Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam.

Mam problem z moją Renią. Zakupiłem auto z niedziałającą dmuchawą oraz radiem. Wszystko martwe. Okzalo się ze wypalone są gniazda od wiazki na skrzynce bezpieczników. Zakupiłem nową skrzynkę w ciemno ponieważ z starej nie dało się już odczytać oznaczeń. Ten sam silnik tylko skrzynka dwa lata młodsza. Mam dwa pytania:

1. Czy z dwóch skrzynek można zrobić jedną?

2. Wiem że w tych skrzynkach BSI jest umieszczony immobilizer. Da się pozbyć immo u elektryka i jeździć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Co znaczy " z dwóch zrobić jedną"? Jeśli elektronicznie moduł jest sprawny, a problemem są tylko popalone gniazda, to na upartego możesz je przelutować z jednego do drugiego, o to chodzi?

2. Da się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedz. Skrzynka została naprawiona wczoraj "na sztukę" Ale dziś rano znów się posypała. Właśnie to mam na myśli przełożyć popalone graty. Jest to jakiś skomplikowany proces czy w domu z amatorską lutownica można to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, nie chciałbym Cię ogólnie wprowadzać w błąd. Co prawda miałem swego czasu MI, ale akurat tam nie musiałem takich rzeczy robić. Coś podobnego próbowałem jednak w obecnym aucie, tylko że chciałem wymienić przekaźnik w module, też przekładając z jednego do drugiego. Okazało się, że płytka drukowana jest pokryta jakimś dziwnym lakierem bezbarwnym. Podejrzewam, że ma on jakoś chronić przed wilgocią. Prosta lutownica grzałkowa do elektroniki w ogóle tego nie chciała ugryźć. Transformatorowa za to paliła ten lakier, a i tak nic z lutowania nie wyszło, spoina zyskiwała tylko minimalną plastyczność, nie szło jej usunąć. Ogólnie powstał na płytce krajobraz jak po upadku bomby ;) Poddałem się, nie mam pojęcia, jak usuwa się ten lakier, tyle Ci mogę powiedzieć.

Bardzo możliwe, że i w MI płytki drukowane są tak zabezpieczone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Więc jednak nici z taniej naprawy.

A co mogę zrobić w tej sytuacji z tym fantem?

Edytowano przez IpkisR19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie no ja to dałem później elektrykowi, on sobie poradził. Także oddaj do fachowca i tyle ;) Na szczęście próby zaczynałem na module dawcy, ale sam przekaźnik się nie uszkodził.

Pytałeś o możliwość domowej naprawy to opisałem Ci swoje doświadczenia. Nie jestem totalnym zerem w lutowaniu, ale z tym nie umiałem sobie poradzić.

Edytowano przez droopy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku nie podważać twoich umiejętności ;). Nie ukrywam że renie kupiłem jako tanie auto do pracy. Narazie z auta nie chcę robić landrynki,no chyba że nie pociągnie mnie za mocno finansowo. 

Martwi mnie tylko to że wycięcie immo, lub ponowne programowanie skrzynki pochłonie moje wszystkie oszczędności ;(. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje wycięcie immo, to niestety nie mam pojęcia. Ale generalnie skrzynka została naprawiona i następnego dnia się posypała?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o dwóch różnych rzeczach w dwóch różnych samochodach. W megane I i megane II skrzynka bezpieczników kabiny nie ma żadnych elementów elektronicznych. Są tylko kabelki i bezpieczniki. Immo jest gdzie indziej. To co opisuje droopy to skrzynka bezpieczników pod maską która znacznie się różni od podobnej w megane I. 

Bezpiecznik radia i wentylatora jest w skrzynce bezpieczników kabiny i tam nie ma żadnej elektroniki. Wyjąć skrzynkę i przerzucać kabelki.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Racja, zasugerowałem się tym BSI, o którym napisał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie aby było jasno, muszę wymienić oto tą skrzynke. Wystarczy wstawić inną i po kłopocie? 

20190213_094230.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ooo Panie to mi humor poprawiłeś ;). Więc o co chodzi z tymi numerami na tych skrzynkach?

Odebrałem autko wczoraj o 18 z informacją ze skrzynka jest padnieta i nie wiadomo ile podziała. Rano już niestety nie działa.

Panowie gdzie jest immo w megane I ph I 96 rok?

Edytowano przez IpkisR19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych.

Wymiana skrzynki bezpieczników wraz z modułem UCH przeszła pomyślnie.

Prawdopodobnie kupiłem taką samą skrzynkę (z mojej starej nie udało się odczytaj z naklejek jaki numer potrzebowałem), zostały tylko przelutowany moduł immo ze starej skrzynki do nowej i wszystko działa ;).

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...