Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Dzień dobry :)

mam problem z odpaleniem samochodu. Próbowałam przeszukać forum, ale wolę opisać swoją sytuację, być może ktoś będzie umiał mi pomóc, bo mechanicy próbują metodą prób i błędów ;) 

Otóż mam problem z odpaleniem mojej Megi (1.4 benzyna + LPG) po dłuższym postoju. Koło 6 rano po całonocnym staniu (około 10h) odpala dopiero za 6-8 razem ,natomiast po 12h stania w ogrzewanym garażu odpali za 2 razem. Ogólnie im cieplej na dworze tym łatwiej jej odpalić. 

Pompę paliwa miałam wymieniana rok temu, świece wymienione, kable sprawdzone oraz czujnik położenia wału korbowego. Akumulator również dobry. To co proponują mechanicy to:

- koło zmiennych faz rozrządu

- ponowna wymiana pompy paliwa

- filtr paliwa

Czy ktoś już spotkał się z podobną sytuacją? Niestety nie stać mnie na metodę prób i błędów dlatego liczę na jakąś podpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakręć butlę z gazem na kilka dni i zobacz jak będzie odpalał. Być może dwa zasilania dają za bogatą dawkę i się silnik męczy z odpaleniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Asiaa9310 napisał:

To co proponują mechanicy to:

- koło zmiennych faz rozrządu

- ponowna wymiana pompy paliwa

- filtr paliwa

- Ten silnik nie posiada koło zmiennych faz rozrządu,

- Ponowna wymiana pompy paliwa - raczej mechanicy do zmiany,

- Filtr paliwa, korzystnie jest zmienić,

- Konieczna wizyta u kumatego gazownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Nie chcę zakładać nowego tematu.

Mam renault Megane 1 1.6 8v z 1997r. Benzyna/gaz

Mój problem to że samochód kręci a nie chce odpalić. Jeździłem dzień wcześniej i było wszystko ok. I na benzynie odpalał później przełączał się na gaz bez problemu.

Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w skrzynce w kabinie wszystkie są ok.

Świece i kable też wymienione.

Proszę o pomoc bo nie wiem co jeszcze trzeba sprawdzić albo wymienić.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym się dołączyć do tematu. Mam problem ze swoją Megi już od jakiegoś prawie miesiąca czasu. Zimny silnik pracuje strasznie nierówno, "dławi" się. Po około minucie-dwóch mu przechodzi i nic się nie dzieje.

Dodam że w tym czasie wymieniony filtr paliwa, zaworek zwrotny przy pompie paliwa i komplet świec. Około trzy miesiące temu filtr powietrza i alternator. Po wymianie świec mu przeszło, fakt, ale na jeden dzień. Dymi niebieskawym dymem, który ma zapach paliwa. Przestaje dymić gdy silnik zacznie pracować równo. Śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym brak, płyn chłodniczy też mi nie "ucieka", więc uszczelkę pod głowicą raczej wykluczam.

Czym to może być spowodowane? Bardzo proszę o pomoc, bo już nie wiem gdzie szukać rozwiązania...

Poniżej załączam moje krótkie filmiki jak pracuje silnik na zimno:

https://youtu.be/LLqJKVqEVD4

https://youtu.be/7h4VtZVe9H0

Megane I phI, 1.9D 64KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, laimaked napisał:

Po wymianie świec mu przeszło, fakt, ale na jeden dzień.

Wymieniłeś świece 11 V na 7 V ??

Konieczne jest ;

  -  przeprogramowanie sterownika silnika ,

  -  należy wgrać nową mapę wtryskową,

  -  prawdopodobnie wszystkie świece są do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Nie mogę pojeździć na samej benzynie bo samochód w ogóle nie odpala.

Samochód był podłączony pod komputer i pokazał się taki błąd:

IMG_20181212_184511.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Twiks1 napisał:

Nie mogę pojeździć na samej benzynie bo samochód w ogóle nie odpala.

Ale zakręcić gaz na butli możesz.

Czujnik położenia wału korbowego musi być oryginał, bo zamienniki są be.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

 -  prawdopodobnie wszystkie świece są do wymiany.

Świece były wymieniane dokładnie 12 dni temu. Cały komplet. Kłopot w tym że nie dam sobie ręki uciąć jakie świece miałem, a jakie założył mechanik :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, laimaked napisał:

Świece były wymieniane dokładnie 12 dni temu.

Zdemontuj świece i sprawdź ich sprawność, lub podjedź do mechanika.

Świece 11 V obecnie są nie do dostania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Świece 11 V obecnie są nie do dostania.

Ty tak na poważnie? Przecież użytkownik @laimaked ma starego diesla 64 koni z wtryskiem pośrednim do komory wirowej. Rozdzielaczowa pompa wtryskowa. Świec na 11 V do tego modelu jest od groma. Pierwsze słyszę by w tym roczniku można było programować świece na określone napięcie. 

Edytowano przez aniewa
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@aniewa

Twoim zdaniem co może się z nim dziać? Może faktycznie pompa paliwa do wymiany? Może wtryski? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć co mu dolega. Gdyby padły wszystkie świece to by odpalał z dużymi problemami lub wcale. Może któraś świeca niedomaga, od tego bym zaczął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, laimaked napisał:

Może faktycznie pompa paliwa do wymiany? Może wtryski? 

Pompę można sprawdzić.

Będzie za niskie ciśnienie to sterownik nie wyzwoli wtrysków pomimo działającej synchronizacji. Kojarzę, że przy tej pompie jest uszkadzający się potencjometr, którego przerwa również pośrednio blokuje wtryski. Możliwe, że jest problem z pompką zaciągającą paliwo z baku. Podałbym paliwo bezpośredno z butelki (grawitacyjnie) do pompy wysokiego ciśnienia tylko do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@jabrze

Dodam że szczegółach wygląda to tak, zapalam silnik, chodzi równiutko jak gdyby nigdy nic mu nie było, nawet nie dymi z wydechu. Ale tylko przez 10-15 sekund. Po tym czasie zaczyna się dławić i dymić. Nie raz mam pół podwórka i okolice w dymie. Podkrece mu obroty (bo na wyższych chodzi już równo), na dosłownie niecałą minutę. I znów chodzi równiutko jak gdyby nigdy nic. Według mechanika to pompa paliwa, ale mój niestety się tego nie podejmie, nie wiem czemu. Założył on też inny zaworek zwrotny ale to nie pomogło. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, laimaked napisał:

Tak to jest w pompie paliwa, a dokładniej membrana sterująca potencjometrem. Naprawa tego została opisana na forum RLKP. Musisz wyszukać, bo do trudnych nie należy. Ja kojarzę, bo szwagier naprawiał na podstawie tego opisu.

To jest regulator ciśnienia.

Edytowano przez jabrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, jabrze napisał:

Będzie za niskie ciśnienie to sterownik nie wyzwoli wtrysków pomimo działającej synchronizacj

Jak można pisać takie rzeczy. Przecież tam jest pompa Lucas, wtryskiwacze stricte mechaniczne. Jak komputer może zezwalać na otwarcie wtryskiwacza skoro jest on tylko mechaniczny. Pompa robi ciśnienie i wtryskiwacz otwiera się pod wpływem tego ciśnienia. Komputer steruje między innymi wyprzedzeniem kąta wtrysku w zależności od obciążenia i temperatury cieczy chłodzącej silnik.

Może w tym przypadku jest problem z prawidłową regulacją wyprzedzenia wtrysku i stąd to dymienie. Może jest problem z elektrozaworem zwiększającym obroty biegu jałowego. Trzeba by podjechać do jakiegoś pompiarza co zna się na starszych systemach wtryskowych.

Kolego laimaked poniżaj zamieszczam plik z opisem działania Twojej pompy wtryskowej.

 

megane I silnik f8q.pdf

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, aniewa napisał:

Jak można pisać takie rzeczy. Przecież tam jest pompa Lucas, wtryskiwacze stricte mechaniczne. Jak komputer może zezwalać na otwarcie wtryskiwacza skoro jest on tylko mechaniczny. Pompa robi ciśnienie i wtryskiwacz otwiera się pod wpływem tego ciśnienia. Komputer steruje między innymi wyprzedzeniem kąta wtrysku w zależności od obciążenia i temperatury cieczy chłodzącej silnik.

Przespałem epokę klekotów, bo jeździłem wtedy benzynami. Edukację zacząłem dopiero od turbodiesli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Nie mogę pojeździć na samej benzynie bo samochód w ogóle nie odpala.

Samochód był podłączony pod komputer i pokazał się taki błąd:

Witam. Byłem przed chwilą zmierzyłem miernikiem że nie dochodzi napięcie na czujnik położenia wału korbowego jest 0 volt. Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×