Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phI Wydajniejsze wtryskiwacze 1.9 dCi


Recommended Posts

Witam, rozglądam się za wydajniejszymi wtryskiwaczami do 1.9 dCi 120KM zamiast 0445110 110B. Pomyślałem nad montażem z wersji 130KM i odpowiednią korektą mapy. Tuner mi powiedział, że zmiana wtrysków na wydajniejsze pozwoli mi podciągnąć moc wyżej niż obecna. Po montażu wtrysków o numerach na przykład 0445110 280 auto odpali jeszcze na starej mapie?  Tak na prawdę jaka jest różnica pomiędzy tymi wtryskami? Chyba że są jakieś wydajniejsze wtryski które wejdą w głowicę dCi i nie będzie problemów z korektą sterownika? Z góry dzięki za pomoc ;)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej, faktycznie wtryskiwacz o numerze który podałem wyżej ma 7 znakowy kod. Jednak 0445110 230 również jest pod wersję 130KM a ma 6 znakowy kod. Czy w takim przypadku jest szansa go zakodować i uruchomić auto aby pracowało bez problemów?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś mi świta że jak koleś wstawiał słupek ze 130ki to wtryski szły od 120ki żeby kompa nie ruszać.Po za tym jeśli wszystko sprawne to na seryjnych wtryskach powinien być dobry wynik,

tu raczej najsłabszym ogniwem jest sprzęgło.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle że już z wersji 120KM mam już 155KM i 340Nm. Chce więcej, najlepiej ze 180KM i pod 400Nm. W silniku mam zmienione sprzęgło na wzmacniane valeo. Wycięty kat, zaślepiony egr. Nad smarowaniem sinika i turbo też było pomyślane, zmieniliśmy pompę oleju na tą z wersji 130KM i sie sprawdza od kilku miesięcy. O hamulcach i zawieszeniu nie mówię bo również było pozmieniane, po tym jak seryjne tarcze sie zagotowały i zostały na nich m.in. kropki :P Dlatego zastanawiam się nad wydajniejszym IC oraz wtryskami ale tego ostatniego nie wiem z czego dopasować

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze jakie ciśnienie daje pompa od wersji 130KM, bo coś mi się kojarzy, że 1600 bar. Wsadzisz wtryski ale nie będą pracować prawidłowo. Ja już dawno nie grzebałem przy 1,9 i nie pamiętam wielu rzeczy. 

Jeździłem laguna II 1,9 120/170KM i to już był praktycznie max na seryjnych gratach, więc obecne wtryski może sobie poradzą.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obecne wtryski są już ustawione że każda większa wartość powoduje kłęby dymu za autem. Dlatego szukam po prostu wydajniejszych. Ale jak mówisz że 170KM laguna dała radę, to może poszukam o tych samych numerach ale sprawniejszych? Masz może dostęp do wykresu tej laguny? Ile tam było Nm?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczyna dymić to może skład mieszanki nieprawidłowy? Za mało powietrza?

Ta laguna już pewnie jest dawno na złomie bo o ile silnik jeździł to dwumas, skrzynia i półosie się co chwilę poddawały. Niestety to jest plastelina :-(

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Źle zrozumiałeś mnie ;) Podczas robienia programu, zbyt duża dawka paliwa powodowała czarny dym, ciśnienie doładowania było zwiększane czy coś takiego ;) . Tuner stwierdził że wtryskiwacze już swoje mają za sobą i jedynie co może zostać bezpiecznego dla silnika to właśnie tyle ile mam w tej chwili. Że jak mam chęć więcej to muszę myśleć nad wtryskami. Dlatego zastanawiam się nad wymianą :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 month later...

W 1,9 dci/130 KM jest zmodyfikowana pompa wtryskowa dająca wyższe ciśnienie wtrysku ;

     a/ do 1600 barów  dla 130 KM, gdy dla wersji 120 KM pompa wtryskowa daje do 1350 barów ,

     b/  mocniejsze wtryski, elektromagnetyczne Bosch - Euro 4   z  7 - mio cyfrowymi kodami,

           Ich zaletą główną jest niska cena oraz możliwość regeneracji,

     c/  nowe oprogramowanie z zastosowaniem wielokrotnego wtrysku paliwa, który wpływa na polepszenie procesu

           spalania oraz na akustykę pracy silnika ;

             1/ wtrysk pilotujący  -  eliminuje stuki przy zimnym silniku oraz hałasy pracy na wyższych obrotach

                  i powodujący zmniejszenie zanieczyszczeń,

            2/ wtrysk dopalający  -   wpływający korzystnie na regenerację filtra cząstek stałych, 

  W układzie wydechowym zastosowano sondę lambda.

 

Edytowano przez Andrzej-2010
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 weeks later...

Przerabiałem 6 lat temu wymianę słupka ze Scenica 3 1.9 dci 130KM, osprzęt w tym pompa i wtryski został z 1.9 dCi 120 KM.

Po przekładce auto mocno dymiło, bardzo dużo sadzy. Przez dwa tygodnie Andrzej Godula analizował problem, na powyższym połączeniu słupka i starych wtrysków wychodziło 85KM, 200Nm...

Okazało się, że kształt tłoka jest zupełnie inny dla silnika F9Q800(120KM) i F9Q872(130KM), również wtryskiwacze na 120KM i 130KM inaczej rozpylają paliwo.

Po przełożeniu wtrysków na 130KM pasujących do tego silnika wyszło 140KM, 360Nm przy starej pompie. Powyżej tych wartości było więcej sadzy.

Tak od 6 lat silnik pracuje bez zarzutu.

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@kowaldo Tyle, że Ty zastosowałeś słupek z nowszego auta czyli Scenic III. W nowszym typie silnika bardzo prawdopodobne, że były już inne tłoki itp. Ja myślałem nad zastosowaniem pompy wtryskowej oraz wtryskiwaczy z 6 cyfrowym kodem z wersji 130KM F9Q 803. Odpowiednio nr pompy i wtryskiwaczy 0445010087,8200342594 (pompa) oraz 0445110 230(wtryski). Pompa jednak nie wiem czym się różni od tej ze 120KM bo mimo wszystko wygląda tak samo, a podobno są stosowane w modelach 130 konnych. Być może ktoś zna tą różnice i cokolwiek podpowie?

EDIT:

 

W załączniku dodaje zdjęcie z numerami pomp wtryskowych

Ta u góry to pewna 130KM która daje do 1600bar ciśnienia paliwa

Ta niżej z tego co widzę występowała w obu wersjach silnika ale są o różnych numerach

Ta ze 120KM daje do 1350 bar ciśnienia. Ale czy jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć jakie ciśnienie daje ta pompa 130 która wygląda jak ta od 120? Numery ma inne, czy ona daje już większe ciśnienie?

pompy.png

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 10 months later...

@kamilkulig Ostatecznie skończyłem z seryjnym wtryskiwaczami, spokojnie wystarczyło aby na drogowej hamowni wynik pokazał okolice 180Km i 400Nm. To już był koniec turbiny i wydajności wtryskiwaczy a przynajmniej tych które były w aucie. Poszedłem po krótkim czasie w lepszą opcje i kupiłem RSkę. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!