Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
droopy

Megane II phI Ciche stuki na nawet drobnych nierównościach

Recommended Posts

Witam.

Ostatnio do moich uszu zaczęły docierać dziwne stuki z zawieszenia (chyba). Dzień przed wyjazdem na urlop pojechałem tylko po paliwo, nie włączałem radia i zauważyłem naprawdę cichutkie postukiwania z przodu, które pojawiają się dosłownie na każdej, nawet najmniejszej nierówności drogi. Jedno cichutkie, ledwo słyszalne puknięcie, które mam wrażenie jest po stronie pasażera, ale pewności nie mam. Nie czuję tego na kierownicy, ani na pedałach. Przy większych prędkościach nie słychać, ale bardzo możliwe, że po prostu zagłusza to szum.

Dzisiaj w nocy wróciłem z urlopu, zrobiłem ponad 1000 km i stukanie się nie pogłębiło. Bujałem przodem na różne strony i nie udało mi się tego dźwięku wygenerować sztucznie. Czy łączniki stabilizatora mogą coś takiego powodować? Pytanie, czy je należy sprawdzać na podniesionym kole? Na opuszczonym szarpałem je, to sztywno siedzą. A może szukać problemu w innym miejscu?

Chciałbym się tym zająć, bo za niecałe 3 tygodnie mam ponad 1200 km do zrobienia i trochę się martwię :/

Edytowano przez droopy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łączniki lub gumy stabilizatora, ewentualnie sworznie, lecz raczej obstawiałbym to pierwsze. Jak sprawdzić ?

Łączniki/gumy - Jedna osoba do kanału druga mocno trzęsie autem na boki, druga przyklada rękę do kulki łączników, lub gum, wtedy wyczujesz luz. Na podniesionym kole nic nie stwierdzisz.

Sworznie - Podnosisz jedno koło i sprawdzasz luzy góra dół. Najlepiej z kimś w kanale kto potwierdzi, że to napewno sworzeń a nie np. guma mcpersona

Końcówki kierownicze - Podnosisz koło i ruszasz na boki czy ma luzy

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dosłownie przed chwilą próbowałem to zdiagnozować i oto co odkryłem. Kiedy od strony kierowcy naciska się przód auta i buja nim góra-dół to w pewnym zakresie pojawiają się jednak te stuki. Robiąc to samo po stronie pasażera cisza. Zszedłem do kanału i druga osoba bujała góra-dół. Złapałem cały stabilizator gdzieś na środku i ewidentnie czułem na nim te stuki. Następnie zblokowałem mocno ręką łącznik stabilizatora po stronie kierowcy, stuki natychmiast ustały. Specjalnie luzu na nim jednak nie czuję, mogę natomiast dość łatwo jabłuszkami łącznika sobie kręcić. Co ciekawe, na skręconych kołach (nieważne czy w lewo czy w prawo) stukania nie ma.

Czyli co, łącznik i to właśnie ten od strony kierowcy? Czy dodatkowo jakby gumy stabilizatora były wywalone to dość łatwo mógłbym ruszać całym stabilizatorem? Zastanawiam się teraz nad zakupem tych gum również. Idzie je wymienić bez męczenia się? Widzę, że od dołu dostępu zero, ale mam wrażenie, że po zdjęciu koła idzie dojść tam chyba kluczem do mocowania tej gumy, mam rację? W MI chyba wyglądało to podobnie, bo kiedyś wymieniałem, tylko tam jeszcze zewnętrzne gumy były, tutaj ich nie widzę.

Ogólnie reszta gumowych elementów na zawieszeniu według mnie wygląda bardzo ładnie, sztywno siedzi. Zaniepokoiły mnie tylko końcówki drążków kierowniczych. Obydwie mogę na jabłuszkach dość łatwo przekręcać, podobnie jak na łączniku stabilizatora (nie na boki tylko tak jakby w osi je kręcąc). Dodatkowo przy takim kręceniu dobiega głośny stuk, przy kręceniu kierownicą tego nie ma. Czy to oznacza, końcówkami tych drążków też warto się zainteresować? Podważałem je trochę łomem to luzu specjalnie nie zauważyłem, szarpiąc przód-tył też wygląda OK i sam nie wiem.

Edytowano przez droopy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strasznie chaotycznie to napisałeś. Mam rozumieć, że każdą końcówkę i stabilizator odkręcałeś i sprawdzałeś czy ma luz ? Skoro nimi kręciłeś? Napisałem w poście wyżej co jest objawem zużytych końcówek kierowniczych. Nie bardzo rozumiem stukanie przy skręcaniu to w 99% przypadków wywalone łożysko lub guma mcpersona. Co do gum stabilizatora, od strony pasażera nie ma problemu, od strony kierowcy jest ciężko, nawet bardzo ciężko. niektórzy nawet coś z maglownicą robią aby to wymienić. A co do Twojego stukania to zdiagnozuj to jak mówię. Moim zdaniem masz wywalone łączniki ( One siadają najszybciej, i odrazu je słychać ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że stuki dobiegają ze stabilizatora przy bujaniu autem góra-dół na wyprostowanych kołach. Kiedy koła skręcę maksymalnie w którąś stronę i wtedy bujam, to stuków nie ma. Faktycznie chaotycznie napisałem, ale nie chodziło mi o stukanie w czasie skręcania.

Ale nieważne, wymienię oba łączniki i dzięki za info z tymi gumami. Patrzyłem, że drogie nie są to kupię je również, a jak polegnę przy wymianie to mówi się trudno ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też wyszedłem z tego założenia, kupiłe wszystko łącznie z gumami, do tej pory leżą nie założone. Może wezmę się za to za tydzień, to dam znać jak faktycznie wygląda wymiana tych gum od strony kierowcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeszcze dzisiaj uda mi się kupić komplet łączników i gum to pewnie jutro się za to zabiorę, także może wcześniej dam znać ;) Chyba, że pogoda nie pozwoli. Mam za wąski garaż, żeby w nim dłubać przy aucie od jego boku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×