Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pitrek

Megane IV phI Wypalanie GPF (FAP)

Recommended Posts

Ja również nic nie zauważyłem. Jestem jakieś 7 kkm po wymianie oleju z zerkne czy nie przyroslo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, seimi napisał:

Zaczyna mnie martwić lekko podniesiony poziom oleju na bagnecie ( tak ok. 2-3 mm ponad max).

Po wymianie oleju miałem poziom max i zastanawiam się z czego ten przyrost.

A/ Po jakim przebiegu taki stan oleju?

B/ Przy wtrysku bezpośrednim benzyna nie obmywa zaworów wlotowych, lecz trafia bezpośrednio do komory, co powoduje ;

       - gromadzenie się nagaru na ; zaworach, tłokach, pierścieniach, 

      -  duże ilości nagaru gromadzą się, jeżeli silnik eksploatowany jest w dużej części ;

       1/ w trybie miejskim,

       2/ na krótkich dystansach,

       3/ przy jeździe z niską prędkością obrotową,

       4/ przy niskich temperaturach pracy,

       5/ przy stosowaniu/wymianie oleju nie markowego co 30.000 km przebiegu,

       6/ niezaktualizowanie oprogramowania sterownika silnika,

       7/ tankowaniu syfiastego paliwa,

C/ Po jakim czasie /przebiegu, silnik osiąga normalną temperaturę pracy?

D/ Czy czuć benzynę z wlewu oleju?

E/ Warto co jakiś czas dać po garach, jazda za miastem na wysokich obrotach,

1 godzinę temu, seimi napisał:

Boję się, że przypadkowo mogłem przerwać wypalanie i stąd benzyna w oleju.

F/ Zobacz, moją wypowiedź z 14 września 2019 r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Oczywiście czytałem cały wątek i zgadzam się z Twoim postem. Rzecz w tym, że owszem mam krótkie odcinki do pracy (4 km w jedną stronę), ale praktycznie co drugi dzień jeżdżę również w innych celach. Przynajmniej raz w tygodniu wyskoczę na szybszą drogę. Dziwi mnie tylko to, że przez pierwszy rok użytkowania stan oleju się nie zmieniał, chociaż miałem te same trasy. Teraz po wymienianie oleju widać, że coś się dzieje. Zadzwoniłem do ASO i powiedzieli mi, żebym najlepiej sprawdzał poziom oleju 5-10 minut po zgaszeniu silnika. W instrukcji jest mowa o dłuższym postoju, więc sam już nie wiem. Ale oczywiście nie robili problemu z przyjazdem na serwis. Dodam jeszcze, że zapach benzyny na bagnecie był od początku, teraz może jest bardziej intensywny.

A mój styl jazdy określam jako "normalny". Nie stosuję się do zasad eco, zmieniam biegi przy 2,5 tys. obrotów, czasem przeciągnę pod czerwone pole.

Bez sensu to wszystko. Wychodzi na to, że powinienem jeździć autem okrężną drogą i nabijać km. 

Edytowano przez seimi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie GPF nie następuje tak jak w DPF (okresowo, co kilkaset km) tylko niejako w sposób ciągły, podczas jazdy na biegu jałowym. Ten zestaw porad Andrzeja jest przeklejany na zasadzie ctrl+v i nie moim zdaniem nie odnosi się do GPF. 

To takie dobre rady typu: szanuj czas i pieniądz, zęby myj, zbieraj złom, dobry bądź dla zwierząt, one też kochać ciebie chcą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, seimi napisał:

Przynajmniej raz w tygodniu wyskoczę na szybszą drogę.

Po osiągnięciu przez silnik właściwej temperatury, należy celem przedmuchania silnika, katalizatora ;

   - dać po garach - wysokie obroty,

  - przebieg ok; 80-100 km,

13 minut temu, seimi napisał:

Dziwi mnie tylko to, że przez pierwszy rok użytkowania stan oleju się nie zmieniał, chociaż miałem te same trasy.

Silnik był nowy, czysty, bez nagarów a  pierścienie dziewicze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Publikacji na temat GPF czy PPF jest niewiele. Załączam link, google przetłumaczy. W benzyniaku są dwie podstawowe różnice:

1. ilość cząstek stałych jest znacznie mniejsza niż w dieslu z uwagi na inne paliwo,

2. Temperatura spalin jest ok 200 st C wyższa niż w dieslu.

To powoduje, że wypalanie następuje znacznie łatwiej i podgrzanie spalin, o ile w ogóle jest potrzebne, angażuje mniej paliwa. 

Nagaru na zaworach dolotowych czy cylindrach nie mają tu nic do rzeczy. Wtrysk bezpośredni GDI ma swoją "urodę" i cząstki stałe powstają w tym procesie. Nic cię przed tym nie uchroni, na pewno nie częstsza zmiana oleju. 

W przytoczonym artykule jest mowa o jakości paliwa - w Australii  ich paliwo nie spełnia norm, by móc stosować PPF. U nas, jeżeli tankujesz na sieciowych stacjach a nie w PGRze czy że szmuglu białoruskiego czy ukraińskiego,  to paliwo jest dobre. Dawniej mnóstwo dieslowcow bazowało na paliwie kradzionym z zakladow, oleju opałowym itp. Stąd te ciągłe litanie o jakości paliwa. Jakość paliwa w Polsce na stacjach sieciowych jest bardzo dobra. 

 

https://www.msn.com/en-my/cars/news/what-is-a-petrol-particulate-filter-and-how-does-it-work/ar-BBVMsos?li=BBr8YXE

  • Zmieszany 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
21 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Po osiągnięciu przez silnik właściwej temperatury, należy celem przedmuchania silnika, katalizatora ;

   - dać po garach - wysokie obroty,

  - przebieg ok; 80-100 km,

Silnik był nowy, czysty, bez nagarów a  pierścienie dziewicze.

A co mam rozumieć przez "dać po garach"? Mam jechać 80-100 km na niskim biegu i trzymać obroty na czerwonym polu? To chyba też niczego dobrego dla silnika nie wróży... Nie są to wyczynowe jednostki.

 

Pitrek, również byłem przekonany, że GPF/FAP jest dużo łatwiejszy w oczyszczeniu od DPFa. W końcu warunki ma dużo lepsze. 

Myślę, że jeszcze pojeżdżę trochę i będę obserwować. Jak znowu coś urośnie na bagnecie to podjadę do serwisu. 

Edytowano przez seimi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Pitrek napisał:

Wypalanie GPF nie następuje tak jak w DPF (okresowo, co kilkaset km) tylko niejako w sposób ciągły, podczas jazdy na biegu jałowym.

Nie tylko podczas jazdy na biegu jałowym,

W silniku 1,6 dci ;

   -  od ok ;2012 r fap jest bezpośrednio za turbiną,

   - nie ma piątego wtryskiwacza,

   - na wydechu jest egr ; niskociśnieniowy i wysokociśnieniowy,

   - przepustnice są na dolocie i wydechu, celem podniesienia temperatury spalin,

Warunki pracy takiego fap-a pozwalają na automatyczne wypalanie sadzy, bez uruchamiania procedury wypalania ;

    - przy jeździe miejskiej,

   - na biegu jałowym,

   - na wysokich obrotach,

30 minut temu, Pitrek napisał:

Ten zestaw porad Andrzeja jest przeklejany na zasadzie ctrl+v i nie moim zdaniem nie odnosi się do GPF. 

Jest to odpowiedź na problem kolegi seimi .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ja miałem raz ściągany olej "pierwszy" przed wymianą ale nieam pewności jak był zalany fabrycznie bo sobie nie zapamiętałem.  Szczerze mowiac, przy tego typu obserwacjach krytyczną sprawą jest stosowanie określonych warunków obserwacji tzn. (U mnie) na zimnym silniku, w garażu itp. Jeżeli parkujesz w.roznych miejscach to odczyty możesz mieć różne. Różnice rzedu 1-2 mm są trudne do obserwacji bo bagnet w MIV jest idiotycznie poskręcany i odczytanie na nim poziomu jest kłopotliwe a zrobienie zdjęcia poziomu na bagnecie prawie niemożliwe. 

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że bagnet nie jest zbyt dobrze przemyślany, się zawsze sprawdzam olej w garażu, na zimnym silniku. Z początku, jak auto było nowe, to rzeczywiście ciężko było określić stan, bo olej był praktycznie przeźroczysty. Teraz już jest łatwiej.

Po wymianie:

IMG_20200211_053324.thumb.jpg.62b72ff0a5f954ac793646f89bbf4770.jpg

Oraz obecnie:

IMG_20200422_053126.thumb.jpg.0b2b0726c2526c2e3d6ce9326c97f480.jpg   IMG_20200422_053101.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Pitrek napisał:

Nagaru na zaworach dolotowych czy cylindrach nie mają tu nic do rzeczy.

Wtrysk bezpośredni GDI ma swoją "urodę" i cząstki stałe powstają w tym procesie.

Nagar na zaworach spowoduje  że ;

   -  zawory nie zamkną się w 100 % i nie będzie odpowiedniej temperatury do wypalenia GPF,

   -  paliwo nie zostanie całkowicie spalone,

   -  niespalone, nadmiernie rozrzedzi olej,

   -  powstaną warunki do efektu LSPI,

   -  będzie ulegało dopalaniu w katalizatorze a to grozi zniszczeniem sond i pożarem,

31 minut temu, Pitrek napisał:

Nic cię przed tym nie uchroni, na pewno nie częstsza zmiana oleju. 

Właściwy, markowy olej, wymieniany co ok;10.000 km  - ogranicza zjawisko LSPI,

a tym samym sprzyja właściwym warunkom do wypalania sadzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, różnica jest zauwazalna 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, seimi napisał:

A co mam rozumieć przez "dać po garach"?

Mam jechać 80-100 km na niskim biegu i trzymać obroty na czerwonym polu?

Masz jechać bezpiecznie, nie za szybko ;

   - z wysokimi obrotami silnika, w zależności od sytuacji,

   - tak jak przy wyprzedzaniu innych aut,

   - cyklicznie rosnące wysokie obroty,

   - odcinki jazdy ekonomicznej też mogą być. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja przez ponad rok użytkowania dwa razy widziałem intensywną białą chmurę za mną. Było to po szybkiej jeździe, po zjechaniu z obwodnicy na postoju na pierwszych światłach.  Widać GPF musiał być w trakcie wypalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja białą chmurę za 1,33 TCe zauważyłem tylko raz, kiedy jeździłem testowo Kadjarem (taka akcja 365 km) było to po włączeniu się do ruchu na autostradzie. U siebie, mimo różnych "prowokacji" z gwałtownym przyspieszaniem  jeszcze nie zauważyłem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...