Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

michal39

Megane IV phI Przebieg 4600 i zaplona kontrolka oleju-dolewac czy zmieniac na nowy?

Recommended Posts

Megane-grandtour-sce115 czyli 1.6 benzyna

Przebieg 4600 i zapalona kontrolka oleju-dolewac czy zmieniac na nowy i czy mozna to zrobić w ramach gwarancji (rozszerzony pakiet na 5lat) ?

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.6 literki PL. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymienić w aso

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale odpłatnie. Pierwsza bezpłatna wymiana w ASO albo po 30 tys albo po 2 latach. Zależy co szybciej. 

 

Przy takim spalaniu oleju to wystarczy dolewać i raz na jakiś czas zmień filtr :) bez wymian. Oczywiście żart. 

 

Jedz do ASO bo nowy samochód nie ma prawa pić oliwy, zgłaszaj problem bo po wpisach na forum widać że sce ma jakiś problem.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

michal39 Jaki był stan oleju jak odebrałeś auto? Na początku możliwe jest zużywanie oleju przez silnik. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedź do serwisu Renault. Ja u siebie pierwszą wymianę robiłem przy ok. 13000 km (nie robiłem dolewek).  Mam pakiet serwisowy na 5 lat ale wymiana i olej odpłatna. Za rok będę miał w ramach pakietu serwisowego. Olej sprawdzam co 1500 - 2000 km i nie widzę ubytków oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymianę oleju robiłeś w ASO czy na własną rękę poza serwisem? Jaki koszt był części i robocizny? Części oryginalne czy zamienniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Robiłem w aso z ich olejem i filtrem oryginalnym. Olej wziąłem w bańce 4 litrowej i 1 litrowej (tak w razie czego na dolewkę). Razem wyszło 338,00 zł, z tego robocizna 115,00 zł.  Nie chce mi się tracić czasu i nerwów  jeżdżąc po dziuplach, do aso mam ok. 1 km. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

żona pojechała sama, powiedzieli ze wszystko w porządku "bo ten typ tak ma" i skasowali 40zł za dolewkę.. bez sensu, ale załatwiła jak chciała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przejechane 10 tys i nie dolewałem oleju i nie widzę aby jakoś szczególnie się zmniejszyła ilość jak sprawdzam czasami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie po 12 tyś (głównie długie trasy) 0,5 litra wypił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jeśli od wymiany do wymiany, powiedzmy 10 tyś. Przy nowym aucie trochę zejdzie z bagnetu to nie ma się co martwić. Nowy silnik potrzebuje nawet 20 , 30 tyś aby zużycie oleju się ustabilizowało. W jednych autach jest od początku ok w innych trzeba czasu i pocztkowej cierpliwości, nie ma dwóch identycznych rzeczy.  Tolerancje jakościowe zawsze jakieś są. Druga sprawa, słyszałem to już od kilku mechaników że olej Elf nie jest dobrym olejem, ponoć niezbyt dobrze uszczelnia pierścienie olejowe. We większości przypadków podobno wystarczyła wymiana oleju na inny i ubytki przestały występować. Ponoć zalecany jest francuski MOTUL 5W40 z normą RN0700 do Sce. Również w innych autach po zmianie z Elfa na Motula, zużycie zanikało. Czyli jest możliwość że poniekąd wina jest po stronie oleju. Elf SXR 900 5W40

 nie jest prawdziwym syntetykiem, to wysoko przetworzony olej mineralny w technologi HC, parametry niby te same co syntetyk , ale syntetykiem nie jest. Motul 100% Syntetych na bazach syntetycznych.

 

Najważniejsze...... nigdy ale to nigdy nie wolno dopuścić do zapalenia się lampki informującej o braku ciśnienia oleju. Olej zwłaszcza w nowym aucie trzeba bardzo często sprawdzać, bo do czasu gdy zużycie się unormuje, może ono być dość spore. A ktoś kto ma nowe auto , często ma uśpioną czujność, bo auto nowe to co niby miało by się dziać.  Olej kontrolujemy w starych i NOWYCH autach, tym bardziej w nowych bo są drogie;) Jesli komuś kontrolka się zaświeciła i tak ktoś sobie jechał, a za jakiś czas pojedzie do serwisu dolać olej to może być juz za późno dla silnika. Jeśli ktoś zaniedba i dopuści do zaswiecenia sie kontrolki , wówczas natychmiast trzeba zatrzymaś samochód i dzwonic po kogoś aby dostarczył na miejsce olej, albo spacerek do najbliższej stacji paliw, w żadnym wypadku nie wolno kontunuować jazdy.

Edytowano przez Meca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...