Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Swistak782

Megane III phIII Nie osiąga temperatury roboczej silnika-Megane IIIphIII 1.5 DCI 110 fap

Recommended Posts

Grzałki silnika tylko wspomagają nagrzewanie silnika działają bodajże tylko do 60 stopni potem nie działają; wydaje mi się iż delikatnie termostat ci za wcześnie przepuszcza ; bo miałem tez małego diesla 1.3 multijeta w Grande punto to tam temp. pracy to 78 stopni w necie można było przeczytać o termostatach 88 stopni ale to bzdura ;w dokumentacji technicznej fiata wyrażne było napisane że do tego silnika temperatura pracy to  78 stopni  plus minus 2 stopnie tolerancji także 1.5 dci prawdopodobnie ma taka samą roboczą temperaturę mam megankę z silnikiem 1.4 tce i temperatura robocza po obd  wynosi plus minus 85 stopni zwiększa się lub zmniejsza w zależności od obciążenia o 2-3 stopnie ,pierwsza cegiełka na wyświetlaczu zapala się przy 50 st. a pełne rozgrzanie pokazuje juz przy 75 st. a brakuje jeszcze do temp. nominalnej 10 stopni.także te znikanie tej środkowej ciegiełki jest związane z temp. 75 stopni jak ci ja dobije to wskakuje jak jest niżej to spada .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można łatwo wyczuć kiedy termostat zaczyna puszczać płyn w dużym obiegu - wystarczy dotknąć rurę odchodzą od termostatu w stronę chłodnicy. Jeżeli termostat jest sprawny to rura jest chłodna aż do osiągnięcia (wysokiej) temperatury otwarcia. A jeżeli rura nagrzewa się stopniowo to znaczy że termostat przepuszcza i silnik nagrzewa płyn w całym obiegu. Temperatura otwarcia jest oczywiście istotna i warto kupić termostat dobrany dokładnie do typu silnika. Jednak podstawową rolą termostatu nie jest stabilizowanie temperatury silnika ale zapewnienie szybkiego jego nagrzania - czyli otwarcie dużego obiegu dopiero gdy płyn w małym obiegu ma już właściwą temperaturę. Termostat zwykle otwiera się i zamyka kilka razy - kiedy dopuści chłodnego płynu z dużego obiegu temperatura spada i znów się zamyka. Dlatego wykres temperatury płynu, kiedy dochodzi do temperatury otwarcia zaczyna "ząbkować" i kiedy cały płyn się zagrzeje termostat powinien być otwarty na full I wykres się prostuje. Pamiętajcie też że czujniki temperatury mają pewien rozrzut parametrów a kosteczka "wskakuje" przy ściśle określonej wartości. Więc różnica temperatury może być na poziomie 0,5 stopnia a kosteczka się nie zapali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest wskazówka zawsze niżej o kreskę niż połowa. Myślę że to może byc spowodowane nieoryginalną chłodnicą - widać że jest przykręcona w innych miejscach niż powinna i jest raczej duża. Duża chłodnica - szybsze chłodzenie. Termostat otwiera się w pierwszym obiegu, a w drugim chłodnica trochę szybciej chłodzi niż powinna. Może to chyba minimalnie powodować gorsze spalanie (ale u mnie i tak zawsze jest poniżej 6L/100km) ale lepsza trochę za niska temperatura niż przegrzewanie silnika i rozdupczenie uszczelki jak to miało miejsce w mojej Megane z silnikiem k7m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja problem niedogrzania silnika 1.5 110 koni zgłaszałem na każdym przeglądzie gwarancyjnym.  I to w 3 ASO, bez efektu. Jak skończyła się gwarancja przestałem walczyć z wiatrakami.

Po prostu TEN TYP TAK MA.

Mam swój sposób, żeby ciut cieplej miał silnik - zakładam na zimę swojego pomysłu zasłonkę dolnego wlotu powietrza , mam wrażenie że silnik się szybciej nagrzewa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim SCIII temperatura jest osiągana dosyć szybko. Pierwsza kreska pojawia się przy 50* i dalsze kreski rosną aż do 90*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@mrarek w Meganie III są tylko dwie kreski :) Też rzadko widuję >>tę drugą<< od jesieni do wiosny, ale wystarczy wyjechać na autostradę i już jest. Ciekawe jest to, że podczas normalnej jazdy, >100 km, po zjeździe z szybkiej drogi ww. druga kreska gaśnie. Osobiście - olewam to, wiatraki nie dla mnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie druga kreska zgaśnie ale przy dużych mrozach, ale teraz trzyma. Pełne nagrzanie po 8 - 10 km normalnej jazdy 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnych temperaturach jak jest sprawny termostat zapali się druga kreska przy normalne jeździe po max 10km, przy turlaniu się max po 15-20km. Przy ciągłej jeździe powyżej 90km/h jak się zapali to już nie gaśnie. Jak jest inaczej, wracamy do punktu wyjścia - czyli NOWY ORYGINALNY termostat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@splice, no tak to mniej więcej u mnie wygląda, z tym że trzeba by zdefiniować co to jest >>normalna jazda<<. Ja mam takie miejsce na trasie z pracy do domu, gdzie z dokładnością do kilku metrów zapala się drugie pole. Temp. zewn. ok. 10-15 st. C. Jak jest zimniej, to się nie zapali w tym miejscu, a czasem i w ogóle; a w rzeczonym miejscu się zapala, gdyż wjeżdżam na pustą trzypasówkę, zmieniam pasy, kręcę silnik powyżej 2000-2500 obr./min. Wystarczy 500 metrów takiej drogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.11.2018 o 17:30, splice napisał:

Przy obecnych temperaturach jak jest sprawny termostat zapali się druga kreska przy normalne jeździe po max 10km, przy turlaniu się max po 15-20km.

U mnie nawet podczas jazdy po mieście druga kreska zapala się po przejechaniu 5-6km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×