Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogólne Silnik 1.3TCe pierwsze wrażenia, opinie


Recommended Posts

11 godzin temu, witman napisał:

 

A po czym kolega @Pitrek sądzi, że silnik jest skomplikowany ? bo ja tu niczego skomplikowanego w konstrukcji nie widzę.

 

 

To jest przyszłość. Czyli brak komplikacji. 

 

 

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 301
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Maskara  klime jeszcze wyłącz ( a z resztą nie musisz bo w trybie Eco ona ledwie zipie)  i lusterka zmień na mniejsze, oczywiście opony też najwęższe z homologacją Eco załóż i porządny wosk na samochó

tak, nadal uważam że potrzebny ci diesel „ogrze” ;). Zaoszczędziłbyś sporo na paliwie. 

Gratulacje! Oszczędna jazda=kasa w kieszeni. Ja miałem wyprawę w 2019 w sumie 8,5 tys km Francja, Hiszpania, Portugalia i średnie spalanie rzeczywiste 5,9 czy 6.0 już nie pamiętam. Silnik TCe 1,33 100

Posted Images

  • 3 weeks later...

Pytanie do posiadaczy 1.3TCe, czy macie na książkach czerwoną naklejkę z informacją o wymienienie oleju silnikowego i filtra po przejechaniu 1500-2000km ?

 

olej książka.jpg

Edytowano przez witman
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest akurat książka od Scenika 3 1.2TCe 132KM z 2014r. z rynku Niemieckiego, ale wiemy, że takie naklejki były również na książkach od modeli z silnikami 1.4TCe oraz 1.5 i 1.6dCi.

Stąd moje pytanie czy auta z rynku PL miały taką naklejkę na książkach.

Podobne pytanie zadałem kolegom użytkującym modele z 1.2TCe.

 

Edytowano przez witman
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A rozumiem masz 1.2TCe z rynku PL ?

eh .. te auto słowniki, dzięki za zwrócenie uwagi :-)

 

Edytowano przez witman
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też pytałem w serwisie czy przyjeżdżać na wymianę oleju po ok. 3 tys. km. Powiedzieli,  że nie trzeba. Warto wymieniać max co 15 tys. km. Co bym im zależało,  przecież mają z tego pieniądze.

Z drugiej strony skoro nie wiedzą nawet jaki olej wlać, to wolę odczekać ten rok i niech się trochę poduczą w kwestii 1.3 TCe.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@seimi pytasz co by im zależało, a ja niedawno pomagałem moim znajomym w zakupie Meganki III z którymi byłem w jednym z ASO. Po sprawdzeniu na hali serwisowej i weryfikacji wpisów serwisowych w komputerze centralnym Renault oraz weryfikacji przebiegu z obu kart, Pan z za biurka przestawił nam wszystkie dane i powiedział, że jest wszystko jak należy, teraz tylko dbać o serwisy, płyny eksploatacyjne, wymieniać olej co 30tys.km i będzie OK.

Nie to żebym był złośliwy, ale zapytałem Pana dlaczego namawia moich znajomych, aby zniszczyli sobie silnik jeżdżąc na oleju po 30tys.km skoro sam producent zaleca skrócenie interwału olejowego o połowę i Pan się delikatnie mówiąc zmieszał :-)

Dlatego polecam nie wierzyć i wymieniać olej wcześniej !

Pewnie już to znacie, ale wrzucę jeszcze raz.

 

 

 

 Ja jedynie mogę potwierdzić to co kolega ``łysy`` przedstawił w tym filmiku, bo nie raz widziałem takie kwiatki u naszym w warsztacie !

Edytowano przez witman
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym,  ale mam obawy oddać samochód na wymianę oleju, w przypadku gdy serwisy w mojej okolicy nie są pewni co do jego rodzaju.

Poza tym moje roczne przebiegi to max. 12 tys. km i tak też wymieniam olej w moich samochodach. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 weeks later...

Moim zdaniem wymiana oleju w nowym aucie po ok 2000km jest zalecana po to, aby "wyczyścić" go po pierwszych km pracy i usunąć zanieczyszczenia, które powstały przy pracy na nowych częściach. Nie dociera się już silników, ale mimo wszystko takanakcja jest pewnie zalecana.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 weeks later...

Post dodany w tamtym roku ale ten silnik dopiero wchodził. Megane 4 z tym silnikiem ale 100KM kupiłem w lutym  na wyprzedaży rocznika. Obecnie po prawie 2 miesiącach i przejechaniu 4952 km mogę powiedzieć że obawiałem się że auto będzie mułowate ale było miłe zaskoczenie ponieważ poprzednio miałem megan 2 z 1,9 130 Km Diesla i jak się okazało jest nie wielka odczuwalna różnica. Silnik jest bardzo cichy momentami zerkam na obrotomierz czy chodzi podczas postoju. Spalanie na poziomie 6,35 l obliczane przez rzeczywiste km i tankowane paliwo. Komuter

pokazuje 5,7 litra na 100 i jak na razie wszystko gra i jest ok. Można ten silnik podkręcić do 110 KM co pewnie zrobię po gwarancj .

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!