Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
czolgmen

Megane II phI Sciąganie w lewo przy niskich prędkościach

Recommended Posts

Dobry dzień Panowie ;)

 

Mam problem ze ściąganiem auta przy niskich prędkościach. Dodam na początku, że jestem mechanikiem internetowym i czasem mogę chybić z prawidłowym opisem elementów auta :) 

Więc, jak przystało na prawdziwego meszanikera postanowiłem samemu wymienić sobie wahacz. Po wymianie owego elementu postanowiłem, że przejadę się, sprawdzić jak teraz śmiga auto i tu moje zdziwienie... gdy zacząłem kręcić kierownicą okazało się, że koła tego nie chcą robić ;) Niestety prawdopodobnie podczas opuszczania wózka trochę przegiąłem i krzyżak rozłączył się z kolumną kierownicza. Po odkręceniu tego łącznika miedzy kolumną a tym krzyżakiem założyłem go na ten krzyżak(dodam, że szło to strasznie opornie co mnie zdziwiło) i połączyłem z kolumną. No i okazało się, że kierownica już była w innym położeniu o około 45 stopni w prawo. Wpadłem więc na fantastyczny pomysł i przestawiłem kierownice na wieloklinie. Dało to tyle, że podczas jazdy na wprost kierownica jest juz prosto :) Ale wyskoczyły dwa kolejne zonki. Pierwszy to ESP, które jest zapewne spowodowane czujnikiem położenia kierownicy. A drugi zonk to ściąganie w lewo przy prędkości poniżej 20 km/h. Ściąganie jest dosyć mocne i ewidentnie czuć, że to auto samo ciągnie tą kierownice. Czytałem wiele o tym zerowaniu kąta skrętu układu wspomagania i zastanawia mnie czy czasem to nie ma jakiegoś wpływu. Dodam, że wcześniej auto ciągnęło minimalnie na lewo ale niezbyt mocno i przy każdej prędkości. Teraz jak jadę powyżej 20 km/h auto jedzie jak po szynach, natomiast jak zwolnię poniżej tej prędkości kierownica sama na siłę zaczyna się obracać i muszę użyć odrobiny siły, żeby to zatrzymać. 

Macie jakieś pomysły, podpowiedzi ? cokolwiek :D 

Ja już trochę zgłupiałem, a nie chciałbym też jechać do mechanika bez jakiejkolwiek wiedzy, żeby mnie nie wydymał na hajsy :) 

 

Pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba powrócić z ustawieniem koła kierownicy na wielowypuście gdyż kierownica nie powinna się dać inaczej zainstalować na kolumnie bo jeden ząbek ma inną szerokość. Przy przestawionej kierownicy dojdzie do zerwania taśmy zwijaka Airbag. To ściąganie to praca wspomagania.

Mi też ściągało auto na lewo. Udało mi się ustawić kąt zerowy przy pomocy programu Maxiecu, pomimo tego, że program poinformował o nie wykonaniu procedury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory nic nie robiłeś programowo. Należy powrócić do ustawień pierwotnych dla koła kierownicy. Pozycję zerową odczytasz interfejsem, przełożysz koło, a następnie zablokujesz kierownicę i wracasz do krzyżaka. Jadąc z tym do mechanika stracisz kupę kasy. Korekta zerowa ustawienia koła jest ograniczona kątowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...