Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
23 godziny temu, Jottar napisał:

Pamiętaj, że np. w gniazdkach zapalniczki prąd jest jeszcze przez kilka minut po zamknięciu auta.

W gnieździe zapalniczki jest napięcie, a prąd płynie dopiero jak podłączysz odbiornik. Jak nie ma odbiornika to nie płynie prąd.

20 godzin temu, ro8in napisał:

Powiem tak otworzyłem samochód, otworzyłem maskę zamknąłem samochód. I zabrałem się za odkręcanie klemy w samochodzie z akumulatora także minęło jakieś 5 min jak zamknąłem obwód poprzez miernik i na mierniku pokazał mi ponad 3 ampery powtórzyłem działania parę razy w różnych odstępach czasowych i bez zmian ciągle ta sama wartość 3,2 Ampera.

Jeżeli samochód stał przez noc i rano normalnie silnik odpalił (od strzału) to ten miernik, którym mierzyłeś jest do niczego, albo ten ogromny pobór prądu ustaje za jakiś czas. Z tego co piszesz to masz problem już po paru minutach. Druga sprawa mierzyłeś na zakresie DC, AC czy True RMS? Najlepszym rozwiązaniem byłby miernik cęgowy, który ma sondę prądową i nie ma potrzeby odkręcania klemy akumulatora.

Nowy akumulator o pojemności 60Ah przy prądzie 3A  "pociągnie" w porywach 20h. Używany ile.....zależy w jakim jest stanie?

Edytowano przez tomrud

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lelupi napisał:

Nie ma co sprawdzać, jest dokładnie jak piszesz. Zasilanie zapalniczki jest odcinane w kilka minut po zaryglowaniu auta.

Proponuję sprawdzić włączając np dodatkowy wentylator, czy jakiś inny odbiornik pobierający duży prąd, bo u mnie w M3Ph1 jest inaczej. Dioda w ładowarce do telefonu zanika mi po kilku minutach, bo jest bez obciążenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Poszedłem do garażu z miernikiem cęgowym. Przed upływem jednej minuty od zamknięcia samochodu pobór prądu wynosi około 1,9A. Po minucie pobór prądu spada do około 50mA.

IMG_20190102_185128.jpg

 

IMG_20190102_185521.jpg

Edytowano przez tomrud

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jabrze, nie piszę o ładowarce wepchniętej w zapalniczkę, lecz o napięciu dostępnym w gnieździe zapalniczki po zaryglowaniu auta.

Zresztą, było już na forum co najmniej klika wpisów na ten temat.

Edytowano przez Lelupi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

No to trzeba powyciągać kilka bezpieczników i sprawdzać kiedy pobór prądu spadnie.

Edytowano przez tomrud

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, tomrud napisał:

W gnieździe zapalniczki jest napięcie, a prąd płynie dopiero jak podłączysz odbiornik. Jak nie ma odbiornika to nie płynie prąd.

Jasne, to był skrót myślowy. Ale ludzie często mają na stałe podłączone różne odbiorniki, np. ładowarka do komórki, transmiter FM, rejestrator jazdy i nawet o tym nie pamiętają. Wiadomo, że jak nic nie jest podłączone, to poboru nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...