Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pitrek

Megane IV phI Wypalanie GPF (FAP)

Recommended Posts

Każdy taki dodatek jak GPF, DPF, dodawanie AddBlue - to jest wymysł ekooszołomów.

Sam jestem za ekologią - ale nie za wszelką cenę i nie w taki sposób.

Trują dup..., że transport tyle zanieczyszczeń powoduje i smog (a okazało się w marcu/kwietniu, że samochody praktycznie nie jeżdżą po miastach, a smog jak był tak jest - największy wieczorem i rano). Może niech się wezmą za to co naprawdę jest trucicielem. Ale najłatwiej jest doje..ć motoryzacji - bo jak już się przyzwyczailiśmy do wożenia tyłka, to trudno sobie tego odmówić - a zazwyczaj nawet nie ma możliwości (bo praca, dzieci itp.), no i po drugie tu są fundusze i da radę kasę ściągnąć.

 

Powoduje to tyle że właśnie psuje silniki (rozrzedzanie oleju, zapychanie wydechów itp.). Przecież normalne że jak jest wydech OK to silnik ma lżej wykonywać swoją pracę - no ale najlepiej wsadzić DPF/GPF i jeszcze SCR - i silnik po 100tyś na złom.

Ja wiem że to jest złoty interes - bo jak kiedyś auto starczało na 20 lat (wystarczy popatrzeć na nasze drogi), tak teraz nie wie  czy do 5-7 dociągnie jak będzie serwisowane wedle zaleceń producenta (olej co 30 tyś, w skrzyni nigdy).

A że z GPF'em może rozrzedzać olej - uważam że to będzie norma (jak w DPF) - bo jednak jest nawet tu zwiększenie dawki paliwa (oczywiście nie tak ogromne jak w dieslu). Druga sprawa co piszecie, że auto po odpaleniu ma obroty rzędu 1,5 tyś. - po co - ano też ekologia (żeby szybciej temperaturę złapał silnik i wydech/filtr GPF). No a, że jak jest ciepły to to do niczego niepotrzebne - to mają w poważaniu, bo tak jest łatwiej napisać program (zawsze kilka linijek kodu mniej).

 

Mnie jak teraz patrze na te nowe samochody w Europie to się słabo robi - nie ma nic wartościowego (no chyba że wydasz min. 300 tyś - to wtedy można kupić coś z większym silnikiem).

A tak to klasa C/D mają silniki max 1,8, a zazwyczaj kosiarki 1,2-1,5 z trylionem sprężarek/kompresorów - no żeby miało się co psuć i było na czym doić klienta po gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja:

Wczoraj odwiedziłem ASO w związku z przejechaniem 1000 km. I jak się oczywiście okazało - stan oleju poniżej max (3/4 miarki). Jak dla mnie, to upuścili za dużo a powiedzieli, że do max. I teraz nie wiem, czy do takiego poziomu opuścili, czy znowu coś przybyło. I oczywiście wszystko jest ok i do widzenia. Dopiero jak wspomniałem, że praktycznie po każdym odpaleniu silnika są wysokie obroty, to zaczęli myśleć (zgłaszane wcześniej przy przeglądzie). Wymusiłem na nich jakieś działania. Jestem umówiony na reinstalację oprogramowania (aktualizacji rzekomo nie ma!). Zapach benzyny w oleju sobie wymyśliłem. Mam wrażenie, że zawracam im głowę. Przykre to, bo przez takie działania mam ochotę pozbyć się tego samochodu i nie wracać do tej marki. Wiadomo, że w samochodzie mogą się zdarzyć różne awarie, ale postawa serwisu może mocno zniechęcić do marki.

Tak na marginesie. Nagle okazało się, że temat grzechotki ze skrzyni biegów znany, ale nie ma rozwiązania. Nie jestem pierwszy z tym problemem. Wymiana wysprzęglika nic nie daje, bo problem wraca :/

Zastanawiam się poważnie nad zmianą serwisu, bo Pietrzak w Katowicach i Świętochłowicach skutecznie zniechęca.

IMG_20200530_064106.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem umówiony na 2.06. U mnie oleju nie przybywa, ale ostro zapodaje benzyną olej. Mam 11 tys. przebiegu. U mnie miarka jest czysta - srebrna. Seimi, myślę, że przydała by się płukanka silnikowi. Jak masz przebieg? U mnie też obroty za każdym razem są podwyższone. Liczę, że zmienią oprogramowanie i wymienią olej - to nie moja wina, że do oleju dostaje się benzyna. W innym wątku ktoś pisał, że rok temu pojechał z tym problemem. Miał wymienione oprogramowanie, po pół roku napisał, że oleju nie przybywa. Wskazówka od temp. na ciepłym od razu pokazuje temperaturę. Nawet pisał, że auto jest zrywniejsze i co najważniejsze miej pali chyba o 0,5 L. Napisałem do Niego czy ta dobra zmiana utrzymuje się do dziś. Nie napisał czy wymienili mu olej. Na razie nie mam odpowiedzi.

Znajomy ma Mazdę CX-3 i też ma problem z benzyną w oleju, odpowiedź serwisu bez oglądania auta: jeździć na długich odcinkach, TTTM. Także, to że Renault choć trochę próbuje się zainteresować problemem jest dla mnie na plus.

Wg. mnie problem występuję we wszystkich marka ze względu na EURO6, gdyż rozruch szklanką benzyny to norma. Trzeba pamiętać, że w normach EURO nigdy nie chodziło o ograniczenie zużycia paliwa tylko o jakość spalin.

Dam znać co u mnie zrobili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam 14 tys. km przebiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Seimi: czy wymieniałeś olej po 3-4 tyś.? Jaki masz wlany? Powinien być RN17, najlepiej 5W30 RN-Tech Elite. Tak jaki wygląd ma miarka tak wygląda wnętrze silnika, pokrywa rozrządu, wirnik turbiny i wszystkie miejsca w których nie ma tarcia. Nie jest to zdrowe dla sinika. Wiem, że serwisy nie wiedzą jaki olej wlewać do silnika, koledze do naszego silnika wlali Full-tech i udają, że się nic nie stało. Elite jest dużo droższym olejem niż Full-tech, zwłaszcza w serwisie a dla klienta liczy się CCC.

Ja mam na oleju około 7 tyś., może odrobinę jaśniejszy, ale na ręczniku papierowym ma kolor capucino. Dla porównania zobaczyłem jak wygląda olej o podobnym przebiegu 5W40 SXR: SXR jest żółto-brązowy jak na olej przystało, niż beżowo-brązowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniłem po roku (czyli ok. 12 tys. km) na 5W-30 RN17. Dla mnie kolor jest ok. To jest mój trzeci nowy samochód i tylko pierwszy olej zawsze był bardzo jasny. Po każdej wymianie zawsze był ciemniejszy. Nie widzę sensu robić płukanki. Z resztą jakby to miało wyglądać? Przecież w ASO ci tego nie zrobią. Na razie walczę o darmową wymianę oleju, zobaczymy co z tego wyniknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Płukankę dodajesz przed wymianą oleju na sąsiedniej ulicy tak aby nie widział serwis i jedziesz na wymianę.

Osobiście uważam, że mycie silnika od wewnątrz jest ważniejsza niż utrzymywanie czystości na zewnątrz. Częstsza wymiana oleju pośrednio utrzymuje czystość silnika, gdyż po "czasie" zdolność do mycia silnika przez olej się wyczerpuje i zaczyna osądzać się brud. Po każdej wymianie oleju osadów jest coraz więcej w silniku i coraz szybciej świeży olej zmienia kolor na ciemniejszy. Oczywiście na zmienne koloru mają również inne czynniki choćby temperatura pracy. Ten brud może powodować obniżenie ciśnienia oleju poprzez zablokowanie zaworu regulacyjnego ciśnienia oleju w pozycji uchylonej. Obniżone ciśnienie oleju wiemy jakie powoduje zniszczenia w silniku, przekonali się o tym właściciele np 1.9 dCi.

W MII zaczął mi cieknąć olej z uszczelnienia wału (250 tyś.), dwie wymiany oleju z płukanką i wyciek się zmniejszył. A już miałem inwestować w wymianę sprzęgła i uszczelniacza. Poza tym podniosła się kompresja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.05.2020 o 10:25, szwagier24a napisał:

Ja jestem umówiony na 2.06. U mnie oleju nie przybywa, ale ostro zapodaje benzyną olej. Mam 11 tys. przebiegu. U mnie miarka jest czysta - srebrna. Seimi, myślę, że przydała by się płukanka silnikowi. Jak masz przebieg? U mnie też obroty za każdym razem są podwyższone. Liczę, że zmienią oprogramowanie i wymienią olej - to nie moja wina, że do oleju dostaje się benzyna. W innym wątku ktoś pisał, że rok temu pojechał z tym problemem. Miał wymienione oprogramowanie, po pół roku napisał, że oleju nie przybywa. Wskazówka od temp. na ciepłym od razu pokazuje temperaturę. Nawet pisał, że auto jest zrywniejsze i co najważniejsze miej pali chyba o 0,5 L. Napisałem do Niego czy ta dobra zmiana utrzymuje się do dziś. Nie napisał czy wymienili mu olej. Na razie nie mam odpowiedzi.

Znajomy ma Mazdę CX-3 i też ma problem z benzyną w oleju, odpowiedź serwisu bez oglądania auta: jeździć na długich odcinkach, TTTM. Także, to że Renault choć trochę próbuje się zainteresować problemem jest dla mnie na plus.

Wg. mnie problem występuję we wszystkich marka ze względu na EURO6, gdyż rozruch szklanką benzyny to norma. Trzeba pamiętać, że w normach EURO nigdy nie chodziło o ograniczenie zużycia paliwa tylko o jakość spalin.

Dam znać co u mnie zrobili.

 

Tak jak pisałem już w innym wątku - dobra zmiana (tfu) utrzymuje się :) Nie przybywa oleju. Uzupełniając - czy auto dalej jest zrywniejsze? Nie wiem - przyzwyczaiłem się. Czy mniej pali - nie, średnio po mieście spala mi 8,6 - 9,5 (realne z dystrybutora), w zależności od korków i ciężkości buta. Teraz przy koronawirusie schodzi nawet poniżej 8 l/100km ale średnia prędkość mocno wzrosła.

Kiedy miałem incydent z dolewaniem benzyny do oleju ASO nie wymieniło, a jedynie odessało nadmiar oleju. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakby co, to mój problem z przybywaniem oleju opisałem w wątku dotyczącym benzyny w oleju https://megane.com.pl/topic/80118-benzyna-w-oleju/ .

Tematy i opinie się dublują, a myślę, że problem może dotyczyć oprogramowania, bo większość użytkowników, którzy mieli przeprowadzoną aktualizację, nie skarży się już na ten problem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie przybywało oleju, bo jeździłem dłuższe odcinki 15-45 km. Niemniej średnia na rlinku spadła z 5.9-6 do 5.4-5.5. Może poprawili odczyty z Rlinka w kwestii spalania bo rozrzut wg. mnie jest zbyt dużo względem dystrybutora.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, szwagier24a napisał:

U mnie nie przybywało oleju, bo jeździłem dłuższe odcinki 15-45 km. Niemniej średnia na rlinku spadła z 5.9-6 do 5.4-5.5. Może poprawili odczyty z Rlinka w kwestii spalania bo rozrzut wg. mnie jest zbyt dużo względem dystrybutora.

 

 

Uwierz mi, nie poprawili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...