Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Po długiej walce, z niskimi obrotami..

 

Zrobione:

* Wymieniony kolektor ssący

* Uszczelki kolektora ssącego (tzw. jajka wraz z uszczelką odmy) 

* Uszczelka kolektora dolotowego

* Uszczelka kolektora wydechowego

* obie sondy lambda

* rozrząd kompletny z pompą wody i KZFR z uszczelniaczami

* termostat

* płukaniem układu chłodzącego

* czyszczeniu i adaptacji przepustnicy wraz z uszczelką przepustnicy

* uszczelka pokrywy zaworów

* map sensorem

* czuj. temp powietrza

 

Nadal to samo... 

Silnik pracuje jeszcze lepiej, zyskał bardziej na dynamice jest jeszcze żwawszy co mnie i tak zdziwiło.

Ale niestety po rozgrzaniu i zatrzymaniu się czy to na czerwonym świetle czy pod domem obroty spadną do 500 silnikiem potrzepie kilka sekund i oscylują w okolicach 590-700

 

Już mi ręce opadają co mu może dolegać..

Czy problem może tkwić w sterowniku silnika? czy w listwie wtryskowej, czy hydro popychacze? czy samym zaworom? 

 

Czy to jest normalne dla K4M 800...

 

w sumie z elektryki nie wymieniłem czuj. położenia wałka rozrządu i samego wału korbowego.

Jest to realne żeby pod wysokimi temperaturami głupiały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, RenaultClioKonrad napisał:

rozrząd kompletny z pompą wody i KZFR z uszczelniaczami

Elektrozawór sterujący wymieniłeś na nowy?

 

Dnia 24.03.2019 o 14:59, jabrze napisał:

To należy zmierzyć, bo ma olbrzymi związek z Twoim uszkodzeniem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozawór nie.

 

Był sprawdzany w klipie. Dzisiaj odebrałem samochód po wymianie w/w elementów i w przyszłym tygodniu wybiorę się ponownie na clipa. 

 

Przed wymianą, byłem na klipie to wykazano błąd układu ciśnienia map sensora i temperatury powietrza, dodatkowo typek sprawdzał obecnie wysyłane przez komputer obroty to wachały się 596-714, z klimą 723, ponad do druga sonda co chwile dawkowała inną ilość benzyny i powietrza na jałowym podczas jazdy pracowała normalnie.

Ten cały elektrozawór KZFR idzie wymienić samodzielnie? czy nie będzie problemu jak go wymienię za jakiś czas a nie podczas wymiany rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clipem sprawdzisz czy działa jego cewka i nic więcej. Możesz zmierzyć jego pracę wspólnie z kołem. Wymiana to jedna śruba M10 i jedna wtyczka. Robimy to na wyłączonym zapłonie. Możesz ściągnąć z Ali za 60 zł. Pierwsze wymienione wytrzymały 20 tkm. Ten element ma olbrzymi wpływ na moc silnika jak również obroty biegu jałowego szczególnie istotne dla gorącego silnika, gdzie dawka paliwa jest mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, w takim razie zajmę się tym elektrozaworem, nie będę kombinować z ali tylko skoro mówisz że jako laik spokojnie wymienię samodzielnie wezmę oryginał http://www.quippo.pl/p3565,elektrozawor-8200823650.html

Zaciekawił mnie też ten artykuł gdzie winowajcą był regulator napięcia pomimo odpowiedniego ładowania https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3572824.html 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, RenaultClioKonrad napisał:

Zaciekawił mnie też ten artykuł gdzie winowajcą był regulator napięcia

Jest związek, ale łatwo to sprawdzić. To następuje po źle dobranym regulatorze, czyli po naprawie alternatora. Przy Twoim przebiegu takiej naprawy raczej nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RenaultClioKonrad napisał:

Ale niestety po rozgrzaniu i zatrzymaniu się, czy to na czerwonym świetle czy pod domem,

obroty spadną do 500, silnikiem potrzepie kilka sekund i oscylują w okolicach 590-700

Warto wymienić czujnik położenia wału na oryginał,

Jest on b.chimeryczny i jednym z jego zadań jest stabilizacja pracy silnika na biegu jałowym,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną muszę z tym jeździć.

 

No to tymczasem do następnej wypłaty hehe.

 

*Czujnik położenia wału

*Czujnik położenia wałka

*elektrozawór kzfr

*i być może regulator napięć, ponieważ alternator był regenerowany (szczotki i łożyska)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, RenaultClioKonrad napisał:

i być może regulator napięć, ponieważ alternator był regenerowany (szczotki i łożyska)

Odłącz wtyczkę alternatora na gorącym silniku i zobacz, czy obroty się podniosą - bez użycia pedału gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie po miesiącu czasu, niestety moje auto chyba należy do najbardziej upartych.

Poza wcześniej wymienionymi częściami, wymieniłem:

* czujnik położenia wału korbowego

* czujnik położenia wałka rozrządu

* czujnik spalania stukowego

* elektrozawór zmiennych faz rozrządu

* alternator został zregenerowany (wymieniony regulator napięcia + łożyska)

* zestaw paska wielorowkowego (napinacz + pasek)

* diagnostyka komputerowa usuwanie błędów

nadal bez zmian...

 

Już nie wiem naprawdę gdzie szukać. 

Drodzy forumowicze jak wygląda sytuacja z odmą oleju, czy prawdopodobne jest aby był zapchany wąż?, czy mapa silnika się rozjechała co wiąże się wymiana sterownika silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, RenaultClioKonrad napisał:

Poza wcześniej wymienionymi częściami, wymieniłem:

* czujnik położenia wału korbowego,

* czujnik położenia wałka rozrządu,

* wymieniony regulator napięcia 

 oraz wcześniej ;

Zrobione:

* obie sondy lambda,

* map sensor,

Wszystkie te części powinny być oryginały, bo zamienniki w reno się nie sprawdzają i wprowadzają tylko mętlik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* Wymieniony kolektor ssący

* Uszczelki kolektora ssącego (tzw. jajka wraz z uszczelką odmy) 

* Uszczelka kolektora dolotowego

* Uszczelka kolektora wydechowego

* obie sondy lambda

* rozrząd kompletny z pompą wody i KZFR z uszczelniaczami

* termostat

* płukaniem układu chłodzącego

* czyszczeniu i adaptacji przepustnicy wraz z uszczelką przepustnicy

* uszczelka pokrywy zaworów

* map sensorem

* czuj. temp powietrza

* elektrozawór zmiennych faz rozrządu

* czujnik położenia wału korbowego

* czujnik położenia wałka rozrządu

* czujnik spalania stukowego 

* alternator został zregenerowany (wymieniony regulator napięcia + łożyska)  

* zestaw paska wielorowkowego (napinacz + pasek)  

 

Wszystko było oryginalne...

 

Zamawiane albo  http://quippo.pl  albo https://www.renault-czesci.pl/ albo  https://autoczescizielonki.pl/

dlatego już tylko przychodzi mi na myśl:

*odma olejowa

*sterownik/komputer silnika

*wtryski

 

chyba że hydrauliczne popychacze zaworowe, pompa paliwa?

Edytowane przez RenaultClioKonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Wymień świece, polecane to beru,

2/ Cewki muszą być czyste i suche, bez uszkodzeń i przebić elektrycznych, 

5 godzin temu, RenaultClioKonrad napisał:

Drodzy forumowicze jak wygląda sytuacja z odmą oleju, czy prawdopodobne jest aby był zapchany wąż?,

czy mapa silnika się rozjechała co wiąże się wymiana sterownika silnika

3/ Przeczyść odmę, sprawdź przewody gumowe odmy,

4/ Sprawdź zawór recyrkulacji par benzyny oraz przewody do zbiornika z węglem aktywnym oraz do przepustnicy,

5/ Przeczyść styki czujników, które wymieniałem wcześniej oraz ; sterownika, czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

6/ Jeżeli przed remontem było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, należy wielokrotnie przegonić auto na wysokich obrotach

      celem przedmuchania katalizatora. Wymaga to nieraz wielokrotnego wyjazdu za miasto - może to trwać nawet przez miesiąc,

7/ Przed wymianą sterownika warto wgrać aktualne oprogramowanie w aso,

8/Jeżeli po adaptacji przepustnicy obroty nie ustabilizują się, wymaga to w większości przypadków wymianę przepustnicy na oryginał

    ( pisałem już o tym ),

5 godzin temu, RenaultClioKonrad napisał:

chyba że hydrauliczne popychacze zaworowe?

9/ Z tym problemem, to raczej konieczna wizyta u kumatego mechanika,

     Hydrauliczne popychacze zaworowe wymagają markowego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • mireczek01 zmienił(a) tytuł na Niskie obroty na biegu jałowym na ciepłym silniku

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!