Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świece i kable zapłonowe do 1.6 16V + LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Drogą kupna nabyłem Megane 3, dołożyłem instalację LPG i chciałbym wymienić świece żarowe oraz kable zapłonowe.

Jakie świece i kable polecane są do tego silnika z założoną instalacją gazową? 

Silnik to 1.6, 16V, 110KM.

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

świecie dobrze wymienić. Jeśli są w słabym stanie stąd cewki padają. Ja mam NGK i na razie jest ok i cewki działają poprawnie. W pierwszej megane po założeniu gazu nie wymieniłem świec (dawne czasy) i po 2 miesiącach padła jedna cewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 9.05.2019 o 18:42, luktal napisał:

Nowe świece warto też wyregulować do gazu (przerwa).

Bzdura chyba w polonezie albo jak kompresja słaba. Jak na fabrycznej nowej świecy jest problem z silnikiem na gazie to znaczy że jest problem z instalacją układem zapłonowym lub silnikiem np słabsza kompresja na jakimś cylindrze itp. zmniejszenie przerwy tylko maskuje chorobę. A jazda na ubogiej mieszance zaowocuje naprawą głowicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelsonx niestety nie masz racji. Jeśli świeca nie jest dedykowana do tego konkretnie silnika, a jest do kilku silników (świeca uniwersalna) dobrze jest ja wyregulować. 

Jak łączysz rozmiar przerwy na świecy z powstaniem ubogiej mieszanki? Jestem bardzo ciekaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luktal niestety nie masz racji.

Panuje obiegowa opinia, poparta też doświadczeniem, aby zmniejszyć zalecaną przerwę na świecy do 0,8-0,7 mm, aby cewki miały "łatwiej" co wydatnie przedłuża ich trwałość. 

A wiadomo, cewki w tych silnikach są chimeryczne.

Ponoć też, nie mam praktyki, nie miałem auta z gazem, dobrze wpływa na pracę silnika na tym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lelupi chyba pomyliłeś osoby. Bo ja pisałem o konieczności regulacji. Nie chodzi tylko o to by odciążyć cewki (choć ten efekt też oczywiście przy okazji występuje) ale by poprawić parametry zapłonu mieszanki (są różnice między mieszankami z benzyna-powietrze a gaz-powietrze). Jak cewka kuleje to się ja wymienia, jak przewody kuleją to się je wymienia, jak się montuje świece uniwersalne to się je reguluje, potem po pewnym czasie ponawia się regulacje i nie ma problemu z zapłonem. Tak mówi teoria i praktyka, w tym własna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie pomyliłem. Ty piszesz o potrzebie regulacji do fabrycznej wartości zalecanej przez producenta auta, a ja o profilaktycznym zmniejszeniu przerwy poniżej tej wartości.

A przy okazji, możesz pokazać świecę "nie uniwersalną" do silnika z tego wątku. Świece w opakowaniach z logiem producent auta, są dokładnie tak samo "uniwersalne" jak świece dostępne na rynku aftermarket.  Cudzysłowy użyłem nieprzypadkowo.

Ostatni raz regulowałem przerwę na świecy wieki temu, w PF126. Od tego czasu zawsze montuje świece prosto z opakowania, przy sprawnym aucie nie mam żadnych problemów z zapłonem.

Świece jeżdżą nie ruszane do następnej wymiany. 

Nie polemizuje z potrzebą regulacji przerwy (na wartości inne niż fabryczne) na świecy, jedni robią, inni nie, a wszyscy jadą. Ja jednak wolę, jak przerwa jest większa ( fabryczna wartość), tak aby wykorzystać maksymalnie energię iskry, co wpłynie na łatwiejszy i bardziej efektywny zapłon. Oczywiście przy w pełni sprawnym układzie zapłonowym. Właśnie o tym pisał Pawelsonx. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę pokazać takowej, bo nie interesowałem się czy są czy nie (nie mam tego silnika, to i nie mam takiej potrzeby), ale jeśli jest świeca w fabrycznym opakowaniu Renault z numerem takim jak powinna być to ufam że marka zadbała o to by była ona już z właściwą przerwą pod zasilanie takim paliwem jak wyjechało z fabryki (chyba nie było w tym aucie fabrycznego LPG).

 

Co do samej regulacji to pisałem dokładnie o tej co Ty. Nie o przerwie zalecanej przez producenta (w książce do M3 takowa nie jest podana nawet, zresztą nie ma chyba w M3 fabrycznego LPG), ale o przerwie do gazu.

 

Edit: Ok. Wiem już co zmyliło. W M3 fabryczne świece są jedno-elektrodowe. W tych też pod LPG bym zmniejszył przerwę. (Założyłem że mogą być kilku-elektrodowe a tych się nie reguluje).

Edytowane przez luktal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!