczelka jest twarda więc do wymiany

przewód jest ok

jak można uszczelnić samą odmę, silikonem?

 

okazuje się jednak, że to silnik krokowy... dzisiaj podmieniliśmy z bratem na silniczek z jego Laguny i wszystko jest ok, obroty wracają do normy a sam silnik pracuje równo tak na benzynie jak i na gazie.
kupowanie zamienników nie popłaca "/

Edytowano przez Damian.M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

problem z wysokimi obrotami znów się pojawia (ostatnio po myciu auta, po deszczu)

RATUJCIE :O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy zalecane uszczelki wymieniłeś?

Kiedy jest ten problem z wysokimi obrotami?

Czy układ dolotowy jest szczelny? Próba z plakiem.

Czy po myciu auta instalacja zapłonowa jest sucha???

Kiedy wymieniałeś ; filtr paliwa? świece ?? przewody zapłonowe?

Zakręć gaz na butli, pojeździj na samej benzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak się wykonuje próbę z plakiem?

uszczelka wymieniona, myślę że trochę kolektor zaciągał oleju z odmy, sama przepustnica była trochę ochlapana olejem
teraz z kolei obroty są za niskie i szarpie silnikiem

filtr paliwa, świece, przewody zapłonowe - już bardzo dawno

na benzynie łapie teraz zbyt niskie obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie Plakiem jest już niepotrzebne.

Masz regulator biegu jałowego - spójrz na rysunek. Tam ustawiasz zasilając silnik benzyna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krakowy był wymieniony na oryginalny magneti mareli 4 maja 

Przez dwa tygodnie było wszystko dobrze 

Po myciu auta i ostatnich obfitych deszczach problem wrócił 

Dziś podczas odlaczania przewodow od czujnika silniczka krokowego, na stykach był zielony nalot. To coś znaczy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Damian.M napisał:

filtr paliwa, świece, przewody zapłonowe - już bardzo dawno

Te elementy należy wymienić na markowe.

Należy zapewnić suchość i czystość łączy, gniazd i korpusów cewek.

Sprawdzić poprawność odprowadzenia wody z podszybia.

Silnik potrafi chodzić jak traktor,  szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po deszczach pojawił się jeszcze jeden objaw - silnik nie lapie za pierwszym razem. Rozrusznik musi dobra chwilę pokrecic zanim zalapie. Jeśli odpalajac doda się odrobine gazu to zapala od razu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Damian.M napisał:

Dziś podczas odlaczania przewodow od czujnika silniczka krokowego, na stykach był zielony nalot. To coś znaczy? 

Może to oznaczać, że nie pracuje prawidłowo. Styki należy wyczyścić. Jego zadaniem jest przy rozruchu większe uchylenie przepustnicy. We wtyczce jest gumka uszczelniająca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest uszczelnienia na wtyczce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przemyj dokładnie tą wtyczkę przed połączeniem do silnika, bo w niej zgromadziła się sól. Weszła  od strony przewodów. Musisz ją wypłukać. Jeśli w silniku krokowym nie połączy jednego skoku (kroku) to kolejny może nie zadziałać, a rozruch jest ostatnim. Robiąc pedałem gazu dodajemy dawkę paliwa i tak czasami trzeba w największe upały, ale na codzień musi czysto odpalać bez pedału gazu.

Musisz zadbać, żeby woda nie przenikała do komory silnika. Warto zainteresować się podszybiem i czystością kanałów odpływowych, żeby woda nie wlewała się bezpośrednio do świec (częsty przypadek uszkodzenia cewki)

Gniazda świec muszą być suche i  czyste.

Tyle udało Ci się wyprowadzić obroty silnika. Niewiele pozostało do końca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

styki czyściłem wczoraj specjalnym preparatem
teraz w planach mam wymianę świec na NGK i sprawdzenie cewek ale z tym już muszę do mechanika bo sam nie dam sobie z tym rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×