Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Waskii

M3 1,6 czy dd2 1,6?

Recommended Posts

Witajcie. Mam trochę metlik w głowie. Zastanawiam się nad kupnem m3 1,6 kombi. Ceny kolo 30tys. Do tego chce założyć gaz. Na starcie oczywiście koszty rozrządu kzfr plus jakieś inne ewentualne naprawy. 

I tu pojawia się problem bo za dustera 2 w gazie fabrycznym bym dal 53tys w czym mam jakąś gwarancję sprawności samochodu przez jakis czas.

Co byście zrobili? Lepiej m3 używane czy dołożyć i nowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę, że za te 53 tys. za Dustera, to wyposażenie będzie raczej symboliczne. Poza tym, to samochody z 2 rożnych segmentów, więc dobrym rozwiązaniem będzie jak obejrzysz i pomacasz jeden i drugi samochód z bliska, a potem zdecydujesz czego Ci potrzeba.

Cena nie bierze się znikąd i Dacia będzie miała gorsze materiały w środku niż Megane i będzie mniej komfortowa. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wersja z lpg i  klimatyzacja. Na tym najbardziej mi zależy. Co do jakości to mogę przebolec trzeszczenie. Trudny wybór dla mnie niestety 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się kiedyś nad tym samym. Tyle, że wówczas nie było Dustera 2, a "jedynka" to jednak przepaść w stosunku do MIII (gołe blachy, rozw. techniczne z MII). Mnie wówczas przekonało chyba głównie to, że w Dusterze była tylko i wyłącznie manualna klimatyzacja, gdzie w MII od kilku lat miałem już automat (i jak nie chciałbym się już cofać), a w Dusterze było to nieosiągalne. No ale trochę się zmieniło, a ja w m/czasie kupiłem roczne MIII (do 2 lat była gwarancja), szczerze mówiąc za podobne pieniądze jak ww. Duster 2.

Edytowano przez konwil
Uzupełnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym trzeszczeniem to radzę się zastanowić, bo o ile na początku jest do zniesienia, to potem potrafi doprowadzić do szewskiej pasji :P

Wybór będzie łatwiejszy jak się przejedziesz jednym i drugim, oba mają różne charakterystyki prowadzenia :0

@konwil Obecnie z tego co mi wiadomo, to Duster ma automatyczną klimatyzację, ale wyłącznie jednostrefową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie akurat na dwustrefowej nie zależało, ale jak jest, to też można wykorzystać. Oglądałem kiedyś DD2 w jakimś centrum handlowym - ale to była bardzo doposażona wersja - i taka wyglądała super. Wcześniej mnie jeszcze raziły te gołe blachy w pewnych miejscach (gł. w bagażniku).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A poprawili Dustera 2 względem swojego poprzednika, który gnił i gnije sobie dalej w oczach? Ponoć blachy nieocynkowane były...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwny dylemat. Te samochody są każdy z innej bajki i tylko silnik je łączy.

Jak kupisz Dustera to zapominasz o krawężnikach, siedzisz wysoko i masz więcej miejsca w kabinie. Wykończenie wiadomo gorsze no i w DD2 ten silnik więcej wypije.

M III to typowa osobówka, ale dużo lepiej wykonana i będzie miała lepsze osiągi. 

Przejechać się jednym i drugim i zadecydować. Każdy ma inne priorytety więc nie ma tu złotego środka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem trochę ponad rok temu podobny dylemat tylko, że brzmiał on "używane MIII czy dołożyć i wciąć nową DD". Co wybrałem nie muszę pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A na jakie koszta się szykować bezpośrednio po zakupie m3? Gaz 2500 rozrząd 1500 filtry oleje podejrzewam ze kolo 400. Cos jeszcze się szykować? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ceny części znajdziesz np. tutaj https://www.renault-czesci.pl/. Ja na podstawie tej strony analizowałem potencjalne koszty utrzymania auta. Do listy musiałbyś dodać do sprawdzenia i ewentualnej wymiany świece, płyn chłodzący, płyn hamulcowy, elementy napędu paska akcesorów i to co wyjdzie przy sprawdzeniu auta (co polecam przeprowadzić).

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z samochodem mam zamiar jechać do aso na sprawdzenie. Koszt chyba 400 zl jak kiedyś sprawdzalem a zależy mi na pewnym samochodzie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

^^ tylko pamiętaj, że raczej nie robią takiej kontroli od ręki. Trzeba się umawiać.

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taka moja drobna rada. Jak kupisz auto, to jednak proponuję trochę nim pojeździć, zanim zainwestujesz i władujesz gaz do niego. Kwiatki zawsze mogą się pojawić po pewnym czasie po zakupie, czego oczywiście Ci nie życzę, ale wiadomo, jak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gaz po miesiącu chcę założyć jakoś. Ogólnie jestem przerażliwiony już na punkcie samochodu bo parę razy wtopiłem a tu nie mała suma się szykuje.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.6 literki PL. - mireczek01

Edytowano przez Waskii
Regulamin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Waskii A nie myślałeś nad zwiększeniem budżetu i poszukaniem może nowszego egzemplarza z pierwszej ręki lub z ASO po pozostawieniu w rozliczeniu? Za 30k wydaje mi się, że nie znajdziesz pewniaka fazy III, może II ale raczej ze wskazaniem na I.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jakbym mial dołożyć jeszcze 15 tys żeby kupić nowsza wersję to raczej wolałbym nowe auto :/ w gazie widzę że mało osób sprzedaję, więc to i tak trzeba doliczyć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że na nową dobrze wyposażoną Megankę 45, a nawet 60k to za mało. Na Dustera by wystarczyło ale też nie w topowej wersji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Waskii napisał:

w gazie widzę że mało osób sprzedaję, więc to i tak trzeba doliczyć. 

Wydaje mi się, że lepiej kupić jednak autko z "dziewiczym" silniczkiem i zagazować sobie później na własną rękę. Masz gwarancję to raz, a dwa silnik nie jest zmęczony LPG. Czarodzieje gazownicy potrafią bezczelnie wrzucać instalację pod maskę, a i sami właściciele takich aut nierzadko nie dbają o serwisowanie na czas, zarzynając nie tylko instalację, ale przede wszystkim silnik. Takie moje zdanie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja z tym założeniem samemu. Co ile trzeba sprawdzać luzy zaworowe przy gazie ? Większość samochodów sprowadzanych jest na olxie więc przebieg to loteria :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy temat. W I połowie tego roku napaliłem sie na tego Dustera2 jak głupi. Przeczytałem "cały Internet", wszystkie testy i już w zasadzie byłem zdecydowany na wyłożenie tych ok. 60k -  chciałem 1.6. SCE w III wersji wyposażenia. Wszystko zmieniło się po wizycie w salonie kiedy z bliska obejrzałem sobie to cudo. Jakość wykonania słaba - jakieś śruby sterczą z podwozia, w bagażniku prujące się wygłuszenie. Ogólna bieda, mimo niewątpliwego postępu względem Dustera 1. Czary goryczy przelała jazda testowa - to auto naprawdę nie chce jechać i prowadzi się topornie.

W zamian tego kupiłem 6 letnią MIII Grandtour za ok. 35k, też z silnikiem 1.6. w ciekawej wersji wyposażenia i jestem zadowolony. Dużo taniej a i auto moim zdaniem dużo lepiej dopracowane i przyjemniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Waskii napisał:

Co ile trzeba sprawdzać luzy zaworowe przy gazie ?

Jak wszystko działa, to nie trzeba tego robić, popychacze są tam hydrauliczne, luzy same się kasują.

Co do Dustera to według mnie jest to typowe toczydło do miasta dla rodziny. Do tego auto idealne dla firmy do ciężkiego tyrania, proste, tanie w serwisowaniu, stosunkowo niedrogie w zakupie. Opieram swoją opinię na pierwszej generacji tego auta, z którą miałem trochę do czynienia, ale skoro twierdzisz MariuszNS, że to dalej wozy budżetowe, to znaczy, że niewiele się zmieniło.

Edytowano przez droopy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może na moją reflektujesz? Będzie do sprzedania w drugiej połowie stycznia. LPG już jest i wersja Limited :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakup planuję na sierpień ;) Muszę dozbierać jeszcze.

Edytowano przez Waskii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sierpień to trochę późno :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×