Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lubowitz78

Megane IV phI Komunikat "Akumulator rozładowany uruchom silnik"

Recommended Posts

Ja chyba pobiłem rekord. Koleżanka słuchała radia dokładnie 45 min przy wyłączonym silniku. Gdy przyszedłem do auta już nie odpalił i zresetował mi menu przy zegarach na francuski. Szukam właśnie odpowiedzi na innym temacie na tym forum w tej sprawie. Zapewne trzeba będzie się podpiąć pod kabelek żeby zmienić na PL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A spytam z ciekawości: auto masz z polskiego salonu, czy sprowadzane z Francji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w 1.3 140 KM akumulator ma pojemność 70 Ah - to bardzo dużo jak na silnik benzynowy. Ten komunikat to faktycznie "zabezpieczenie" akumulatora przed pewnym rozładowaniem. Nie mniej po ponownym uruchomieniu silnika, sterownik silnika mocno ładuje akumulator - napięcie ładowania dochodzi do 16V podczas hamowania silnikiem. W tym czasie "nie działa" STOP/START - zielone A w kółeczku jest przekreślone.

Jak widać napięcie jest wyższe niż w samochodach z poprzedniego dziesięciolecia tego wieku. Takie napięcie jest bezpieczne dla akumulatora - w pojeździe zamontowany jest akumulator EFB.

W momencie pojawienia się tego komunikatu zalecał bym doładować akumulator dobrą ładowarką - taką, która podnosi napięcie ładowania do 16V. UWAGA: odpiąć klemy od auta. Utrzymywanie akumulatora w stanie niedoładowanym znacznie zmniejsza jego pojemność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.04.2020 o 17:10, szwagier24a napisał:

zalecał bym doładować akumulator dobrą ładowarką - taką, która podnosi napięcie ładowania do 16V

Dobrą czy raczej zepsutą? Pierwszy raz słyszę o ładowaniu akumulatora do 16V. U mnie napięcie ładowania nie przekracza 15V przy działaniu Reno-KERS. Wieczne gmeranie przy napięciu ładowania przez Reno-KERS jest dla mnie totalnym bezsensem. To jest niepotrzebne katowanie akumulatora w imię ... No właśnie nie wiem w imię czego. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro to akumulator znosi, to jest ok. Mam małe doświadczenie z tym nowym silnikiem bo przejechane 4,5 tyś, ale zauważyłem że jak jest Aku doładowane to spalanie spada. Na wolnych napięcie spada nisko odciążając silnik a przy hamowaniu ostro dociąża alternator - "oszczędza" hamulce. Z tą oszczędnością to powiem Wam że coś jest bo do MII założyłem dzienne i po 290 tyś. to brakowało tylko ponad połowę szczotek alternatora. Ślizgi jeszcze żyły. Bez dziennych a z włączonymi mijania robił bym generalkę altka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Czy ktoś jeszcze zauważa problemy ze stanem naładowania akumulatora? Ze względu na koronę, rzadko jeżdżę, po tygodniowym postoju akumulator rozładowany do 30%. Zrobiłem pomiar poboru prądu miernikiem cęgowym. Samo otwarcie drzwi (silnik zimny) i ponowne zamknięcie centralnego powoduje, że komorze silnika coś piszczy (obstawiam pompę wody). Pobór prądu około 2,3-2,4 A, po 5 min. spada prąd do poziomu oscylującego pomiędzy 100-300 mA. Odczekałem kolejne 5 min. nic się nie zmieniło.

Czy ktoś prowadził podobne obserwacje i pomiary?

Ja mam aku 70Ah i prąd rozruchu 720A - czy do uruchomienia takiego małego silnika jest potrzebny tak wydajny akumulator? czy to ograniczenie kosztów produkcji i niezależnie od rodzaju silnika montują jeden typ.

Myślę, że więcej użytkowników ma z tym problem i to, że wspaniałomyślnie start/stop dziś nie wyłącza silnika tylko akumulator jest rozładowany. A później kiedy konkretnie padnie po 3 latach ze smutkiem wspomną auta, w których pierwszy akumulator wytrzymał 8 -9 lat (takie opowieści słyszałem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem ten problem .Wyjechałem na wczasy 10 dni po przylocie jak odpaliłem był ten komunikat .W serwisie powiedzieli ,że mało robię kilometrów 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem jeszcze jeden pomiar po zamknięciu auta i odczekaniu ponad 30 min. prąd oscylował wokół 8-30 mA (pomiar cęgowym). Czyli wg. mnie akceptowanie. Szkoda, że otwarcie drzwi powoduje zużycie prądu 2-3 A przez pół godziny jeszcze po zamknięciu auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...