Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

głośna praca silnika


Recommended Posts

Witam. Mam pytanko odnośnie co poczynić w zaistniałej sytuacji. Żona właśnie wracała z pracy, około 18 km. Po tym miała krótki postój i potem jak już zaczęła jechać to po minucie, dwóch zaczął silnik chodzić głośno i spadła moc. Po przejechaniu 2-3 kilometrów (było około 500 m od domu), silnik z powrotem zaczął chodzić cicho i moc raczej też wróciła. Ale jak pisałem przejechała tak 500 m i zostawiła megankę pod domem. Kazałem sprawdzić czy nie ma komunikatów żadnych to mówi że nie jedynie wyskoczyło niski poziom oleju i ikonka silnika (ale to chyba powinno się świecić na wyłączonym silniku), szczegóły na załączonym zdjęciu. I tu mam pytanko co robić dalej? Czy mogę odpalić i spróbować jechać czy .... 

Dodam że chodzi o silnik 1.5 dci 107 KM.

rm.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka, świecąca na czerwono - to wyraźne ostrzeżenie/zagrożenie dla silnika.

Nie zapalać silnika, przed wcześniejszą kontrolą, (brak oleju, płynu chłodzącego, uszkodzony czujnik temperatury silnika).  

Poszukaj w necie, zadzwoń do kumatego mechanika.   

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaka czerwona kontrolka? Jest tylko check engine, który pali się zawsze przy włączonym zapłonie przed uruchomieniem silnika. W razie poważnego błędu jest czerwony klucz, stop i komunikat "ryzyko awarii silnika".

Edytowane przez Jottar
  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem na miejscu, auto odpala, kontrolka gaśnie. Silnik chodzi normalnie, no może ciut głośniej ale może dlatego że zimny a może mi się wydawać. Więc odpalam i jadę na kompa.

 

P.s. No i nie dojechalem po 3-4 min w aucie był jak strzał czy coś się zerwał i zgasł. Czekam na mechanika.

 

Sprawa się wyjaśniła i niestety poszedł rozrząd.

Edytowane przez kecyrf
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki nie zmieniłem opisu (już w miarę ok), dokładnie nie wiem bo żona nim teraz jeździ. ale koło 120 tys. będzie. Rocznik 2009, 78 tys. miał jak kupowałem i 300 km wcześniej miał wymianę w serwisie całej jednostki silnika z osprzętem. 

No nic, trzeba wyremontować i śmigać dalej (bywają gorsze rzeczy). Przez 14 lat naprawiałem tylko diody na alternatorze, więc się zebrało ;).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teściowi rok temu też niby strzelił rozrząd. Mechanik zrobił, odpalił i znowu to samo... okazało się, że panewki się obróciły. To co prawda był Scenic II 1.9 ale może warto podpowiedzieć mechanikowi żeby sprawdził bo to bardzo dziwne, że po 4 latach i 40 000 km rozrząd się posypał.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!