Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

marek789

Megane II phI Świszczenie turbosprężarki

Recommended Posts

Witam, od początku lipca jestem dalej szczęśliwym posiadaczem kolejnej Megane II z 1.9 dCi. Jednak po niedzielnej trasie około 30km, turbosprężarka zaczęła świstać, lecz dopiero po ponownym odpaleniu po chwili postoju. Silnik czekał na zgaszenie około 5-6 minut. Z niepokoju o nowy dźwięk następnego dnia dostałem się do strony zimnej i ciepłej turbosprężarki. Strona zimna wygląda jak na foto, brak jakichkolwiek luzów ani poprzecznego ani wzdłużnego. Łopatki od strony ciepłej wyglądają okej. Co może być przyczyną takich łopatek? Dodam że trochę pogoniłem auto przez te 30km ale było oczywiście wcześniej dobrze nagrzane, przez jakieś 120km. Przez dwa dni rano pilnie sprawdzany olej i nie widać ubytków na bagnecie, komputer również pokazuje "Oil OK" i wszystkie kreski.

Dodam że w silniku znajduje się pompa oleju z wersji 130KM, filtr purfluxa zmieniony 5k km temu, przepływomierz nie ma dziur na siatce oraz posiada oba całe pręciki.

Zawór odmy jak i sama odma jest nowa oryginalna, ma około 10k km przebiegu. Olej ELF 10W40. W sterowniku silnika jest zrobiony chip na 155KM i 340Nm ale to chyba nie ma większego znaczenia w tym przypadku.

Dźwięk nie pojawia się za każdym razem, jedynie w przypadku gwałtownego wciśnięcia gazu w podłogę, oraz mam wrażenie że wtedy gdy zmienia się zmienna geometria.

 

Jest ktoś w stanie cokolwiek podpowiedzieć dlaczego takie coś wystąpiło? Coś poszło z filtra?

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam

44109273_2264532693767860_6584075557850316800_n(1).png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świszczenie sprężarki, to niedostateczne jej smarowanie.

W tym silniku zapychają/przewężają się rurki od układu jej smarowania.

Delikatne poświstywanie może być następstwem nieszczelności w układzie dolotowym do silnika, ale to się czuje w mocy maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, marek789 napisał:

Olej ELF 10W40.

W sterowniku silnika jest zrobiony chip na 155 KM i 340 Nm, ale to chyba nie ma większego znaczenia w tym przypadku.

Turbosprężarka w silniku 1,9 dci/ 120 KM nie ma chłodzenia wodnego,

Turbosprężarka potrafi rozgrzać się do ok.500 stopni Celsjusza,

2 godziny temu, marek789 napisał:

przepływomierz nie ma dziur na siatce oraz posiada oba całe pręciki.

Uszkodzenie koła kompresji na załączonym zdjęciu nastąpiło w wyniku ;

- za wysokich obrotów silnika, spowodowanych zmianami w oprogramowaniu sterownika silnika ( chip ),

- niewłaściwym jakościowo oleju.

Zalecam;

- korektę chipa,

- zmianę oleju na markowy/syntetyczny;

       -   używany olej, to wielki syf dla silnika z turbiną, nie mówiąc już o chipie,

       -   podatny do tworzenia ;  grudek spieczonego oleju, szlamu olejowy ( przypieczony olej ),

       -   momentalnie traci własności smarne, spada lepkość w wysokiej temperaturze, ( warto uzupełnić wiedzę ),

       -   sprawdzić wizualnie jakość oleju w misce i filtrze oleju - konieczna wymiana,

-  wymianę magistrali olejowej turbosprężarki na nową - dla własnego dobrego samopoczucia, sprawdzić czy jest czysta,

     nie pozapychana grudkami spalonego oleju, kompletna, nie uszkodzona, sucha,

 wymianę przewodów olejowych wychodzących z odmy i zaworu odmy,

-  zaślepienie lub zakup nowego egr, ( potencjalne źródło tworzenia grudek, szlamu olejowego ),

-  cały układ dolotowy musi być szczelny, czysty i drożny,

-  turbina nie powinna być słyszalna, powinno się czuć jej działanie,

-  kontrola filtra powietrza lub wymiana.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, jabrze napisał:

Świszczenie sprężarki, to niedostateczne jej smarowanie. 

 

Sprawdziliśmy przed chwilą smarowanie. Temperatura wody około 90'C, auto dobrze dogrzane generalnie. Na wolnych obrotach mam około 3,5 bar, na wysokich tzn około 3500 7bar

 

50 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Zalecam;

- korektę chipa,

- zmianę oleju na markowy/syntetyczny;

       -   używany olej, to wielki syf dla silnika z turbiną, nie mówiąc już o chipie,

       -   podatny do tworzenia ;  grudek spieczonego oleju, szlamu olejowy ( przypieczony olej ),

       -   momentalnie traci własności smarne, spada lepkość w wysokiej temperaturze, ( warto uzupełnić wiedzę ),

       -   sprawdzić wizualnie jakość oleju w misce i filtrze oleju - konieczna wymiana,

-  wymianę magistrali olejowej turbosprężarki na nową - dla własnego dobrego samopoczucia, sprawdzić czy jest czysta,

     nie pozapychana grudkami spalonego oleju, kompletna, nie uszkodzona, sucha,

 wymianę przewodów olejowych wychodzących z odmy i zaworu odmy,

-  zaślepienie lub zakup nowego egr, ( potencjalne źródło tworzenia grudek, szlamu olejowego ),

-  cały układ dolotowy musi być szczelny, czysty i drożny,

-  turbina nie powinna być słyszalna, powinno się czuć jej działanie,

-  kontrola filtra powietrza lub wymiana.

 

Olej zmienić tzn na jaki? W tej chwili był lany 10W40 Elfa. Zmienić na 5W40? Jakiego producenta najlepiej olej w stosunku jakość/cena? Fajnie gdyby był w podobnej cenie do elfa ;)

Zawór EGR jest zaślepiony, układ dolotowy jest szczelny. Filtr oleju i powietrza był stosowany purflux.

 

W chwili obecnej auto dalej ciągnie dobrze tylko ten dźwięk a przynajmniej mam takie wrażenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, marek789 napisał:

Na wolnych obrotach mam około 3,5 bar, na wysokich tzn około 3500 obr/min, ok.7 bar

Ciśnienie oleju b.dobre, ale ten olej to płyn o własnościach trochę lepszych niż woda.

Już polecałem Tobie ; 

  - minimum to Valvoline Synpower 5W40 lub z wyższej półki,

 -  zastosowałeś chip, to obciążenia silnika znacznie wzrosły, zalecany to 0W40,  

  - zalać i po ok. 6-7.000 km, ponownie wymienić. 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aż tak aby stosować 0W40? Myśle że dobrym rozwiązaniem już będzie ten 5W Valvoline.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrym rozwiązaniem będzie 5W40, ale najlepiej wybierz Valvoline AllClimate C3 - to olej dedykowany do diesla (nawet jak nie masz DPF i EGR, to tak czy siak ma mniej popiołów).

I nie baw się w żadne wymiany po paru tys. km, po prostu zalej dobrą płukankę lub nawet dwie przed wymianą.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, marek789 napisał:

 

Sprawdziliśmy przed chwilą smarowanie. 

Napisałem o blokujących się rurkach idącym do turbiny - tam też sprawdzałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego niestety ale raczej nie mam jak sprawdzić. Zakupiłem przed chwilą turbo oraz właśnie te magistrale doprowadzającą i odprowadzającą olej. Także wpadnie i nowa magistrala. Wiadomo olej i filtry przy okazji również ;) Zdecydowałem się na Valvoline Synpower 5W40, filtr powietrza i oleju dalej pozostaje przy purfluxie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbo regenerowane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...