Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak możliwości wpisania kodu do radia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam Megane 2 PH1 radio Tuner list, wyświetlacz AFFA2++. Naszło mnie na przeszczep radia oraz wyświetlacza od polifta ( Update list ) + Affa2. Obydwa wyrobi kolor bursztynowy, jak w przedlifcie każdym. Wtyczka została przelutowana wdg, schematu z forum. Po podłączeniu wszystkiego wyświetlacza zadziałał, Działa na światła pozycyjne, zapłon, włączenie radia, regulacje jasności. Na wyświetlaczu wyświetla się tylko godzina ( temperatura kwestia ogarnięcia ze schematu ) Ale wyświetla się tylko godzina, wyświetlacz nie prosi o podanie kodu, nie pokazuje się ani "0000" ani "CODE" po prostu poza godziną nic nie ma. Dodatkowo reaguje na przycisk wywalenia płyty. Podłączyłem z powrotem radio tuner list pod affa 2, sytuacja jest podobna, nie pokazuje informacji by podać kod. Gdzie może leżeć problem? 

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zrobiłeś mostki na żółtej wtyczce przy radiu? Zgodnie ze schematem łączysz pin 1 z 4 i drugi mostek na pinach 2 z 3. Do tego pin 6 na tej kostce pozostaje niewykorzystany. Jak nic nie pokazuje się na wyświetlaczu to coś zrobiłeś źle właśnie z żółtą wtyczką, tędy idzie sygnał do wyświetlacza. Chyba, że wyświetlacz zepsuty, ale raczej źle podłączony.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wdg, tego schematu co mi podałeś nie widziałem by coś takiego tam było. Jest gdzieś na to schemat? Nie zrobiłem mostków na żółtej wtyczce.

Edit@ Użyłem Twojego schematu od A do Z.

Dodam, że wdg innych schematów które są na stronie odniośnie zmiany, mostkowanie żółtej kostki gryzie się z tym schematem, Co konkretnie połączyć aby to zadziałało? Schemat zrobiony przy wtyczce wyświetlacza wdg, Twojego.

5b22299c7303c_SchematTunerList-UpdateList.jpg.b8050477bbabf8d811c6f120c77f0e57.jpg

Edytowane przez MechanikAmator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd przy wtyczce wyświetlacza wziąłeś przewód idący z pinu 4 żółtej kostki przy radiu? W starszym AFFA nie jest on w ogóle wykorzystany :) Ja zrobiłem tak. Stare piny 14 i 15 można sobie zmostkować przy wyświetlaczu, wtykając do pinu 12 nowej wtyczki. Teraz stary pin 13 podłączasz do nowego 16. Teraz wypinasz żółtą kostkę przy radiu i w niej musisz do 1 pinu dołączyć 4 pin, wyprowadzić go w ogóle bo zapewne nie masz. Na koniec wraczasz do wyświetlacza i ten ostatni pin 12 już po prostu do 11 idzie. Domyślam się, że nie wyczaiłeś na schemacie, że jeden pin na żółtej wtyczce radia trzeba dorobić. Jest na forum schemat z numeracją jej pinów. Wybacz, nie poszukam tego bo z telefonu piszę i trochę to uciążliwe.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No masz racje nie zczaiłem tego, prawdopodobnie tu siedzi błąd, jutro sprawdzę. Czyli tak Pin 14+15 -- 12.  13 idzie do 16. Następnie przy żółtej kostce mostkuje 1 + 4, ale gdzie go podpinam jak wyprowadze pod wyświetlacz? Mostkuje z tym do 16? Już chyba ogarnąłem o co chodzi, źle przeczytałem schemat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MechanikAmator napisał:

13 idzie do 16. Następnie przy żółtej kostce mostkuje 1 + 4, ale gdzie go podpinam jak wyprowadze pod wyświetlacz?

Podpinając przy wyświetlaczu stary pin 13 do nowego pinu 16 łączysz wyświetlacz z pinem 1 na żółtej wtyczce przy radiu. Wystarczy więc, że na tej żółtej wtyczce przy radiu dołączysz do tego pinu 1 brakujący pin 4, sygnał z obu pójdzie przewodem, który podłączyłeś do wyświetlacza (13->16), to wystarczy. Ja miałem trochę łatwiej, bo sprzedawca wysłał mi radio Update List wraz z zestawem wtyczek od niego. Wykorzystałem więc żółtą wtyczkę, która już miała wyprowadzony ten brakujący pin.

Być może schemat wprowadza jakoś w błąd, nie wiem...robiłem go sam na podstawie rozpiski połączeń elektrycznych w samochodzie, musiałem to więc najpierw zrozumieć, więc w efekcie forma tej grafiki, którą wykorzystujesz, dla mnie wydaje się zrozumiała, ale wiadomo :)

Co do tego, że temperatura Ci nie działa, nie wiem. Takie podłączenie, jak masz na rysunku, na pewno zostało potwierdzone przez 3 osoby razem ze mną, działa.

Natomiast w kwestii tego, że inne schematy z forum wyglądają inaczej to przy ich wykorzystaniu pojawiały się problemy z działaniem pilota, nie działała temperatura. Trudno powiedzieć o co tam chodziło. Być może inne podłączenie jest w przypadku tych wyświetlaczy jeszcze nowszych, z białym podświetleniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dokonać wszystkiego, Zrobiłem mostki jak napisałeś, wdg. schematu dokładnie. Temperatura się pokazała lecz problem był nadal. Popatrzałem inne schematy i zauważyłem, że masz jeden błąd. Pin 5 żółtej idzie na 16 nie 11. Zato piny Żółtej 1 + 4 idą na 16, nie 11. Podłączenie w ten sposób powoduje, że działa wszystko jak trzeba. Temperatura, wyświetlacz, godzina, itp. Także temat uważam za zamknięty. Dodatkowo dodam, że radio Update List dużo lepiej gra niż Tuner ( takie mam wrażenie ) ( Może przez to, że mam głośniki od polifta wsadzone ). Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenna informacja, ale bardzo ciekawe dlaczego tak jest. U mnie wszystko działa według tego schematu powyżej. Cieszę się, że sobie ostatecznie poradziłeś :) Z którego roku masz autko? Podłączałeś ten wyświetlacz jeszcze z bursztynowym podświetleniem, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko z roku 2005, wyświetlacz AFFA2 Bursztynowy, radio Update list Bursztynowe. Nie mam pojęcia czemu tak jest być może to już kwestia samego wyświetlacza, oprócz AFFA2 ma jeszcze długi numer, możliwe, że było ich kilka rodzajów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, jednak jak widać trochę się to różni. Dodałem sobie takie gniazdo aux średnio może pasuje ale na chwile

obecna nic lepszego nie wymyśliłem, żeby kabel nie wisiał nie wiadomo gdzie

7E79768E-822C-4F38-A630-2B568E0A290D.jpeg

3C3D9931-12C5-4DF3-AA8B-07120C6C5D4E.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny pomysł. Ja mam kabel ze złączem jack wyprowadzony pod tunel środkowy. Tak jakby pod miejscami na kubki w tym tunelu jest wolna przestrzeń, przelotowa od kierowcy do pasażera. Tam zresztą mam też schowany rozgałęźnik gniazda zapalniczki, gdzie na stałe jest podłączony wideorejestrator. Schowane, nie widać, a i tak ruszać tego nie muszę, a w razie czego dostęp bezproblemowy ;) Do złącza AUX mam podłączony odbiornik bluetooth i tak schowane wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, droopy napisał:

Fajny pomysł. Ja mam kabel ze złączem jack wyprowadzony pod tunel środkowy. 

Też o tym pomyślałem właśnie, ale AUX chciałem mieć właśnie jakoś pod ręką. Też myślę zamienić potem to gniazdu które posiadam na gniazdo z AUX + USB ewentualnie gdzieś indziej pociągnąć też USB. Mam wrażenie, że na BT traci się jakość, kabel to jednak kabel :D Następnym planem chyba jaki będę myślał ogarnąć jeszcze przed zimą to podgrzewane fotele. Nie mam wiązki, ale do tego dojde jakoś ze schamtów, miejsce na bezpiecznik jest, więc kwestia dobrego podpięcia, puszczenia podłogą kabla pod siedzenie. A samo podgrzewanie siedzeń, myślałem nad rozebraniem tapicerki z fotela i włożeniu pod nią mat grzewczych ( 40 zł sztuka ). Ale to już nie w tym temacie :D Także dzięki wielkie za pomoc z tym radiem, super sprawa, lepiej gra, AUX jest, a cenowo wyniosło nie to taniej niż stary transmiter firmy BLOW, którego przedtem używałem. Radio 60 zł, Wyświetlacz 10, kabel Aux 7, Gniazdo AUX 10.  Razem daje 87 oraz 2 godziny zabawy z kabelkami ( myśle, że za drugim razem poszło by szybciej i sprawniej ) Myślę, że było warto zrobić taki przeczep :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Silverek Ma rację z tą jakością, też to zaobserwowałem. Zauważyłem to jednak dopiero niedawno, jak w drodze po prostu bateria padła w odbiorniku BT. Z braku laku podłączyłem telefon po kablu do radia, podniesienie jakości dźwięku jest odczuwalne kiedy tak nagle z jednego na drugie się przesiada. Pod BT gubi głębię, jest płytszy, jakby niskie tony trochę przytłumione, a i z wysokimi nieco gorzej.

Też mnie to zaskoczyło. Być może to wina używania jednego z najtańszych możliwych odbiorników, kosztowało to coś kilkanaście złotówek na znanym portalu aukcyjnym :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!