Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

eXePL

Megane II phII Elektrozawór sterowania turbiną 1.9 131KM

Recommended Posts

Cześć

Od pewnego czasu zauważyłem, że moja Meganka czasami się 'przycina'

Czasami gaz w podłogę, ciągnie do 2 tyś i tu następuje czkawka, po redukcji wszystko jest pięknie. Zdarzyło mi się to raz na 2gim biegu, czasami na 3cim i 4tym.

Na desce błędów brak, w 90% przypadków auto chodzi jak strzała (no może po tym, ze wydaje mi się, że kiedyś szybciej czuć było pracę turbiny, zbierała się od niższych obrotów)

Poczytałem trochę forum i gdzieś ktoś podał przyczynę jako elektrozawór sterowania ciśnieniem turbiny (może być uszkodzony lub brudny)

Jakiś rok temu wymieniałem czujnik doładowania, bo wtedy mocy było zero, po wymianie wszytko ok.

Czy ktoś może nakierować mnie , gdzie ten zawór się znajduje oraz czy moje objawy mogą na niego wskazywać? Z tego co czytałem to jego usterka nie zawsze wychodzi na klipie...

 

Z góry dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli żwawy silnik, wgniata Cię w fotel, to raczej nie elektrozawór turbiny. ( idź za wężykiem od turbiny to znajdziesz go ).

Jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach to raczej egr do czyszczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

EGR zaslepiony, do tego wg mnie pali gdzieś z 1-1,5 litra za dużo. 

To tak wygląda jakby od czasu do czasu coś ja 'przytkalo' 

Edytowano przez eXePL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany filtr paliwa; mann, knecht, purflux plus powietrza.

Czyszczenie całego układu dolotowego plus przepływomierz ( ostrożnie - spray ) plus wymiana oringów plus styki elektryczne.

Poczytaj; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

Jeżeli auto nie zareaguje na odpięcie kostki od przepływomierza to masz przepływomierz OK.

Czujnik doładowania ;

  - przeczyścić oraz musi być szczelnie zamontowany,

 -  styki elektryczne przeczyszczone + Kontakt 60.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do pana wyzej, czy jesli odpinam przeplywke i silnik jest glosny, dymi i brakuje mocy to jest walnieta

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po czyszczeniu układu dolotowego, czujnika doładowania, przepływomierza silnik dalej dymi i brakuje mocy

to przepływomierz jest walnięty. Wymienić tylko na ;

 - nówka oryginał ,

 -lub używka oryginał z gwarancją rozruchową ( ok.1 m-c ).

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie te objawy mam z odlaczona, po wpieciu jest mulowaty do 2tys. Ale nie dymi, egr byl czyszczony

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepływka też wymieniona ale dałeś mi do myślenia z tym czujnikiem, z tego co pamiętam nie da się go jakoś super odkręcić bo przeskakuje gwint, może tam się pojawiają przedmuchy. Filtry robione całkiem niedawno. Chyba trzeba będzie nowy gwint pod czujnik zrobić o obserwować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

eXePL 

Może wystarczy uszczelnić wysokotemperaturowym silikonem i przeczyścić styki elektryczne.

Warto pomierzyć wartości ciśnienia doładowania. 

Dowiesz się prawdy o czystości i szczelności układu dolotowego.

Wszystkie wężyki muszą być drożne i szczelne, nawet te od vacum pompy.

4 godziny temu, Aweesome napisał:

Nie te objawy mam z odlaczona, po wpieciu jest mulowaty do 2tys. Ale nie dymi, egr byl czyszczony

Zanieczyszczony przepływomierz potrafi porządnie zamulić silnik.

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem czujnik doładowania bo znowu pojawiał się błąd wtrysku i auto przechodziło w tryb serwisowy. Takie same objawy miałem rok temu gdy uszkodzony był stary czujnik. Kupiłem zamiennik (nie Bosch) i wygląda na to, że wytrzymał tylko rok. Nowy czujnik założony, zrobiłem testowa trasę, błędu nie ma, auto jeździ b. Dobrze. Mam nadzieję, że na dłuższej trasie wszystko się potwierdzi. Jak problem wróci, będziemy myśleli dalej. 

Zauważylem jednak, że na czujnik zbiera się delikatny nalot, jakby opary z olejem albo spalinami. Jest to na prawdę delikatne ale przejazd palcem po uszczelce - oringu na czujniku czuć trochę oleju. Czy to normalne w układzie dolotowym? 

Z góry dzięki za pomoc! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skontroluj zawór odmy olejowej, jej drożność oraz drożność i  szczelność wężyków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odma wymieniona parę tygodni temu. Nie wiem na ile wpływa na układ dolotowy ale jak będę wiedział jak sprawdzić to sprawdzę. Muszę troche przejechać ale wydaje mi się że czujnik jednak był problemem. Jednak chce aby Renata chodziła zawsze na 100%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz udany silnik.

Wystarczy dobry syntetyczny olej, markowe filtry.

Olej zmieniać co 10.000 do 12.000 km lub raz w roku.

Odma, to odpowiedź na Twoje pytanie odnośnie ;

17 godzin temu, eXePL napisał:

na czujnik zbiera się delikatny nalot, jakby opary z olejem albo spalinami.

 - delikatnie obchodzić się z turbiną,

 - dbać o stan świec żarowych,

 - tankować na sprawdzonych stacjach,

 - nie jeździć dużo po mieście i na krótkich odcinkach,

-  i wszystko będzie OK.

  • Zmieszany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Podpinam się do tego tematu z zapytaniem, czy może tak być?

- chodzi o to że zauważyłem w komorze silnika Megane 2.0 dci z 2006 roku zawór z napisami białym flamastrem (lekko starte) "megane" o numerze 7700113709. Ma dwa dziubki z jednej strony na których są przewody czarne i jeden dziubek z drugiej strony (tu jest złącze elektryczne) który jest bez podłączenia. Obok tego dziubka jest cyfra 3. Najprawdopodobniej zawór ten został wymieniony. Tylko że numery 7700113709 pasują do 1.9 i 2,2 dci. I mam pytanie do szanownych kolegów czy taki zawór regulacyjny ciśnienia doładowania może być? Jaki ma być orginalny do mojego silnika? I czy do tego trzeciego dziubka ma też być coś podłączone? Szukam przyczyny długiego kręcenia przy odpalaniu, znalazłem taki czujnik i nie wiem czy tak ma być?

 

p.s. jak się nauczę podpinać zdjęcia to wstawię je bo zrobiłem temu czujnikowi.

Edytowano przez rybaryba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki że tak późno, ale walczę z pęcherzami w listwie CR i trochę mi to uciekło.

U mnie jest to 7700113709 (nie umię zdjęć wklejać, zawór regulacyjny ciśnienia doładowania, elektrozawór podciśnienia) u mnie mam podłączone te dwie siwe końcówki do przewodów gumowych. Ten trzeci pod złączem elektrycznym był otwarty, bez podłączenia. Więc go zaślepiłem. Nie mogę znaleźć odpowiednika do mojego 2.0 dCi (ten jest od 1.9 i 2.2 dCi).

Andrzej-2010, numer 8200292433 taki znalazłem. Jeżeli to jest oryginał do mnie to będę miał następny problem. Co zrobić z dwoma wężykami podłączonymi do aktualnego czujnika? Tu nie widzę miejsca. I następny. Gdzie włożyć tą końcówkę z zielonym oringiem? Czy ma ktoś możliwość mi podpowiedzieć albo udostępnić schemat podłączenia z opisem. Byłbym wdzięczny. 

Jeden z wężyków idzie do zaworu podciśnienia o numerze 8200575400.

Zaznaczam że auto jeździ bez problemu. Ale chyba jest tu namieszane. Pomóżcie !!!

Edytowano przez rybaryba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz tu;                1002502385_meganI-19dci.thumb.png.38b85c0a550588383789fdac2fffd1c1.png

 nr 9  -  to elektrozawór podciśnienia turbiny, znajduje się na podszybiu ;  Elektrozawór podciśnienia turbiny

nr 10  -  to czujnik ciśnienia doładowania, znajduje się w układzie dolotowym ; Czujnik ciśnienia doładowania 

Wg. numeru  7700113709  -  to elektrozawór podciśnienia turbiny.

Pęcherzy powietrza nie może być pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową, bo w przeciwnym razie 

pompa będzie do regeneracji.

Należy stosować;

  -markowe filtry  mann, knecht, purflux,

 - przewody paliwowe silikonowe, przeźroczyste, zaciśnięte opaskami metalowymi ; 

    Powietrze w przewodach paliwowych  

 

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poniżej schemat układu sterowania turbiną silnik 2,0 dci

.01023565.thumb.png.ca0002d2e125c7b572cad2f9ce64fdaf.png

 

Część oznaczona numerem 5 ma numer katalogowy 8200762597

Część numer 1 numer katalogowy 8200661049

To co wstawił kolega powyżej to układ doładowania silnika F9Q 734 o mocy 100 KM z roku 2000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×