Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
bainit

Megane III phII Megane III diesel

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Zacznę od tego, że potrzebuję diesla z tytułu dojazdów - od poniedziałku do piątku jakieś 85 km dziennie. 

Moje obecne auto jak i poprzednie to japończyki. Obecnie również rozglądałem się również za japończykiem (Toyota Auris) ale przy dieslu, który mnie interesował czyli 1.4 D4D przeraziły mnie prognozy o potencjalnych kosztach wymiany wtryskiwaczy. Od dawna znane mi są opinie o "sypiących się|" francuzach ale o zainteresowaniu się tą marką skłoniło mnie posiadanie tego modelu przez kolegę z pracy i brak narzekań  (choć on ma 1.4 Tce a nie diesla) oraz pozytywne opinie o tym modelu wyrażone przez internautów.

Interesują mnie wyłącznie auta z polskich salonów.

Obecnie widzę pewną ofertę 1.5 DCi 2013 (prawie 2014) i 108 tyś przebiegu po pierwszym właścicielu, w pełni udokumentowane (źródło - komis dealera pewnej marki). Cena 29 000. Auto jednak gołe, zdaje się , że nawet wyświetlacz jest nieaktywny.

Druga oferta to 15. DCi z 2014 i 81 tyś przebiegu również z Polski,. w cenie 33 900. Także z komisu dealerskiego.

 

Dodam , że oba modele to 90 KM. Nie wiem czym się różnią od mocniejszych odmian 110 KM. Ja w sumie nie wymagam większych osiągów ale czy te 90 KM daje radę?  Liczy się dla mnie przede wszystkim bezawaryjność i ekonomia.

 

Dodam, że oba to klasyczne hatchbacki a nie grandtour

 

Edytowano przez bainit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wynik poszukiwania Megane 1.6 DCi z polskiego salonu na otomoto (Poznań + 300km), rocznik 2013 - 2014:....1 sztk....i to rozbita. Więc nie ma szans.

Tak że, proszę o opinię o silniku wymienionym w pierwszym poście.

Auto po ewentualnym zakupie, niezależnie od dostępnej historii serwisowej, i tak wjedzie na wymianę oleju, filtrów i rozrządu jeśli zalecane.

Edytowano przez bainit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jest łatwo go kupić, co nie znaczy, że nie warto poczekać / poszukać. Ja na swoją sztukę polowałem pół roku, bo zawsze ktoś mi ją podbierał. Miałem dla porównania 1.5 dci i po miesiącu sprzedałem, bo nie dało się tym jeździć (mając bezpośrednie porównanie do 1.6) i kupiłem drugie 1.6, też z polskiego salonu. No ale jak tam wolisz. Między tym 110KM (1.5) a 130KM (1.6) nie było dużej różnicy w dynamice (przy 90KM pewnie już będzie spora), za to w spalaniu paliwa była na poziomie  15-20% na korzyść 1.6.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-dci-130km-dynamique-01-2015-salon-polska-fv23-bezwypadkowy-ID6zO1cr.html

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-megane-1-6-dci-energy-limited-ID6Anr94.html

 

Cenowo nie są to okazje, wręcz są dość drogie :(

Edytowano przez niebianskaskurwoala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym 1.5 nie przekreślał bo te nowocześniejsze będą droższe w naprawach ,a trafiają się oferty z uszkodzonym silnikiem także takie super hiper nie są,ale wiadomo jak kto dba tak ma.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.5 z generacji III/IV jest warty polecenia, najbardziej dopracowany silnik w gamie Renault. Co do dynamiki to musisz się przejechać, każdy ma inne preferencje. Najuboższe wersje lepiej odpuścić, np. wersja Generation wykastrowana jest z wygłuszenia i ma gorszej jakości materiały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest względne: mnie dźwięk silnika 1.5 dCi przy przyspieszaniu nie przeszkadza, jest dosyć charakterystyczny, ale w Megane III nie jest to nie wiadomo jak głośny dźwięk. W Megane II ten silnik jest zdecydowanie inny, przede wszystkim jest głośniejszy, albo głośniej go słychać, na wolnych obrotach. Co to mocy, to ja mam 110 KM i 260 Nm - i nie chciałbym mieć mniej. Z tym, że jeśli szukasz hatchbacka, to on jest trochę lżejszy, ale mimo wszystko - im więcej, tym lepiej. Poszukaj na stronie renault.pl, w zakładce używane. Dealerzy sprzedają samochody poleasingowe, a ostatnie roczniki "trójek" (2014-16) są w przyzwoitych cenach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to, że hatchbacków prawie nie ma...Grandtour w sumie mi nie przeszkadza ale jakoś tak krótsza wersja lepiej mi się widzi. Zapomniałem o istotnej kwestii - czy w przypadku 1.5 DCi 90 KM jest koło dwumasowe (rocznik 2012- 2014)?

Co do mocy to oczywiście się zgadzam - lepiej więcej niż mniej z tym, że jak na razie wszystkie znalezione hatchbacki mają 90 KM.

Edytowano przez bainit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Captura 1,5 90KM i niestety ale koła dwumasowego nie ma .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety? Przynajmniej się nie zepsuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...