Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
marceli.szpak

Megane II phII Wymiana katalizatora 1.4 16V 98KM

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Niedawno kupiłem Megane II kombi z 2006 roku i komputer wywala mi komunikat "sprawdź układ wydechowy".

Byłem z autem na wykasowaniu błędu ale po kilku dniach błąd znowu wyskoczył. 

Podjechałem na kanał z autem i się okazało że katalizator w moim aucie jest strasznie pokombinowany, jest pospawany z kilku kawałków rury żeby kształtem przypominał oryginał a do tego druga sonda lambda jest wkręcona do tak długiego emulatora że ociera o osłonę termiczną.

Na dodatek zauważyłem że katalizator połączony jest z kolektorem na dwie śruby a nie jak większość dostępnych w sieci na trzy.

Po dość długich poszukiwaniach znalazłem katalizator w okolicy ale z silnika 1.6.

I teraz pytanie: Czy w aucie z silnikiem 1.4 mogę wstawić katalizator z auta z silnikiem 1.6? Na zdjęciach w internecie wyglądają identycznie? Chcę wydech złożyć tak aby pozbyć się emulatora i nie oglądać żadnych komunikatów na wyświetlaczu komputera.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

W podanym przez Ciebie linku (też go wcześniej widziałem), pokazany jest tłumik - zamiennik katalizatora ale chyba do Megane I.

Myślisz że w przypadku Megane II z silnikami benzynowymi też tak robiono że jeden katalizator był montowany do wszystkich pojemności silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Sprawa już się wyjaśniła, kupiłem ten katalizator z 1.6. Pasował bez problemu więc katalizatory z 1.4 i 1.6 są zamienne (oczywiście te montowane na dwie śruby do kolektora).

W końcu mam ciszę w aucie i nie czuć już spalin w kabinie. Po demontażu tego czegoś co miałem wstawione okazało się że była to jakaś "wydmuszka" imitująca katalizator, stąd przy drugiej sądzie lambda był zamontowany emulator.

Taka rada z mojej strony. Przy wymianie katalizatora warto zaopatrzyć się w nowe śruby, bo stare w moim przypadku miały przerdzewiały gwint na początku i ciężko było je wkręcić, w zasadzie ciężko było na tyle mocno ścisnąć sprężyny żeby gwint w tych śrubach chwycił. 

P.S.

Na zdjęciu porównanie oryginalnego katalizatora z cudem które było w moim aucie...

CAM01021[1].jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×