Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pitrek

Megane IV phI Wypalanie GPF (FAP)

Recommended Posts

Dziś podłączyłem ELMa i spojrzałem jaka jest temperatura spalin na wylocie - nie wiem dokładnie na wylocie czego - bo sygnał opisany jako "exhaust gas temperature sensor". Daje wartości ok 600 st C przy praktycznie normalnej jeździe. Wrzucę jutro jakiś przebieg. To by tłumaczyło dlaczego wypalanie jest niezauwazalne- po prostu ta temperatura wypalania rzędu 600st, którą w dieslu trzeba specjalnie prowokować, w benzynie jest prawie zawsze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dałem mocno w podłogę to jest nawet 770 za turbo.

Po dwóch minutach spokojnej jazdy temperatura spalin spada do okolic 570 stopni.

 

Screenshot_20200417-154728.jpg   Screenshot_20200417-160332.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Załączam zrzut ze środkowej fazy jazdy. Temperatura spalin jest wysoka praktycznie od razu po włączeniu silnika - nie widać jakiegoś długiego nagrzewania. Spadek w rejon 200 st C to jazda z górki - hamowanie silnikiem. Piki w okolice 1000 st C wiąże z działaniem klapy upustowej - wtedy spaliny omijają turbo. Mam na ELM parametr "regeneracja DPF" ale nie zauważyłem żeby zmienił wartość -stale zero. Może by "ożył" gdybym pojeździł po mieście albo jeździł jakieś krótkie odcinki...

 

Screenshot_20200428-063528.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Pitrek napisał:

Mam na ELM parametr "regeneracja DPF" ale nie zauważyłem żeby zmienił wartość -stale zero.

Może by "ożył" gdybym pojeździł po mieście albo jeździł jakieś krótkie odcinki...

Temperatura spalin ;

      - nie jest zależna od prędkości obrotowej silnika lecz od obciążenia,

      - większe obciążenie (np. jazda pod górę) ;

              - równa się większa dawka wtrysku,

             - co daje wyższą temperaturę spalin.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w ASO. Odessali olej do poziomu max i zaplombowali wlew oleju i bagnet (plomby pozostawiam bez komentarza). Po przejechaniu 1 tys. km mam się znowu zgłosić.

Dostałem zastępcze megane 1.2 Tce z EDC. Przebieg ponad 108 tys. km. I powiem Wam, że jednak czuć, że 1.3 115 KM lepiej się zbiera. A EDC... Jak dla mnie to nie chodziła zbyt płynnie. Dość nieprzyjemnie szarpała. No chyba, że auto dostało już w kość po takim przebiegu jako zastępcze.

IMG_20200504_150354.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Plomba fachowa. Widać że ten serwis to jacyś totalni idioci. Uważają że to użytkownicy dolewają oleju... Niesamowite.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym plombowaniem to pewnie wymóg producenta/importera. Nie powiedzieli jak, nie powiedzieli czym to zrobili tym co mieli pod ręką. Plomba nie ważna, ważne aby rozwiązali problem. Trzymam kciuki bo też mam ten sam problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No a czym mają zaplombować - jak nikt takich plomb nie opracował (bo nie wpadł na pomysł, że będzie kiedykolwiek potrzeba). Co - mieli zakleić paskiem papieru jak Policja/komornik drzwi do mieszkania/domu i pieczątkę postawić.

Ja jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, szwagier24a napisał:

Trzymam kciuki bo też mam ten sam problem.

Jazda na rozrzedzonym oleju - korzystnie na silnik nie wpływa;

   1/ pomaga montaż instalacji LPG ;

          - wówczas okazuje się, że oleju zaczyna ubywać,

   2/ przy jeździe w dłuższą trasę - oleju praktycznie nie przybywa,

   3/ generalnie - olej przybywa przy jeździe na krótkich odcinkach ;

        -  przy jeździe po mieście,

        -  przy dowozie dziecka do szkoły,

        -  przy krótkiej trasie do pracy,

4/ warto ;

    -  udać się do aso w ramach gwarancji,

    -  sprawdzić/wymienić świece,

    -  stosować markowy olej,

    -  wymiana oleju po krótszym przebiegu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niech producent informuje przy sprzedaży oraz w instrukcji, że samochodem można jeździć tylko w dłuższe trasy. Nigdzie nie jest napisane, że samochodem nie powinno się jeździć na krótkich odcinkach. Niech podają minimalny dystans do pokonania w jedną stronę, aby nie szkodził silnikowi. Szkoda słów :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Niestety ale to wszyscy producenci by musieli takie informacje zamieszczać.

To jest urok tych ukochanych przez zielonych downsizing'owych silniczków.

 

Jak to ma normalnie jeździć (i służyć przez 300-500 tyś km) - skoro jest tak konstruowane, żeby było jak najbardziej ekologiczne (teoretycznie przy okazji ma być jeszcze ekonomiczne).

Silnik jest składany aby stawiał mały opór wewnętrzny (czyli specjalne materiały i luźne pasowanie), olej rzadki jak woda, dokręcenie śruby jak tylko się da, żeby jak największą moc wycisnąć.

 

W moim 11 letnim 300c HEMI - oleju nie przybywa (trochę ubywa od wymiany do wymiany), a jak policzę spalanie to też źle nie wychodzi - bo przeliczając ilość paliwa do frajdy z jazdy (i mocy/momentu obr.) to i tak jestem na plus. 

Skoro taka Meganka 1,2Tce - pali w mieście 9L/100 (ma 130KM)(a niektórzy tu piszą o 10 i lepiej), a moja Cegła pali w mieście 18-19L/100 (a ma 340KM) [w tym samy mieście, na tej samej trasie, w tych samych godzinach/warunkach ruchu - no może u mnie mocniej wciskany prawy pedał] - no to coś jest z tymi nowymi silnikami nie halo. A jak jeszcze policzę , że ja mam LPG i pali go 22L/100 - to już w ogóle jest z tym Megane - tragedia.

9Lx3,75 =  33,75

18Lx3,75 = 67,50 - na Pb

22Lx1,70 = 37,40 - na LPG

I co najważniejsze ja mogę założyć LPG bez problemu, a do tych nowych "kosiarek" - to albo wydajesz 8 tyś (i dopala Ci Pb), albo jeździsz na Pb - bo innej opcji nie ma. I to też nie tak różowo - bo nie do każdego silnika downsizing'owego da radę ten LG założyć (bo nie ma współpracującej instalacji).

 

No i nie doliczam wizyt w ASO - bo mi oleju przybywa i trzeba go odciągać (i robić wymianę co 5 tyś km w efekcie, albo częściej), bo jazda na rozrzedzonym paliwem oleju (który i tak jest rzadki) daje gwarancje, że ten silnik do 100 tyś nie dobije. 

Edytowano przez MarcinDe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, seimi napisał:

Niech podają minimalny dystans do pokonania w jedną stronę, aby nie szkodził silnikowi.

Szkoda słów :/

Chodzi o to, aby nie tylko ;

   -  jeździć na krótkich trasach,

  -  często należy wyskoczyć na trasę i dać po garach na wysokich obrotach,

Zaktualizowali Tobie sterownik wtrysku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doskonale o tym wiem i jak już wspominałem staram się co kilka dni przegonić auto.

Nic nie aktualizowali. Konsultowali się z działem technicznym i stąd decyzja o "plombach". 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tragedia by żyć dla auta, a nie by auto żyło dla nas :D . Ja akurat mam taką specyfikę, że mając taką kosiarkę 1.3tce i tak przeganiał bym ją co najmniej raz w tygodniu na autostradzie, ale dla kogoś kto wyjeżdża z miasta rzadko, bądź wcale to nie do pomyślenia by " iść się przejechać by auto dostało po garach". Jestem młody więc może nawet, i by mi się chciało robić coś takiego specjalnie, ale ile jest osób które po prostu jadą autem kiedy muszą, a frajdy szukają w innych zajęciach, a nie w zapier*alaniu po autostradzie tylko po to bo auto tego potrzebuje :D. Parodia, żeby to chociaż miało jakąś moc i pojemność jak HEMI kolegi @MarcinDe, a to przecież kosiarka z dźwiękiem zwykłej 4 cylindrówki z głośników :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisałem jakie miałem odczucia. Gdybym nie spojrzał do dowodu rejestracyjnego, to pomyślałbym, że jadę wolnossącym 1.6. Widocznie ten egzemplarz swoje już przeszedł :)

 

Proszę trzymać się tematu a nie pisać  odczuciach itp... - Prezes 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...