Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

fido28

Megane II phI w jaki sposób załącza się nagrzewnica elektr.

Recommended Posts

Witam. Mam pytanie dotyczące podgrzewacza w moim aucie( ten który zabudowany jest w sąsiedztwie nagrzewnicy). Czytałem na forum zagadnienia z tym związane ale niestety nie znalazłem tego czego szukałem. Podobno żeby elektryczna nagrzewnica się włączyła musi być spełniony warunek niskiej temperatury. Pytanie: Z którego czujnika temperatury idzie informacja o załączeniu nagrzewnicy? Dodam że mam auto bez klimatronika.

Edytowano przez fido28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp. zewnetrznej w lusterku odpowiada za zalaczenie nagrzewnicy elektrycznej. Jak dobrze pamiętam w 2 jest to stała wartość =< 5*C. W dizlu mogą także występować grzałki nurnikowe zabudowane na wężu z płynem chłodniczym. 

Nagrzewnica prócz tego że musi występować fizycznie w aucie musi być także aktywowana w clipie (często było tak że nagrzewnica była w aucie ale nie była aktywna w clipie). Moment jej załączenia jest sygnalizowany cyknięciem 2 przekaźników chwilę po odpaleniu auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku nagrzewnica mi działała i właśnie słyszałem to charakterystyczne pstrykanie przekaźnika pod nogami. Wspomnę,że nie mam nurnikowej tylko tę właśnie która znajduje się w tunelu środkowym. Troszkę zgłupiałem bo mechanik powiedział mi po podłączeniu komputera, że czujnik wskazuje temperaturę 215 stopni Celsjusza! Zdziwiłem się, bo na wskaźniku zegarka pokazywał taką jak faktycznie temperatura na zewnątrz czyli poprawną. Dla pewności kupiłem drugi czujnik i pokazywał dokładnie tak samo, a nagrzewnica jak nie działała tak nie działa. Dlatego właśnie pytałem z którego czujnika nagrzewnica bierze temperaturę bo chciałem się upewnić. Oczywiście warunek niższej temperatury był spełniony , bo czujnik schłodziłem specjalnym sprayem ,żeby wymusić ewentualne załączenie nagrzewnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zostaje jeszcze ustawic temp na maxa i moze startnie. Jaki soft ma mechanik moze soft zle zbiera info z czujnika temp. 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według serwisówki jeżeli odczytana temperatura wynosi 215 st oznacza to, że moduł UCH nie otrzymuje informacji o temperaturze zewnętrznej. I nie załączy grzałek. Trochę to dziwne bo ten właśnie moduł wysyła informację do wyświetlacza i sterownika klimatronika.

Drugim ważnym parametrem jest stopień obciążenia alternatora odczytany z UPC. Musi być niższy niż 99%.

Aby moduł zespolony w kabinie sterował opornikami ogrzewania powietrza w kabinie, muszą być spełnione
następujące warunki:
– Silnik spalinowy pracuje,
– Wentylator klimatyzacji pracuje (prędkość minimalna 1),
– Wartość temperatury zadana przez użytkownika wyższa od 20°C (lub włączony tryb automatyczny),
– Wartość zadana temperatury nawiewanego powietrza wyższa od 65°C,
– Temperatura w kabinie poniżej 10°C,
– Temperatura zewnętrzna poniżej 5°C,
– Temperatura płynu w silniku niższa niż 65°C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Teraz wiem juz  jakie warunki musza byc spełnione . Musze jechac niestety do Wrocławia bo w Oleśnicy chyba nikt clipa nie ma a przynajmniej  ja nie znam nikogo takiego. Znajomy  podłącza sie czyms z DELPHi czy cos  takego i ma to raczej ograniczone możliwości.  Korzystając  z okazji zapytam , czy ma moze ktoś z Was  program do francuza? Mam wtyczkę maxiecu i gdzieś kod rejestacykny straciłem no i niestety nic z tym nie zrobię tego bez kodu. Wtyczka chyba jest bezuzyteczna. 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.6 literki PL. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jest możliwe aby na początku działała sama grzałka bez powietrza z silnika? Jak odkręcimy ciepłe powietrze z silnika od razu to dłużej będzie się nagrzewał.

Czyli ustawiając powyżej 20 stopni MANULANIE to powinna grzałka się załączyć spełaniając inne kryteria? Czy ewentualnie te temperatury kiedy ma się załączyć (np z 5 na 10 stopni) można podnieść?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W megane III, SC III ten próg już jest podniesiony do około 10-12 st.C. Co do kierunku przepływu powietrza to nie ma możliwości by leciało tylko przez grzałki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak szybciej pewnie zagrzeje się w kabinie. Dzięki

 

Czy grzałka obojętnie jaka czy musi mieć konkretny numer? Czy są jakieś obostrzenia, że w benzynowym 1.6 komputer nie przyjmie zmian pod grzałkę?

Widziałem grzałki od 20 do 90 zł i opcja nie wydaje się głupia szczególnie teraz.

Miałeś standardowo? Czy dokupowałeś? Trzeba tunel ściągać i coś robić? (poszukałbym w wolnym czasie czy są wiązki) i gdzie ewentualnie je znaleźć?

Edytowano przez dreq02

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. zewnetrznej sprawny , akumulator naładowany i grzałki nadal nie działają.  Bedę chciał dostać sie do przekaźników i teoretycznie wiem gdzie są zabudowane. Jak najlepiej  dostać  sie do tych przekaźników? Co należy  rozkręcić  dokładnie? Czy bezpieczniki  od grzalek znajdują  sie w komorze silnika przy akumulatorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj ten temat. Wprawdzie o scenicu ale zasada ta sama co w megane. Przekaźniki masz tutaj (nr 1173 MODUŁ ELEKTRONICZNY STEROWANIA PRZEKAŹNIKIEM DODATKOWEGO OGRZEWANIA).

S7.pdf

 Moduł ten znajduje się na desce rozdzielczej, z lewej strony zespołu wentylatora kabiny. Jak się do nich dostać to z działu PLIKI ściągnij odpowiednią serwisówkę i może będzie w niej co odkręcić. Ale podejrzewam, żeby się do nich dostać, to tak jak do wentylatora trzeba zdjąć pedały i od spodu będzie dostęp. Co do bezpieczników to bezpieczniki które są od grzałek znajdują się w komorze silnika pod UPC. Bezpieczniki o nr F7 40A i F9 60A).

 

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...