Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
qsza82

Megane II phI Zdarza się że silnik nie odpala za pierwszym razem

Recommended Posts

Zdarza się że silnik nie odpala za pierwszym razem, za drugim podejściem odpala bez problemu. Raz zdarzyło się że na zimnym silniku po takim nie odpaleniu zgasł 2 razy w czasie jazdu. Wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu i nadal to samo. Dołączam nagranie jak to wygląda na desce. Będę wdzięczny za wszelkie porady. 

Edytowano przez qsza82
Nie dodałem filmiki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Padnięte KZFR? Słychać charakterystyczny zgrzyt w czasie odpalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że padł po 15 tyś w zeszłym roku we wrześniu wymieniłem razem z rozrządem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś żeby wymieniali w ogóle koło albo dali ci stare koło? bo są mechanik którzy biorą za wymianę a nigdy nie wymieniali tylko powycierali tak jakby był wymienione...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe bo u mnie też padło jeszcze przed zrobieniem 15k km... Zresztą ten dźwięk spod maski jest tak charakterystyczny, że tu nie trzeba jakiś diagnoz stawiać ;) Taki urok tego silnika. Ja osobiście tak jeżdżę prawie rok. Nie będę co rok czasu wymieniał KZFR..

Edytowano przez Colt1255
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, qsza82 napisał:

Możliwe że padł po 15 tyś w zeszłym roku we wrześniu wymieniłem razem z rozrządem ?

Wymieniono skutek, a pozostawiono przyczynę i efekt jest ponowny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, jabrze napisał:

Wymieniono skutek, a pozostawiono przyczynę i efekt jest ponowny.

Możesz rozwinąć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni był wymieniony wraz z rozrządem nie dawał żadnych objawów. Wymiana profilaktyczna raczej, co masz na myśli pisząc o pozostawionej przyczynie ? Mogę prosić o rozwinięcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony jest zawór sterujący KZFR..Jest niedomknięty i olej nadmiernie wypełnia koło powodując z czasem jego uszkodzenie. Uszkodzenie, to brak powrotu koła do pozycji zerowej.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że wymieniana jest całość wraz z zaworem. Jak można zdiagnozować że problemem jest po stronie zaworu żeby mieć pewność że to źródło problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprościej sprawdzić na clipie przesunięcie zapłonu na wolnych obrotach, gdy silnik jest rozgrzany.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@jabrze jesteś w stanie napisać, jak prawidłowo na wolnych obrotach powinny wyglądać te wartości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak książkowo to wygląda, ale wiem jak jest przy nowym kole i z nowym zaworem dla oleju 10W. Wyprzedzenie jest w okolicy 3 stopni. Samochody z uszkodzonym kołem mają od 14 stopni w górę. Bardzo często bez żadnych oznak jest od 7 stopni w górę.

Sam mam olej 5w40 i mam po ponad 20 kkm od wymiany koła 3.1 stopnia. Jadąc równomiernie ok 3000 obr. Jest w granicach 5 stopni.W sobotę jechałem samochodem, który miał 8 stopni na wolnych i to już się wyraźnie czuje przy przyśpieszeniu. Wiadomo, że wartość przesunięcia wzrasta z ciśnieniem pompy oleju, jak również z tego, co dodaje sterownik przez elektrozawór.

  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na żywotność KZFR duży wpływ ma jakość oleju i jego poziom. 5W40 najlepiej z Elfa oraz trzymać poziom blisko maksimum. Jeśli jeździ się dużo, głównie w trasie to wymiana co 15 tys., jeśli po mieści i mało to wymiana maks. co 10k. Po odpaleniu samochodu należy odczekać 15 sekund, żeby olej rozprowadził się po magistrali i dotarł do koła. 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...