Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam. 

Panowie proszę o pomoc. 

Tak jak wyżej opisane mam problem z dość głośnym stukaniem w kole po stronie pasażera na nierównosciach. Z początku myślałem, że to sworzeń, ale dla pewności wybrałem się do SKP na "trzepaki" i Pan diagnosta nie wykrył żadnych luzów w zawieszeniu. 

Po powrocie do domu z głupoty chwyciłem za ten gwint, który jest od amortyzatora u góry w kielichu i podczas bujania autem góra-dół czuć delikatny luz. Teraz nasuwa się pytanie. 

Czy ten luz może być powodem tego walenia w zawieszeniu? Bardzo proszę o poradę, bo nie wiem co robić a nie cierpię, gdy coś mi tak tłucze w aucie. 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na poduszkę amortyzatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sądzisz Kolego, że poduszka wydaje aż tak głośne stuki? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie słyszałem, opieram się na badaniu diagnosty, który nic nie znalazł. U mnie poduszka stukała głośno, ale tylko wtedy gdy nikt nie siedział na miejscu pasażera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłbyś Kolego coś zrobić dla mnie? Pobujaj autem góra doł jedną ręką a drugą dotykaj amortyzatora u góry czy masz może wyczuwalny luz tam. Da radę? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie coś na delikatnych nierównościach popukiwało, mechanik twierdził że wszystko jest ok. Nie wytrzymałem pojechałem wczoraj na SKP, na szarpakach podnośnikach i cudach na kiju diagnosta stwierdził DELIKATNY luz na gumach drążka z lewej strony, i to tyle. Kazał nie zawracać sobie głowy póki co, "ten typ tak ma"  i polecił nie szukać dziury w całym, a dla spokojności ducha zalecił wymianę tych gum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdyby u mnie było delikatne popukiwanie to też bym pewnie to olał biorąc pod uwagę, że w zawieszeniu jest wszystko ok, ale stuki są głośne i denerwujące :mad:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też były sztuki i też jak tak bujalem na boki, skończyło się na wymianie sworznia i łączników stabilizatora 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie... Są postępy z informacjami w temacie. Sprawdzalem te delikatne, wyczuwalne pod palcem na amorku na samej górze luzy w Meganie z przebiegiem 50 tys km i jest tak samo a nic nie puka, więc to chyba nie to, ale odkryłem następujący fakt... 

Po złapaniu za koło u mnie w aucie w gornej czesci koła na godzinie 12 i energicznym pchaniu i ciągnięciu w/w koła jest odczuwalny niewielki luz i delikatne pukanie. Przenosi się to na calej " gierze" i ciężko coś wymacać... Jakieś sugestie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jak ja chwytalem na godzinie 3:45 (w poziomie ) to mi też stukalo i to był sworzeń a Ty lapiesz pionowo wydaje mi się że to łączniki. Rzuć sie pod auto :)złap za przeguby łącznika a w tym czasie druga osoba rusza autem na boki 

Edytowano przez gophfer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie chcę się wymądrzać, ale stukanie w poziomie i sworzeń??? 

 

Wracając do mojego tematu to wątpię, żeby łącznik doprowadzał do luzu w kole. Stukot tak, ale nie luz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie wymienił bym dobrego sworznia ;) (na dwóch SKP potwierdzili mi że to sworzeń ) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Sworznie stukają góra dół i lewo prawo. Jak są luzy to koło też ma luz to przecież analogicznie. Łączniki stukają góra dół ale ich luz nie przekłada sie na luz na kole. Jak złapiesz koło 15:15 I szarpiesz lewo i prawo to do wymiany końcówki drążków kierowniczych. Jak łapiesz 12:30 i szarpiesz góra dół i jest luz to dolne sworznie do wymiany. Wszystko trzeba brać na rozum a nie się domyślać. Jak jest luz na amortyzatorze to do wymiany łożysko amortyzatora. 

Edytowano przez Renia08

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

@Renia08czytam to już chyba 3 raz i nie mogę załapać. Mógłbyś poprawić literówki itd, bo cały wpis jakiś taki mało zrozumiały ;) 

Edytowano przez gophfer
  • Zwycięzca 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie usterka chyba znaleziona. Tak pracuje i hałasuje poduszka amortyzatora. Dodam tylko, że auto stoi normalnie na kołach a nie na lewarku. Proszę o opinie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.04.2019 o 20:51, gophfer napisał:

@Renia088 Przepraszam juz poprawione

Masz do wymiany łożyska amortyzatora. Mają już za duże luzy. Sam z resztą to czujesz i widzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj Kolego czuję, widzę i słyszę :) najgorsze jest tylko to, że w początkowym stadium "choroby" mocowania giery fachowcy nic nie wiedzieli i kazali głośniej muzykę zrobić.... Żenada.... :/

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×