Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Renia08

Megane III phI Obieg płynu chłodniczego zimą

Recommended Posts

Witam. Dawno mnie nie było.

Nigdy nie zaglądam pod maske zimą jak nie ma potrzeby. 

Dziś zajrzałem i po dość długiej jeździe bo około 25 km zbiorniczek płynu chłodniczego jest zimny. Czy to normalne? Na zewnątrz około -5 stopni a nawiew miałem na MAX temperaturę i prędkość 3/4 (lubię cieplo). Na zegarach temperaturę wskazywało na połowie. Czyżby termostat nie puścił na pełny obieg? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A węże masz ciepłe czy zimne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dolny wąż od zbiornika jest zimny. Przy temostacie jest ciepły (chyba przy termostacie) od 6 miesięcy mam samochód i moje pierwsze Renault. Wygląda jakby było za zimno I termostat nie puszczal pełnego obiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Renia08 napisał:

Dziś zajrzałem i po dość długiej jeździe bo około 25 km zbiorniczek płynu chłodniczego jest zimny. Czy to normalne...

Tak normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temperatura zbiorniczka nie jest tu wyznacznikiem. Być może termostat właśnie od razu puszcza na duży obieg i dlatego wszystko wydaje się "za zimne". Łatwo to sprawdzić. Zatrzymaj się po kilku km i sprawdź czy wąż od termostatu do dużego obiegu jest ciepły. Na nienagrzanym silniku powinien być zimny. Przy uszkodzonym termostacie ogrzewanie w kabinie działałoby wyraźnie gorzehlj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli termostat nie puścił na chłodnice pomimo tego, ze na blacie mam normalną temperaturę.

No grzanie w aucie mam pieresza klasa po 25km to miałem w samochodzie saunę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znaczy nie puścił bo może nie musiał. Jeżeli termostat byłby uszkodzony to raczej przegrzał byś silnik - poszłoby wskazanie na wskaznikach w stronę czerwonego. Jak masz jakiś interfejs OBD to sobie podłącz, temperatura cieczy jest do podgladniecia w każdej darmowej aplikacji. U mnie np termostat otwiera się przy 100 st C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No raczej wszystkie Meganki 1.6 110KM mają te same ustawienia. Mam gaz zaznaczam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×