Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam wszystkich. Od niedługiego czasu jestem w posiadaniu Megane III z 2009r. Jest to benzyna 1.6 110km. Od samego początku mam pewien problem, który staje się coraz bardziej uciążliwy. Przy odpalaniu silnika nie ważne czy na zimnym czy na ciepłym bardzo często długo "kręci" zanim odpali, dokładnie to trwa 4-5 sekund dopiero po takim czasie złapie i wchodzi na obroty. Pierwszą rzeczą za który się zabrałem żeby to wyeliminować wymieniłem świece, lecz po wymianie nic nie pomogło. Pojechałem do mechanika żeby podpiął go pod komputer i zobaczył czy wyrzuci jakiś błąd. Wyrzuciło 2 błędy: czujnik położenia wałka rozrządu a drugi jakiś problem na 4 cylindrze. Mechanik powiedział żebym zamienił cewki 1 z 4 i przyjechał do niego zobaczyć ponownie co pokaże. Kolejne sprawdzenie tym razem nie pokazało żadnego błędu. Powiedział żeby spróbować przeczyścić ten czujnik położenia wałka rozrządu, tak też zrobiłem lecz po czyszczeniu dalej żadnej poprawy..

I teraz pytanie, co jeszcze mogę zrobić, sprawdzić aby ten problem wyeliminować? czy ten drugi czujnik wału korbowego może mieć z tym wspólnego? Jakie inne rzeczy mogą za to odpowiadać. Z góry dziękuje za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MIII jest co prawda dużo bardziej 'skomplikowana' od MI ale warunki do odpalenia podobne -

przychodzi mi do głowy coś takiego jak ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej i same wtryski oraz pompa paliwa, może nawet filtr - ogólnie układ zasilania paliwem

próbowałeś odpalać z lekko wciśniętym pedałem gazu (?)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z odpalaniem w Passacie B6. Mechanicy kombinowali na różne sposoby... ostatecznie pomogło zwiększenie dawki paliwa o kilka % podczas rozruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, marr29 napisał:

MIII jest co prawda dużo bardziej 'skomplikowana' od MI ale warunki do odpalenia podobne -

przychodzi mi do głowy coś takiego jak ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej i same wtryski oraz pompa paliwa, może nawet filtr - ogólnie układ zasilania paliwem

próbowałeś odpalać z lekko wciśniętym pedałem gazu (?)

 

 

tak, dodawałem delikatnie gazu ale nic to nie pomagało. Najbardziej nasilone jest wtedy gdy podjadę jakiś odcinek dajmy na to kilka-kilkanaście km, samochód zostawię na dłuższą chwilę, próbuje odpalić i kręci dość długo. Dam przykład: jadę do pracy rano, zatrzymuję się w sklepie na chwilkę, wsiadam pali na strzała. Po 8 godzinach pracy wychodzę i kręci dzień w dzień przez 5-6 sekund.. Na zimnym po nocy pali jakby trochę lepiej,  ale z drugiej strony teraz zauważyłem, że jak odpalam po nocy to silnik odpali i od razu spada na obroty około 500 i szarpie silnikiem i delikatnie coś stuka spod maski. Dodam gazu i po chwili obroty wracają do normalności. Szczerze mówiąc to nie wiem co mam z tym dalej robić.. Mechanik twierdzi, że za takie coś odpowiada czujnik położenia wałka rozrządu albo któraś cewka padnięta, komputer nic nie pokazuje. Nie chce wymieniać na siłę po kolei różnych rzeczy bo mogę sporo kasy utopić zanim dojdę do tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wałka rozrządu - to może być właściwy trop, z tego co teraz dopisałeś to losowe odpalanie i nie wchodzenie od razu na właściwe obroty opisują właśnie uszkodzony czujnik

możesz śmiało od tego zacząć, jeśli nie chcesz od razu kupować nowego podmień na jakąś używkę...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szkoda, że nie mam nikogo z takim samochodem to by podmienił i od razu to zdiagnozował. Ale i tak już się przymierzałem do zakupu, także kupie oryginalny żeby już w żadne zamienniki się nie bawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Beksiu napisał:

x

Sprawdzałeś, czy pompa podaje paliwo?

Odpiąć złączkę z rampy i włożyć kartę - w dwie osoby.

Wygląda to na elektrozawór odpowietrzania filtra węglowego - jest otwarty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
11 minut temu, Beksiu napisał:

także kupie oryginalny żeby już w żadne zamienniki się nie bawić.

 

jeśli to będzie to,  daj znać, tak informacyjnie dla poszerzania wiedzy o humorach kapryśnych Francuzek  ;)

Edytowano przez marr29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 26.07.2018 o 19:56, Beksiu napisał:

Pojechałem do mechanika żeby podpiął go pod komputer i zobaczył czy wyrzuci jakiś błąd.

Wyrzuciło 2 błędy: czujnik położenia wałka rozrządu a drugi jakiś problem na 4 cylindrze.

Przed wymianą, warto czujnik przeczyścić, zobaczyć stan wtyczki i przewodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

xx

czujnik został wyczyszczony, choć właśnie wcale zabrudzony nie był. Dlatego też się zastanawiałem czy go kupować.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Beksiu napisał:

czujnik został wyczyszczony

Czoło głowicy, czyli odbiornik magnetyczny również?

Odnośnie zapalania po 5-10 sekund miałem to samo i był to nieszczelny elektrozawór pochłaniania oparów. Powodował on cofanie się paliwa z listwy wtryskowej aż do filtra węglowego.

Do napompowania i stworzenia ciśnienia 3 Barów potrzeba tyle czasu. Sprawdź to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, jabrze napisał:

był to nieszczelny elektrozawór pochłaniania oparów

na Clipie nie wyskoczyłby błąd? gdzie się znajduje ten elektrozawór?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elektrycznie był dobry.

Na clipie przy monitorze silnika wyszło po ciśnieniu paliwa. Było prawidłowe, ale po przerwie było widać skok w odczycie.

Elektrozawór jest po lewej stronie przy nadkolu (stojąc przodem do otwartej maski). Jeden wężyk odchodzi od przepustnicy; drugi idzie pod samochód.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.08.2018 o 19:25, marr29 napisał:

jeśli to będzie to,  daj znać, tak informacyjnie dla poszerzania wiedzy o humorach kapryśnych Francuzek  ;)

Niestety nie był to trafiony pomysł.. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu lecz to nic nie pomogło. 

 

Dnia 2.08.2018 o 19:23, jabrze napisał:

Wygląda to na elektrozawór odpowietrzania filtra węglowego - jest otwarty.

Jak go najprościej sprawdzić czy działa poprawnie? muszę podpinać pod Clipa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Beksiu napisał:
10 minut temu, Beksiu napisał:

x

 

 

Wypinasz i sprawdzasz szczelność zasysając powietrze - musi być szczelny.

Przy wepchnięciu karty na zapłon zawór się otwiera i włącza się pompa paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×