Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

marek789

Scenic II phI Ciężko odpala i nie przyśpiesza

Recommended Posts

Witam, od jakiegoś czasu mamy problem z dojściem problemu w Scenicu II phI 1.9 dCi 120KM 2004r. Scenic na zimnym jak i na ciepłym ma problemy z odpaleniem. Długo kręci zanim złapie, paliwo jest, powietrza w przewodach brak. Korekty wtryskiwaczy mam na chwilę obecną 0,3, 1,6, 1,6, 0,6. W tym kierunku została wymieniona pompa wtryskowa dawała ~270 bar (wg. danych technicznym powinna mieć ~320bar), jednak nic się nie poprawiło, listwa wtryskowa z czujnikiem. Czyżby to były wtryskiwacze?

Co do drugiej sprawy to auto nie ma mocy, chyba że odepnę przepływkę. A mianowicie turbosprężarka zaczyna pracować dopiero od 3k obr/min, lecz nie jest to raczej na 100% jej możliwości, kiedyś było dużo lepiej. Po odpięciu przepływomierza mogę bez problemu nawet gwałtownie startować spod świateł. Przy podpiętej przepływce auto nie ma siły jechać, nabranie 3k obr zajmuję mu chwilę czasu. Na postoju silnik bez problemu wkręca się na obroty, wystarczy ruszyć aby dostał obciążenia i koniec.
1) W tym kierunku był wyczyszczony jak i zaślepiony blaszką EGR pomiędzy część elektryczną a mechaniczną. Mam egr m.in. z chłodniczką sadzy itd. Podmieniliśmy bo mieliśmy taki na stanie ale nie pewnego pochodzenia i nie wiemy czy sprawny do końca  Idea Nic sie nie zmieniło po jego wymianie.
2) Podmieniona przepływka ze sprawnego auta -> efekt ten sam
3) sprawdzone węże dolotu, IC.
4) Wymienione wężę podciśnienia
5) Podmieniony czujnik ze sprawnego auta co idą do niego podciśnienia
6) Podmieniony elektrozawór ze sprawnego auta
7) Podmieniony map sensor również ze sprawnego auta
8) Podmieniony zestaw startowy głównie dla podmiany sterownika silnika

9) Sprawdzony rozrząd -> Wszystko okej

Sztanga turbosprężarki na postoju pracuje w jakimś stopniu. Komputer nie wyświetla żadnych błędów. Problemy zaczęły się odkąd został zrobiony "remont" po zerwaniu paska rozrządu Dry Skłaniam się jeszcze do zaworu EGR oraz zatkanego katalizatora. Czy EGR ma aż taką prace na wpływ silnika mimo że jest zaślepiony? Może jest ktoś w stanie pomóc, może miał podobne problemu i wie co może mu dolegać. Z góry dziękuje. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, marek789 napisał:

Korekty wtryskiwaczy mam na chwilę obecną 0,3, 1,6, 1,6, 0,6.

Jest OK jak wszystkie wtryskiwacze mają podobną odchyłkę korekty dawki paliwa,

Dopuszczalny rozrzut między wtryskiwaczami nie powinien być większy jak 30-40 %,

Serwisówka renault sugeruje ;

   - przy zwiększonej korekcie wtryskiwacza, koniecznie sprawdzić stopień sprężania na tym cylindrze

     a dopiero jak ten parametr jest prawidłowy sprawdzić wtryskiwacz,

W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

   - słabe ciśnienie sprężania,

   - niskie ciśnienie wtrysku ; popuszczający wtryskiwacz potrafi sprawić większe problemy z odpalaniem niż padnięte wszystkie świece,

13 godzin temu, marek789 napisał:

W tym kierunku był wyczyszczony jak i zaślepiony blaszką EGR pomiędzy część elektryczną a mechaniczną.

Mam egr m.in. z chłodniczką sadzy itd.

Podmieniliśmy bo mieliśmy taki na stanie ale nie pewnego pochodzenia i nie wiemy czy sprawny do końca. 

Nic się nie zmieniło po jego wymianie.

Zaślepić egr można tylko jeżeli jest w 100 % sprawny,

1/ Uszkodzony egr może wpływać na błędy;

      a/ przepływomierza,

      b/ czujnika ciśnienia doładowania a ten na ;

          1/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku paliwa,

          2/ wpływa na pracę czujnika ciśnienia paliwa.   

          3/ o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, ( kierownice w turbinie mogą być zapchane, konieczność czyszczenia turbiny )

                przez sygnał do elektrozaworu turbiny,

2/ Komputer może nic nie pokazać, bo możliwe, że egr działa w ograniczonym zakresie, 

3/  Niesprawny egr może ;

    -   wyłączyć turbinę ,

    -   nie pozwolić na odpalenie silnika,

    -   silnik będzie miał  słabą reakcje na gaz,

    -   powodować zwiększone zużycia paliwa,

   -    nierówną pracę silnika,

   -    kopcenie,

     -  straci na mocy, jadąc sprawiał wrażenie jakby brakło paliwa,

 4/ Oprócz wymiany na nowy oryginał, należy również wymienić wyłącznik światła stop przy pedałach,

       - nie zaszkodzi ( przy większym przebiegu > 200 kkm ) wymienić wszystkie czujniki przy pedałach,

       - nadmiernie wyeksploatowany egr potrafi rozpaść się i narobić tzw " bigosu w silniku ",

 5/ Egr w większości przypadków musi być podłączony i musi być sprawny, żeby wykasować błąd z komputera,

13 godzin temu, marek789 napisał:

Skłaniam się jeszcze do zaworu EGR oraz zatkanego katalizatora.

Turbiny w 80% siadają w dieslach przez zapchane katalizatory ;

   - turbiny rozkręcają się mocno,

  -  turbina nie może przepchać spalin przez katalizator, dochodzi do skrzywienia łopatek turbiny,

  -  pęknięcia oski turbiny,

  -  a to wszystko przy dużym udziale jazd po mieście i na krótkich dystansach.

 

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej, to muszę wykombinować miernik do kompresji -> Sprawdzimy

Czyli wszystko wskazuje jak dla mnie na zawór EGR. Postaram się przetłumaczyć znajomemu że to jednak prawdopodobnie EGR.

Rozumiem, że katalizator w takim przypadku jednak odpada

@Andrzej-2010 Bardzo dziękuje za rozbudowaną informację ;) Jak rozwiążemy problem to dam znać co było przyczyną ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, marek789 napisał:

Rozumiem, że katalizator w takim przypadku jednak odpada

Wystarczy rozpiąć wydech aby się przekonać.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Wymieniliśmy EGR na 100% sprawny. Auto odzyskało pełni sił. Wielkie dzięki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest z EGRami są upierdliwe i czasami tylko wymiana pomaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.11.2018 o 10:08, Andrzej-2010 napisał:

Serwisówka renault sugeruje ;

   - przy zwiększonej korekcie wtryskiwacza, koniecznie ;

       -  sprawdzić stopień sprężania na tym cylindrze,

       -  a dopiero jak ten parametr jest prawidłowy sprawdzić wtryskiwacz,

- Można też zamienić wtryskiwacze miejscami i wykonać pomiar,

- Poddać ewentualnie wtryskiwacze do czyszczenia ultradźwiękami.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×