Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

dreq02

Megane III phIII Ikona na panelu klimatyzacji - do czego jest /wersja wyposażenia?

Recommended Posts

Witam, czy ktoś na panelu klimatyzacji zauważył dziwną ikonę? A nie nie..... nie chodzi o ikonę A w kółku. Przy głowie ludzika jest jedna strzałka skośna. Zaznaczona na rysunku. Widać ją tylko pod światło. Ktoś wie czego dotyczy? Bo chyba nie ogrzewanej szyby bo jej nigdy nie było.

Przechwytywanie.PNG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

też u mnie widać ją pod światło i w sumie się też zastanawiałem ale nie pytałem tu bo pewnie nikt wiedzieć nie będzie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na rynku rosyjskim, finlandii i szwecji renault i dacia miały opcje elektryczne rozmrażanie/ wyparowanie szyby przedniej coś jak w fordzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strzałka pod kątem jest aktywna wtedy gdy jest nawiew w tunelu śodkowym na tylną kanapę~w większości mamy tam taki ala schowek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, a to A w kółeczku co znaczy ? widziałem na zdjęciach w aukcji, ale u siebie tego nie mam :/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To 'A' w kółku to obieg zamknięty tak mi się wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to sterowanie obiegiem zamkniętym w sposób automatyczny. Występuje w klimatyzacjach z czujnikiem jakości powietrza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tak swoją drogą, to ciekawe jak to przy dzisiejszym powietrzu działa - w Krakowie aktualnie normy na PM2.5 przekroczone o 400%. Wówczas - jak sądzę - taki system chciałbym zamknąć obieg, ale przy -4 st. C klimatyzacja nie ruszy (zamknąłem dzisiaj na chwilę i od razu paruje). Czy ktoś ten system ma i wie jak on funkcjonuje w praktyce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to mam, nazywa się Air Quality Sensor ale nie wiem czy działa na zanieczyszczone powietrze. Może w Chełmie powietrze jest stosunkowo czyste. Jedyne co robi to w chłodne dni ciągle włącza obieg zamknięty i po chwili mam zaparowane szyby. Zimą nie mogę jeździć w trybie auto. Przy ręcznym ustawieniu nawiewów to cudo nie działa. Myślę o programowym wyłączeniu tego czujnika tylko obawiam się, że trzeba będzie też wypiąć z niego wtyczkę by nie było błędu.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W gazecie był test. W autach z filtrem kabinowym brak zanieczyszczenia w środku jakiś 4 %, a nazewnątrz przekroszony o 300% PM2.5.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, aniewa napisał:

Jedyne co robi to w chłodne dni ciągle włącza obieg zamknięty i po chwili mam zaparowane szyby. Zimą nie mogę jeździć w trybie auto.

To dziwne bo ja często jeżdżę w trybie auto i nie miałem problemu z zaparowanymi szybami. Też mam system Air Quality Sensor.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nie ma problemu, ale Renault na początku miało z tym problem i chyba od 2013 AQS już nie było. W starszych autach była aktualizacja oprogramowania dezaktywująca AQS, jak dobrze pamiętam.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam rocznik 2012 i na panelu klimatyzacji jest "A" w kółku, więc chyba ten system działa i nie był dezaktywowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ikona A w kółku mierzy poziom tlenu w powietrzu i stąd zamyka / uruchamia obieg wewnętrzny. Przedtem robiło to często i stąd szyby były ciągle zaparowane (jest temat na forum o tym). Później zrobili aktualizację oprogramowywania i szyby nie parowały. Sądzę, że zrobili większą tolerancję by obieg wewnętrzny nie był praktycznie cały czas uruchomiony. I to tyle. A zawsze można zgonić na filtr kabinowy jak to większość serwisów czy portali internetowych robi.

W starszej megane 1 wymieniałem zgodnie z interwałem, brak dziur w samochodzie a szyby parowały. Ale zawsze ta sama odpowiedź - filtr. I to nie prawda bo w większości to podszybie oraz uszczelki w samochodzie które z biegiem czasu się zużywają. Widzę to już po swoim. Na początku było idealnie i mogłem jeździć bez nawiewu - całkowity brak pary na szybach.

 

Czyli mamy dwie skrajne opinie odnośnie strzałki - albo tunel środkowy albo ogrzewana szyba - w co wątpię bo nigdy takiej nie było.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, dreq02 napisał:

ikona A w kółku mierzy poziom tlenu w powietrzu i stąd zamyka / uruchamia obieg wewnętrzny.

Nie do końca jest tak jak piszesz. Czujnik jakości powietrza składa się z dwóch czujników. Jeden to czujnik poziomu emisji tlenku węgla a drugi to czujnik poziomu emisji tlenku azotu.

Z tego co zauważyłem to tylko zimą lub w upały zamyka mi obwód silnika klapki recyrkulacji. Podejrzewam, że to nie czujnik jakości powietrza to robi tylko oprogramowanie klimtronika wymusza takie działanie by szybciej nagrzać - wychłodzić kabinę.

Edytowano przez aniewa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W autach z początku produkcji czujnik ten jest programowo dezaktywowany, którąś tam aktualizacją. Późniejsze auta już go nie miały. Były duże kłopoty, patent nie sprawdził się, dlatego podęto taką decyzję.

Obecnie ikona A w kółku oznacza tak jak ktoś już napisał, automatyczne sterowanie klapą recyrkulacji, aby szybciej nagrzać czy wychłodzić wnętrze.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko nie wiem czy u kogoś działa to automatyczne sterowanie klapą recyrkulacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyłączyłem w sterowniku klimatyzacji AQS i jak na razie szyby nie parują, nie włącza się obieg wewnętrzny przy ustawieniu "auto". I tak zostanie, poczekam na trochę większe mrozy i sprawdzę czy ten obieg wewnętrzny dalej pozostanie tylko w mojej gestii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szczegóły Panowie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, dreq02 napisał:

tylko nie wiem czy u kogoś działa to automatyczne sterowanie klapą recyrkulacji

Działa, latem zaraz po uruchomieniu silnika, schładza kabinę na zamkniętym obiegu. Zdarza się również zamykanie podczas normalnej pracy po wychłodzeniu wnętrza, zależy od poziomu nasłonecznienia. Zimą powiem szczerze,nie wiem, nie  miałem okazji sprawdzić.

Dopływ powietrza z zewnątrz odcinany jest również na postoju po zaryglowaniu auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak, ale wtedy powinien zaświecić się obieg wewnętrzny albo właśnie ta ikona A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ikona A w kółeczku świeci ciągle jak jest ustawiony tryb "auto". To, że przełącza na obieg wewnętrzny słychać tylko po zmianie odgłosu pracy wentylatora. 

Tak pisałem wcześniej po wyłączeniu czujnika jakości powietrza trybie auto nie przełącza na obieg wewnętrzny, szyby nie parują,  jest cieplutko. Jedyne co zauważyłem to całkowicie zniknęła ta ikonka z literką A w kółku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, dreq02 napisał:

tak, ale wtedy powinien zaświecić się obieg wewnętrzny albo właśnie ta ikona A

Nie nie zapala się, analogicznie jak klimatyzacja w tybie auto zmienia położenie klap kierunku nawiewu, też nic nie wyświetla na panelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×