Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam forumowiczów. 

 

Jestem posiadaczem Megane III ph1, 1.4 TCE 130 KM. Jakiś czas temu zauważyłem olej w płynie chłodniczym. Wiadomo, że odrazu na myśl przychodzi uszczelka pod głowicą, nie wiem na ile można ufać testowi na uszczelkę, ale nie wskazał on problemu. Co może być przyczyną pojawienia się oleju w chłodnicy poza uszczelką ? Gdzieś doczytałem o chłodnicy oleju, co o tym myślicie ? Jakiś spec od megnek, wspominał mi o tym, że ten silnik 1.4 TCE jest dosyć wadliwy, często ma problemy przy 120-150k km i pojawienie się oleju w płynie to początek większych problemów. Obecnie na liczniku mam 123k km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No chłodnice oleju raczej są pancerne i nie są znane żadne przypadki ich przepuszczania. Tu skłaniałbym się do problemu typowego czyli UPG, chociaż zazwyczaj jest to ubywający płyn chłodniczy a nie olej w nim. A płynu ubywa czy tylko jest olej w płynie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to płyn chłodniczy trzyma swój poziom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka termostatu, szukaj po takim haśle na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, LesterFyssas napisał:

Uszczelka termostatu, szukaj po takim haśle na forum.

ehhh xDDD Nie szukaj bo tematu dot. 1.4 TCe nie znajdziesz. Jak to mówi łysy z miłośników 4 kółek "nie znam się, więc wypowiem się". Temat uszczelki pod termostatem dot. silnika 1.6.

 

Szczerze mówiąc ja bym obserwował narazie co się dzieje z poziomami płynu i oleju bo tak to na razie zostaje szukanie w ciemno. Za jakiś czas spróbuj jeszcze raz zrobic test na obecność spalin w płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i chyba tak zrobię. Mechanik ma jakoś sprawdzić chłodnicę oleju, jeżeli niczego się nie dopatrzy no to myję zbiorniczek wyrównawczy i czekam co się stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie uszczelki obudowy termostatu problem zniknął. Silnik 1.4 TCE. Uszczelka dostępna tylko w ASO 130pln.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×