Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pitrek

Megane IV phI Wypalanie GPF (FAP)

Recommended Posts

Proszę Was o informację czy mieliście okazję zauważyć u siebie wypalanie GPF-u. Przy jakim przebiegu się to przydarzyło,  czy było to potwierdzone kontrolką i czy były zauważalne jakieś efekty uboczne. Ja przejechałem zaledwie 1700 km w sposób zbliżony do ecodrivingu i jeszcze "nie miałem".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam diesla 1.6 130KM ale przez 30 tys. km nie zauważyłem wypalania. Natomiast w peugeocie 207 diesel który miałem poprzednio doskonale wiedziałem kiedy się fap wypalał (bardziej basowy pomruk, zwiększone spalanie i włączone grzanie lusterek). No ale 207 miało tam mokry a Megane ma suchy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasne, mnie chodzi o FAP benzynowy czyli GPF (Gasoline Particle Filter). Podejrzewam że wypalanie będzie występowało znacznie rzadziej ze względu na mniejszą ilość sadzy w spalinach porównując z dieslem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To musi sobie kolega poczytać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie muszę, widać to organoleptycznie, z benzyniaka z rury leci para lub dym lub nic, a z dizla czarna chmura :D (pomijam dizle z DPFami sprawnie działającymi). Niestety zaostrzyli normy euro 6d i bez stosowania filtra chyba żadne auto się nie mieści nawet tesla :d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to Kolega faktycznie sobie musi doczytać. Trochę naprowadzę: silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny produkują dużo więcej cząstek stałych niż MPI.

Edit: robię to wykopalisko bo temat ciekawy i już pewnie jest ktoś kto doświadczył wypalania GPF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja przejechałem 20 tys i nie doświadczyłem. Rozmawiałem kiedyś z gościem w Teneco (produkują wydechy z DPF i GPF) który twierdził że GPF wypala się podczas pracy na biegu jałowym czy podczas hamowania silnikiem - nie pamiętam dokładnie ale twierdził że nie ma czegoś takiego jak wypalanie w DPF-ach. Niezbyt to precyzyjne ale nie szukałem nic więcej na ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Pitrek napisał:

Ja przejechałem 20 tys i nie doświadczyłem

Jaki charakter mają te jazdy?

Dużo po trasie czy mieście?

Czas pokaże skutki.

1/ Bezpośredni wtrysk paliwa to ;

      - auto mniej pali,

     -  jest dynamiczniejsze,

   ale;

     -  wysokie ciśnienie paliwa podawanego do cylindrów ( nawet 250 barów) ,

     -  mieszanka paliwowa nierównomiernie rozprowadzona w cylindrze,

2/ Skutkuje ;

      -  osadzaniem się nagaru w silniku,

      -  blokowaniem pierścieni,

     -  zwiększoną emisja cząstek stałych do atmosfery poprzez układ wydechowy,

3/ W silniku benzynowym z automatu, spaliny mają dużo wyższą temperaturę od diesli co skutkuje;

     -  warunkami sprzyjającymi przeprowadzeniu procesu wypalania sadzy – nawet w mieście,

     -  procedura wypalania inicjowana jest częściej i wymaga krótszych okresów obciążenia silnika,

     - przerwana procedury wypalania przez kierowcę tym samym jest mniejsza, co podnosi trwałość GPF-ów,

4/ Każdy silnik czy to benzyna czy diesel nie lubi jazdy na zimnym silniku.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jazda jest taka jak trzeba czyli dojazdy do pracy a teraz kilka tys km na wakacjach. Nie jeżdżę dużo po dużych miastach. Jeżdżę ekologicznie czyli mam fun przy niskim spalaniu :-)

Trzeba by założyć grzałkę do silnika jak w Szwecji. A tak na poważnie - każdy silnik jest zimny zanim jest ciepły :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Pitrek napisał:

każdy silnik jest zimny zanim jest ciepły

Chodzi o to aby więcej czasu swojej pracy był ciepły a nie zimny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pitrek nie chcę Cię straszyć, ale z tymi GPF w benzynie to ludzie będą mieli straszne problemy.

Szwagier ma to w nowej KIA, auto dostaje w palnik, zrobił 10.000km w pól roku, ostatnio mu się to "zapchało", laweta, serwis, auto zastępcze, wspaniałe czasy..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Chodzi o to aby więcej czasu swojej pracy był ciepły a nie zimny.

Dobre dobre. Nie wyłączać najlepiej. 

A co do GPF to nie słyszałem jeszcze o żadnych problemach z tym filtrem. Twój szwagier jest pierwszy. 

Ja do niedzieli będę miał zrobione 25 tys. W 10 m-cy. 

Poza tym nie wiem dlaczego GPF miałby być bardziej kłopotliwy od DPF. 

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cały ten GPF to stosunkowo nowy rozdział , i z czasem na pewno pojawi się więcej opinii na ten temat , sam jestem ciekawy bo w przyszłości chciałbym zmienić moje auto na nowsze ,natomiast znając życie i jakość motoryzacji 21 wieku  to prędzej czy później owy filtr będzie do wymiany a wiadomo nie od dziś że kosztuje on sporo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat.

Czy ktoś z Was doświadczył w jakiś sposób wypalania filtra FAP? Pytam, bo mam auto ponad rok, przejechane 12 tys. km i jak na razie nic nie zauważyłem. Zaczyna mnie martwić lekko podniesiony poziom oleju na bagnecie (tak ok. 2-3 mm ponad max). Po wymianie oleju miałem poziom max i zastanawiam się z czego ten przyrost. Boję się, że przypadkowo mogłem przerwać wypalanie i stąd benzyna w oleju.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...