Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

kot_let

Megane IV phI Megane IVTCe 160, 140, 115, 100

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

witam,

 czy wersje tego samego silnika (samochodu) w różnych mocach różnią się konstrukcyjnie ? chodzi mi o to czy to jest tylko kwestia softu, czy np. jest inny osprzęt, lepszy korbowód , hamulce itp? 

Edytowano przez kot_let
zmiana tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się, tylko spytam od której wersji mocy auto jeździ "przyzwoicie". To, że 160KM będzie najlepsze mam świadomość, bardziej chodzi mi o to czy 115KM nie będzie zawalidrogą. Wszystkie wersje mają moment w przedziale 220-260 co wydaje się całkiem wystarczające.

Obecnie jeżdżę 1.9 dCi 110KM 260 Nm i mimo na papierze marnych parametrów jest naprawdę wystarczający.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ależ oczywiście, że tak. Specjalnie w trosce o klientów, aby ich nabytki jeździły długo, bezawaryjnie a zarazem niczym rajdówka z zawrotnymi prędkościami, każdy wariant mocy w tej jednostce ma ściśle określony, wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju korbowód i osprzęt.

 

seba - będzie zawalidrogą, nie wyjeżdżałbym na ulicę bez czipsa na 150. W przeciwnym razie kierowcy będą poganiali długimi światłami i klaksonem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

140 km jest już bardzo dobre. 

115 będzie Tylko wystarczające. 

Edytowano przez LTar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, najważniejszy jest łącznik pomiędzy kierownicą, lewarkiem skrzyni biegów, a pedałami. 1.3 115 ma podobne osiągi co 1.2 130.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od stylu jazdy, tras które się pokonuje, odległości, którą się ma przejechać. Jeśli jeździsz głównie po mieście,  albo dojeżdżasz do pracy kilka lub kilkanaście kilometrów to różnica w mocy nie ma znaczenia. I tak przeważnie drogi dojazdowe do miast, obwodnice są zatłoczone, wbijesz się w kolumnę tirów i innych aut i będziesz się tak samo ślimaczył 90-100 jak cała reszta. Podobnie na autostradzie ustawisz tempomat na 140, 150 km/h - czy masz 115 koni,  czy 160 to jakie to ma znaczenie, toczysz się swoim stałym tempem. Jeśli natomiast jeździsz dużo, robisz długie trasy po drogach krajowych (najczęściej jednojezdniowych dwukierunkowych)  gdzie często trzeba wyprzedzać to dopłata do mocniejszego auta będzie jak najbardziej wskazana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I prawda jest taka, że to sam silnik o większej mocy spali mniej, jeśli będziemy jeździć w ten sam sposób. Tutaj szczególnie dotyczy spalania na autostradzie na tempomacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.01.2019 o 13:23, kot_let napisał:

witam,

 czy wersje tego samego silnika (samochodu) w różnych mocach różnią się konstrukcyjnie ? chodzi mi o to czy to jest tylko kwestia softu, czy np. jest inny osprzęt, lepszy korbowód , hamulce itp? 

 

Trudno jest to obecnie stwierdzić czy podzespoły silnika są różne możliwe, że to sprawa softu. Korbowody, wał, głowica raczej będą te same, mogą być wzmocnione np. panewki.

W mocniejszych wersjach mogą być skrócone interwały wymiany oleju.

Jednak na przykładzie silników 2.0dCi i 1.6dCi, które stosowano w osobówkach i w dostawczakach o różnych mocach w katalogach podzespoły zamienne miały inny kod oraz wyższą cenę, więc mogły być dodatkowo wzmocnione.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo tak właściwie to jest spora różnica , najsłabsza wersja to 100km KM a max to 160km KM, moment z 200 do 270 więc , chyba najlepiej jeśli ktoś ma dostęp to sprawdzić po nr części katalogowych 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.01.2019 o 13:23, kot_let napisał:

witam,

 czy wersje tego samego silnika (samochodu) w różnych mocach różnią się konstrukcyjnie ? chodzi mi o to czy to jest tylko kwestia softu, czy np. jest inny osprzęt, lepszy korbowód , hamulce itp? 

 

Z tego co się orientuję to wersja 160KM ma większe tarcze z przodu. Średnica 296mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to na 99% nie jest kwestia różnicy w sofcie. Nigdy to nie jest tylko soft. Identycznie masz wersje 1.2TCe w wersjach 100, 115, 130 i nie da się z wersji 100KM zrobić 130 zmieniając soft

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie da jak da, TCE 100 nie ma jakiejść dużo mniejszej trubiny/ wtrysków/ IC . Nie opłacałoby się robić też kilku wersji słupka.
Skoro ktoś zrobił softem 100 na 144 to TCE 100 nie jest "okrojone" z osprzętu
 

https://megane.com.pl/topic/75435-chiptuning-12-tce-130km-ktoś-robił/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, tomqu86 napisał:

Nie opłacałoby się

 

A możesz poprzeć to jakimiś danymi? Symboliczna oszczędność dla Ciebie może przynieść duże oszczędności dla Renault dzięki efektowi skali. To, że można zrobić chip-tuning na ileś tam KM wcale nie oznacza, że ten sam model wyjeżdża z fabryki z jedynie innym oprogramowaniem. Wedle mojej wiedzy, u innych producentów różnice w mocach silników potrafią przekładać się nie tylko na inne oprogramowanie czy tarcze hamulcowe, ale i na różnice w elementach przeniesienia napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam konretnych danych, mi chodzi bardziej o słupek i jego osprzęt, bardziej się tnie koszty właśnie np. na hamulcach  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Okej. Ale pamiętaj, to co dla nas jest niezrozumiałą oszczędnością, dla producenta może przekładać się na miliony (w jakiejkolwiek walucie). Niższe ciśnienie, wężyk tańszy o 50 centów a przy skali np. pół miliona pojazdów tworzy oszczędność na poziomie jedynie 250k EUR. Przy paru takich "oszczędnościach" mają na solidną odprawę dla prezesa. Dlatego zakładałbym, że jednak różnice między różnymi wersjami TCE są jednak większe aniżeli oprogramowanie. A to, że chip-tuning się udaje (bez większych awarii) wynika ni mniej ni więcej z tego, że jednak projekty uwzględniają jakąś tam rezerwę a i auta z reguły nie są "katowane" na torze... Ale zawsze mogą być wyjątki i oby nas nie dotykały.

Edytowano przez chucky80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Zastanawiam się nad takimi elementami jak skrzynia biegów czy sprzęgło. Przecież to inne oddziaływanie przy 180 nM a przy 300. 

Dlatego moim zdaniem między 100 a 160 są różnice. 

 

P.S. różnice nie muszą być w każdym silniku np. między 140 a 160 może nie być różnic. 

A różnice w mocy wynikają z tego, że na producenta są nakładane normy i dlatego też ten sam silnik może mieć różną moc ale i różną cenę - bo cena będzie wynikała z opłat jakie musi ponieść producent za dany silnik wprowadzony do obiegu. 

Edytowano przez LTar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie zapomnijcie Panowie o marketingu sprzedażowym przy którym nie kupisz budżetowej wersji z silnikiem 160KM, bo tak przykładowo chcesz. Teraz producenci dozują moc silnika do poziomu wyposażenia auta, dlatego sterowniki (kalkulatory wtrysku) są coraz bardziej skomplikowane i zabezpieczone, aby utrudnić nieautoryzowaną zmianę mapy wtrysku.

Pamiętam czasy sprzedaży M3 i Sc3 z silnikami 1.4TCe, gdzie salony w PL i DE oferowały do tego silnika ``Power-Boxy`` wpinane w złącze OBD, które modyfikowały mapę podnosząc moc silnika do 160KM.

Przy sprzedaży 1.2TCe H5F takich rzeczy już nie było ;-)

 

A wracając jeszcze do różnic konstrukcyjnych to może być podobna sytuacja jak w 2.0TCe F4Rt pierwszy 170, 180, 190 i 205KM oraz 2.0TCe 220, 250, 265, 275KM w którym było większe turbo, wydajniejsze wtryski, ponoć wał korbowy i dwumasa.

W 1,33TCe producent mógł wydzielić pierwszy jako 100 - 115, drugi wzmocnimy o niektóre elementy z większa turbiną 140-160, nie zdziwię się jak niebawem ukarzą inne wariacje typu 120, 125KM oraz 150 - 165KM.

A tak jako ciekawostkę dodam, że w 1.5dCi wydawało się, że 110KM to już max. a tu proszę ukazał się 85kW = 115,6KM i cały czas pojemność 1461cm

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia ‎03‎.‎02‎.‎2019 o 13:52, LTar napisał:

140 km jest już bardzo dobre. 

115 będzie Tylko wystarczające. 

Jeżeli masz wybór ,wybierz silnik 140KM,warto.Mam porównanie do meg z 1,5dci 115KM.Moment obrotowy diesel ma większy i startuje lepiej, ale elastyczność od 2 biegu benzynowej 1,4 140KM  nie ma porównania. Ja się bym już nie zamienił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.3tce jeździ znacznie lepiej od 1.9dci 120km, jedynie średnie zużycie jest około 1litra większe w niż w mojej lagunie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×