Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z ubywającym płynem chłodniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem już podobne wątki, ale ponieważ mój problem wygląda troszeczkę inaczej, pozwoliłem sobie założyć nowy temat.

 

Sytuacja wygląda następująco. Ok. tygodnia temu wymieniałem rozrząd, w tym m.in. pompę wody. Dzisiaj profilaktycznie sprawdzałem poziom płynu chłodniczego i zbiorniczek był pusty. Dolałem na wysokość pomiędzy min a max. Po przejechaniu ok. 20 km na ciepłym silniku poziom był nieznacznie niższy jak po dolaniu płynu. Z kolei jak już silnik zrobił się zimny, to poziom płynu spadł do poziomu nieco wyższego niż minimum. Niemniej płynu ubyło. Nie jest to ogromna ilość, ale jednak.

 

Pod autem jest sucho. Moje podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą. Tyle, że nie ma żadnych innych objawów. Silnik pracuje prawidłowo. Korek od wlewu oleju czy płynu chłodniczego jest czysty. Na wskaźniku oleju również wszystko wygląda w porządku. Sam płyn ma barwę prawidłową, nie widać śladów oleju.

 

Macie może jakieś pomysły co się mogło stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ chłodzenia po wymianie nie był prawidłowo odpowietrzony. Dopiero teraz to się stało, tym bardziej, że ogrzewanie masz całkowicie otwarte. Pozostaje dopełnić, poobserwować i się tym nie martwić. Stan zimnego płynu zawsze jest niższy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem, ale chciałem się upewnić na 100% czy płyn przestał ubywać. W sumie przejechałem ok. 850 km i płynu nie ubywa :) @jabrze, dzięki serdeczne za słuszną diagnozę. :)

 

Aczkolwiek dzieje się coś ciekawego. Przy rozgrzanym silniku i prędkości pomiędzy 80 a 90 km/h (i tylko w tym przedziale) jest takie charakterystyczne bzyczenie. Jak prędkość spadnie poniżej 80 lub wzrośnie powyżej 90 to to bzyczenie ustaje. Generalnie w niczym to nie przeszkadza, ale zastanawiam się czy można to jakoś usunąć. Zakładam, że to ma związek z zapowietrzeniem. Wcześniej tego problemu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego bzyczenie proponowałbym odnieść do obrotomierza i porównać, czy występuje na innym biegu. Raczej nie ma związku z pompą, czy działaniem termostatu, ale może mieć związek z filtrem powietrza i jego tłumikiem, lub pracą osprzętu silnika. Trzeba symulować obroty stojąc z otwartą maską i to wysłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!