Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam, 300km temu wymieniłem sobie klocki hamulcowe na tyle, firma to ATE, tarcza została jeszcze dotychczasowa, ponieważ ma 7,7mm.

Gdy teraz jeżdżę to hamuje jakby gorzej, rozumiem, że to ma się jeszcze dotrzeć i potrzeba czasu, ale problem polega na ręcznym, mianowicie muszę go naprawdę wyżej zaciągnąć niż poprzednio żeby złapał, jak zaciągnę jak zawsze to auto zaczyna lekko jechać w dół, tak jakby nie łapał do końca. Na chłopski rozum to rozumiem, że po wymianie powinno łapać jeszcze niżej bo klocek grubszy, ale mogę się mylić. Co zrobić ? może podciągnąć linkę ręcznego ? Ile dać klocką czasu (km) żeby hamowały jak trzeba ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie użyłeś zbyt dużej siły przy wkręcaniu tłoczka? Pewnie samoregulator się uszkodził.A zasadniczy się ułoży i będzie działał prawidłowo.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie, w sam raz wkrecilem z czucie do końca inaczej by klocek nie wszedł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie podobna sytuacja po wymianie tylnych tarcz z klockami. Rączka od hamulca ręcznego jest lużna aż do drugiego ząbka , potem już zaciąga. Czy do się to jakoś wyregulować i jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Naciąg linki sam wyregulujesz.

Jest kilka filmów na YT jak to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dzisiaj sprawdziłem dlaczego rączka od ręcznego ma luz po spuszczeniu hamulca ręcznego i koło było zablokowane. Okazało się ,że nie cofa się linka z powrotem po opuszczeniu dżwigni ręcznego na jednym kole. Musiałem ręcznie ją cofnąć. Czy może to być spowodowane przymarznięciem linki w pancerzu(od kilku dni u mnie -9) a może coś innego padło.

Na drugim kole jest ok. Każde ponowne zaciągnięcie ręcznego powoduje za każdym razem zablokowanie koła i trzeba ręcznie cofać linkę.

 
 
 
Edytowano przez roberto197272

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak cofasz tą linkę, to ona się chowa do pancerza, czy cofa się z całym pancerzem?

W M3 bardzo rzadko przymarzają linki hamulca w pancerzach , właściwie to jeszcze o tym nie słyszałem.

No, chyba że po jakiejś wodzie ostatnio jeździłeś i gdzieś się nalała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Chowa się do pancerza i koło zaczyna lekko się kręcić a dzwignia ręcznego nie na żadnego luzu.Ale to po ręcznym cofnieciu linki przy kole.

Edytowano przez roberto197272

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Linka do wymiany. Miałem to samo. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Bez obciążenia,  przy zaciągnięciu linek tłok wychodzi i przy puszczeniu nie "może cię cofnąć". Jeśli skok tłoka przekracza mm to mamy źle.    

Oprócz słabego ręcznego pogorszony jest  hamulec zasadniczy -  działa na dużym skoku pedału. Zakłóca to dodatkowe funkcje zespołu pompy w rozbudowanych systemach takich jak wspomaganie nagłego hamowania.

Przy zmianie klocków należy rozruszać obrotowo tłok, a nie tylko na siłę  wkręcić. Przedtem wyczyścić i prysnąć wystającą część tłoka pod gumową osłonką, a następnie dwu-trzykrotnie wkręcić  i podpompować w celu wypchnięcia (zabezpieczyć, żeby nie wyskoczył).

Taki zabieg wystarczy do następnej wymiany klocków.

Regulacja mechaniczna linek przy wymianie  jest w celu dopasowania. Dalej działają dwa samoregulatory w tylnych zaciskach.

Napisał o tym @krzychu73

Edytowano przez jabrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wróciło do normy. Przyczyną niedomagnia ręcznego był mróz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×