Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam wszystkich zainteresowanych. Pacjent to Grand Scenic 3 1.9 dci 130KM

Niestety nie działa w nim Tempomat oraz Ogranicznik.

Po przełączeniu włącznika w odpowiednią pozycję Temp/Ogran. na wyświetlaczu pojawia się komunikat o usterce. SKONTROLUJ TEMPOMAT lub OGRANICZNIK.

Tak więc też uczyniłem...Podłączyłem CLIP'A i mam obecny błąd w tym kontekście. DTC 1525F3 - ZGODNOŚĆ INF. MULTIPL. DLA REG./OGR. PRĘD. (załączam screen z diagnostyki)

Zagłębiłem się bardziej w temat i niepokoją mnie dwa parametry ET791 i ET792 (załączam screen z diagnostyki) zaznaczone na załączonym screen'ie.

Szczerze mówiąc to nie wiem nawet teraz od czego zacząć? Jakieś bezpieczniki od tempomatu? Sam przełącznik włączający odpow. funkcję działa poprawnie (reaguje - wyświetla usterkę).

Przyciski na kierownicy także są okey (Sprawdzone w CLIP'IE)

 

Może miał ktoś podobną usterkę? Jakieś propozycje? Może zwrócić uwagę na coś jeszcze podczas diagnostyki CLIP'EM?

Dzięki za zainteresowanie się tematem

sc 3.png

sc3 1.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jeszcze (chociaż mało prawdopodobne), czy jest reakcja na wciśniecie sprzęgła i hamulca (czujniki przy pedałach), czy w clipie zmienia się ich stan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reakcja na wciśnięcie Hamulca jest napewno, było to sprawdzane na CLIP'ie. Natomiast jeśli chodzi o sprzęgło to jest pewien problem z czujnikem ponieważ czsami odpala z wciśniętym sprzęgłem a czasami nie... Czujnik regulowałem ale po czasie wciska go spowrotem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i tu może być pies pogrzebany, uszkodzenie czujników jako tako nie jest sygnalizowane przez auto czy clip, ale tempomat w przypadku uszkodzenia jednego z nich właśnie może przestać działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Generalnie to nie bardzo wiem co oznacza ten błąd, który jest obecny w CLIP'ie. Czego on ma dotyczyć... Z pewnością on jest winowajcą tego całego zamieszania.

Co do czujnika sprzęgła to ten co odpowiada za odpalanie ,,Na sprzęgle", nie spełnia innej funkcji...

 

A jak myślisz, który czujnik może być trafiony?

Edytowano przez skrzako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zainteresował się czujnikiem / obwodem czujnika temp. płynu chłodniczego. Jeżeli komp wykryje jakąś usterkę w silniku ( nie koniecznie zaświeca check engine ) to blokuje tempomat, czasem wskaźnik ekonomicznej jazdy. Po usunięciu usterki i skasowaniu błędu wszystko wraca do normy. Czy obecne błędy idzie skasować? Czy są stałe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety dwa błędy są stałe, więc nie mogę ich skasować (załączyłem screen z diagnostyki).

Na wyświetlaczu mam także komunikat skontroluj układ wtryskowy + ikona silnika oraz skontroluj układ wydechowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuje ;

- uzupełnić czynnik w układzie klimatyzacji,

- sprawdzić stan styków czujnika temperatury płynu silnika oraz stan samego czujnika ( prawidłowość wskazań, wymiana na nowy ),

Te błędy są powodem komunikatu na wyświetlaczu.

  • Zmieszany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z klimatyzacją też już działam (niestety jest nieszczelność i pusty układ, ale do zrobienia).

Dzisiaj sprawdziłem Czujnik temp. cieczy (ten od termostatu) - Wtyczka jest okey, więc w poniedziałek kupię Nowy czujnik.

Niestety w dalszym ciągu nie mogę się uporać z usterką tempomatu/ogranicznika, ale spróbuję wymienić na początek ten czujnik temp. płynu. Zobaczymy, może faktycznie komp. dostaje jakiś nieprawidłowy sygnał, który nie zezwala na uruchomienie tempomatu/ogranicznika...

Nie dają mi tylko spokoju dwa parametry ET791 i ET792 zaznaczone na załączonym screen'ie. Czy jest to prawidłowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. W tym stanie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dzisiaj zmieniłem Czujnik temp. płynu NOWY (ten od termostatu), podobno w bloku nie ma... Niestety to nie czujnik.

Co robić? Jakiejś bezpieczniki od tego czujnika?

Temperatura silnika i napięcie na nowym Czujniku nadal take samo jak przed wymianą.

Zimny silnik i od razu 118*C i oczywiście załącza wentylator (wcześniej zapomniałem wspomnieć)

Edytowano przez skrzako

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.06.2018 o 11:42, skrzako napisał:

Na wyświetlaczu mam także komunikat skontroluj układ wtryskowy + ikona silnika oraz skontroluj układ wydechowy

W większości przypadków pomaga uzupełnienie czynnika klimatyzacji. 

Po usunięciu tej usterki i wykasowaniu ( możliwym ) błędów, dalsza analiza przyczyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

W większości przypadków pomaga uzupełnienie czynnika klimatyzacji. 

Po usunięciu tej usterki i wykasowaniu ( możliwym ) błędów, dalsza analiza przyczyn.

 

Temat nie dotyczy usterki Klimatyzacji tylko usterki Tempomatu/Ogranicznika. Cały czas jest mowa o CZUJNIKU TEMP. PŁYNU CŁODZĄCEGO/WODY.

Zgodnie z radami poprzedników wczoraj wymieniłem czujnik (przy termostacie) na Nowy, ponieważ to on mógł być winowajcą problemów z Tempomatem oraz komunikatem "Skontroluj układ wtryskowy". Niestety to nic nie dało... 

 

P.S Jak wspominałem w poprzednim poście z Klimatyzacją działam przy okazji i została już zlokalizowana przyczyna usterki, nieszczelność przewodu oraz uszkodzona wtyczka Presostatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

5 minut temu, skrzako napisał:

z Klimatyzacją działam przy okazji

Priorytety działań powinny być zmienione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak twierdzisz? Dla mnie ważniejszy jest czujnik temp. płynu chłodzącego silnik niż Klimatyzacja. Nie zrozum mnie źle ale dla mnie to są priorytety. Generalnie jeszcze nigdy się nie spotkałem aby kumunikat "skontroluj układ wtryskowy" czy jaki kolwiek inny był przyczyną nie działającej klimatyzacji. Nie oszukujmy się ale w dzisiejszych czasach większość zmotoryzowanego społeczeństwa ma problem większy lub mniejszy z Klimatyzacją i jakoś żyją...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, skrzako napisał:

nigdy się nie spotkałem aby kumunikat "skontroluj układ wtryskowy" czy jaki kolwiek inny był przyczyną nie działającej klimatyzacji.

To niedziałająca klimatyzacja oraz szereg czujników elektroniki auta powodują, że pojawiają się takie a nie inne błędy i komunikaty.

Błąd jednego czujnika wpływa na zachowanie innego.

Czy silnik pracuje prawidłowo?

Skontroluj układ wydechowy oznacza, że skład spalin w układzie wydechowym jest nieprawidłowy.

Na skład spalin ma wpływ układ ;

 -  wydechowy ( egr, fap , turbina ),

  - wtrysku paliwa,  

 -  dolotowy,

 -  prądowy. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie nic nie wspominałem o pracy silnika, to fakt. Ale opisywałem to w innym wątku.

Silnik pracuje jak najbardziej prawidłowo, a komunikat skontroluj układ wydechowy jest obecny ze względu na brak Filtra DPF/FAP (Czyli to mamy wyjaśnione)

Uważam, że jeśli CLIP pokazuje błąd związany z czujnikem temp. wody to tu trzeba szukać... Co ma do tego nie działająca Klimatyzacja? (Napisałem już wcześniej, że błąd dot. Klimy spowodowany był brakiem czynnika w układzie, ponieważ była nie szczelność oraz uszkodzona wtyczka presostatu)

 

Nie będę wymieniał przecież wszystkich czujników, tylko ten który jest odpowiedzialny za daną usterkę.

 

Czujnik temp. wody wymieniony na Nowy i nadal te same parametry czyli (118*c na zimnym) oraz (napięcie 0,03v)

Jakieś konkretne pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmierz oporność starego i nowego czujnika - powinny się różnić. To wykluczy usterkę czujnika. Skoro po wymianie nic się nie zmienia , to do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.06.2018 o 11:42, skrzako napisał:

Niestety dwa błędy są stałe, więc nie mogę ich skasować (załączyłem screen z diagnostyki).

Na wyświetlaczu mam także komunikat skontroluj układ wtryskowy + ikona silnika oraz skontroluj układ wydechowy

Przy tym komunikacie standardowo odłączany jest tempomat-ogranicznik i wyświetla się odpowiedni komunikat. Nie szukaj przyczyny komunikatu wymienionego w temacie  który założyłeś. Co do czujnika temperatury cieczy to wyświetlone 118 st. C mówi o uszkodzeniu połączenia między czujnikiem a komputerem. W tym konkretnie przypadku masz zwarcie szarego przewodu do masy. Możesz odłączyć wtyczkę od czujnika i czarne złącze w komputerze wtrysku i zmierzyć oporność szarego przewodu od czujnika względem masy samochodu. Powinno być nieskończoność. Nie ma bezpiecznika od tego czujnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po długim czasie nieobecności, zwracam się ponownie o pomoc w ustaleniu przyczyn braku działania Tempomatu/Ogranicznika, Klimatyzacji oraz komunikatu ,,Skontroluj układ wtryskowy"

Po sprawdzeniu zdecydowanie wykluczam usterkę drugiego czujnika (nowy)

W skrócie:

Dodam tylko, że jestem już po wymianie Filtra DPF - bo był pusty...Wcześniej myślałem, że to on może być kierownikiem zamieszania, ale nic z tego...

Zainteresowanych zapraszam

Na chwilę obecną ustaliłem, że winowajcą wszystkich tych niedomagań są tylko te dwa (obecne) błędy w kalkulatorze Wtrysku. Konkretnie Kalkulator wtrysku, ponieważ nie zezwala on m.in na załączenie funkcji takich jak Klimatyzacja oraz Tempomat/Ogranicznik Pozostałe kalkulatory bez błędów.

 

37 minut temu, aniewa napisał:

Przy tym komunikacie standardowo odłączany jest tempomat-ogranicznik i wyświetla się odpowiedni komunikat. Nie szukaj przyczyny komunikatu wymienionego w temacie  który założyłeś. Co do czujnika temperatury cieczy to wyświetlone 118 st. C mówi o uszkodzeniu połączenia między czujnikiem a komputerem. W tym konkretnie przypadku masz zwarcie szarego przewodu do masy. Możesz odłączyć wtyczkę od czujnika i czarne złącze w komputerze wtrysku i zmierzyć oporność szarego przewodu od czujnika względem masy samochodu. Powinno być nieskończoność. Nie ma bezpiecznika od tego czujnika.

Dzięki za konkretną informację, muszę to w takim razie dokładnie sprawdzić

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×