Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
Myo

Megane I phI Nagłe spadanie obrotów i szarpanie podczas jazdy

Recommended Posts

Witam,
Mam następujący problem z moją Renault Megane Coupe phI, 1,6e 90km (K7M 702). Podczas jazdy autem (czy to na zimnym silniku tuż po rozpoczęciu jazdy, czy to na ciepłym podczas trasy), obroty nagle i bez żadnych wcześniejszych objawów spadają do zera po czym w ułamku sekundy wracają do normy, co powoduje szarpnięciem auta. Tak jakby ktoś na dosłownie sekundę "odciął prąd".
Przed spadającymi obrotami były problemy z odpalaniem - winny okazał się zabrudzony czujnik położenia wału. Po wyczyszczeniu jak ręką odjął. Następnie padła lewa cewka zapłonowa - wymieniona na Magneti Marelli (budżetowo), oraz kable i świece. Autko śmigało, aż miło. Po kilku miesiącach zaczął się problem z obrotami.

Do tej pory wykonałem następujące czynności:
- wymiana akumulatora (stary już nie trzymał)
- czyszczenie i adaptacja silniczka krokowego
- czyszczenie powierzchowne przepustnicy (bez ściągania)
- czyszczenie czujnika położenia przepustnicy
- wymiana pękniętego wężyka przy MAP-sensorze
- podmiana po kolei kabli WN na stare (bez skutku)
- czyszczenie czujnika temperatury w dolocie

Wiadomo, bez diagnostyki komputerowej ciężko stwierdzić czy czujniki pracują prawidłowo, ale może multimietr na coś się przyda? Czasami zdarzy się, że auto jedzie normalnie, aż do wpadnięcia w dziurę, potem szarpanko.
Co jeszcze sprawdzić przed oddaniem auta do mechanika (niestety takie przypadki to pożywka dla pasożytów z mojej okolicy, którzy to wymienią pół auta a problem jak był, tak będzie)? Pompa paliwa, filtr paliwa (był wymieniany rok temu)?
Wpadły mi w oko jeszcze dwa przewody masowe pod ECU które są dość mocno zaśniedziałe i zamierzam je dobrze przeczyścić - pytanie czy tutaj może czaić się problem?
Wiem - wróżenie z fusów, ale będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że zalecam przeczyszczenie nawet wszystkich przewodów masowych. Masa potrafi nieźle namieszać. Można nawet kupić przewód masowy pleciony i od klemy minusowej poprowadzić go na silnik lub karoserię. Ten zabieg również często eliminuje dziwne usterki w aucie. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.12.2018 o 20:55, Myo napisał:

Wpadły mi w oko jeszcze dwa przewody masowe pod ECU które są dość mocno zaśniedziałe

 

Dnia 18.12.2018 o 20:55, Myo napisał:

obroty nagle i bez żadnych wcześniejszych objawów spadają do zera po czym w ułamku sekundy

wracają do normy, co powoduje szarpnięciem auta.

Tak jakby ktoś na dosłownie sekundę  " odciął prąd ".

Należy przeczyścić wszystkie styki, złącza elektryczne, wtyczki, szczególnie od ;

 - ECU, UPC, cewek, wtrysków ( Kontakt 60 ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...