Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dolot

Megane III phI Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Chciałem opisać po krótce mój problem z którym walczę od paru miesięcy i prosić Was o jakieś rady. Mój samochód to Megane 3 grandtour 1.4 tce. Instalacje założyłem około 8 miesięcy temu, jest to BRC sequence 32. Przejechałem około 9 tys km w 3 miesiące bez najmniejszego problemu. Od około 5 miesięcy mam problem z wypadaniem zapłonu. Problem pojawia się w momencie przełączenia na gaz, jeżdżąc na benzynie wszystko jest ok. Błąd nie pojawia się za każdym razem. Check pokazuje się w momencie przełączenia na gaz gdy silnik jest na pół rozgrzany i najczęściej jest to na biegu jałowym, stojąc w korku albo na niskich obrotach. Jeżeli jadę trasa bez zatrzymywania się to nic się nie dzieje. Jeżeli silnik się rozgrzeje do temperatury roboczej 90 stopni to błędu już nie wywali jeżeli go wcześniej nie było. Zawsze jest to 4 cylinder. Byłem już 3 razy u gazownika u którego zakładałem instalację i według niego z instalacją jest wszystko dobrze. 

Na początku wymieniłem świece i cewkę, następnie zamieniliśmy cewki, wtryskiwacze od gazu i cały czas jest to 4 cylinder, zrobiliśmy test kompresji na cylindrach, na 4 bylo niższe ciśnienie, zdecydowałem się na remont silnika, szlifowanie, planowanie, wymiana pierścieni itp do tego nowy rozrząd, ciśnienie w normie, zapłon cały czas wypada na tym 4 cylindrze. Wróciłem do gazownika, wyregulował instalacje, od nowa zaprogramował, podnieśliśmy temperaturę przełączenia z 40 na 47 stopni i nic nie pomaga. Kiedyś podczas wypadania zapłonu pokazywało również błąd z ESP. Macie jakieś pomysły o co chodzi ? Dlaczego wywala błąd na biegu jalowym, na średnio rozgrzanym silniku, tylko na 4 cylindrze ?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2019 o 22:56, Dolot napisał:

zapłon cały czas wypada na tym 4 cylindrze.

Proponuje ;

  - pomiar luzów zaworowych, szczególnie na IV cylindrze,

  - zmniejszenie odstępu elektrod świec do 0,7- 0,8 mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Mark689 napisał:

Z tego co piszesz to musisz wymienić wtryski. Jedyne co mi przychodzi do głowy. Skoro wypada tylko na 4 cylindrze to muszą być wtryski.

Mówisz o wtryskiwaczach benzynowych ? 

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Proponuje ;

  - pomiar luzów zaworowych, szczególnie na IV cylindrze,

  - zmniejszenie odstępu elektrod świec do 0,7- 0,8 mm.

Jeżeli miałem robiony remont silnika, mechanik składając go nie musiał tego robić z automatu ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ufaj gazownikowi. Skoro na benzynie auto chodzi jak należy a psuje się tylko na gazie to znaczy ze winna jest instalacja. 

Nie chce pytać ile wydałeś na remonty i instalacje bo to pewnie grube tysiące jak nie kwota 5 cyfrowa ale może spróbuj jeszcze podjechać do innego gazownika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
14 godzin temu, Dolot napisał:

Mówisz o wtryskiwaczach benzynowych ? 

 

Dnia 10.04.2019 o 22:56, Dolot napisał:

Problem pojawia się w momencie przełączenia na gaz, jeżdżąc na benzynie wszystko jest ok.

 

14 godzin temu, Dolot napisał:

mechanik składając go nie musiał tego robić z automatu ? 

Zobacz na rachunek za usługę,

Mógł tylko przełożyć szklanki zaworów po planowaniu głowicy, bez kontroli luzów,

Wypadania zapłonu może być też wynikiem ;

- niechlujnym montażem wkrętki do której jest podłączony wężyk od IV wtryskiwacza,

- zbyt dużej ilości kleju na wkrętkę, który przytyka otwór wlotowy do kolektora, przez co przepływa mniejsza ilość gazu,

- może wężyk do IV cylindra jest ; zagięty, przygnieciony, skręcony,

 

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W majówkę postaram się zrobić regulację luzów i zmniejszyć odstęp świec albo najlepiej wymienie je na nowe. Mam założone NGK, zmienię na Bosha. Jeżeli to nie pomoże, udam się do gazowanika i będę chciał żeby skupił się tylko na tym 4 cylindrze. Jeżeli zostało coś niechlujnie zrobione to mogło to się odezwać dopiero po 10 tys km ? Teraz sobie tak myślę, że problem pojawił się odrazu po moim powrocie z Holandii, po długiej drodze około 12h z postajami tylko na tankowanie, gdzie samochód przez 80% drogi jechał pod dużym obciążeniem. Może w tym momencie coś się stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Dolot napisał:

W majówkę postaram się zrobić regulację luzów i zmniejszyć odstęp świec albo najlepiej wymienie je na nowe.

Mam założone NGK, zmienię na Bosha.

IV cylinder - to cylinder pierwszy od strony koła pasowego, 

Zacznij raczej od wymiany świec ; są różne opinie na ich temat Świece do 1.4 TCe ;

  - np; na NGK wypadały zapłony, po wymianie na BERU wypadanie zdarza się sporadycznie,

  - Eyquem ; to część koncernu Beru, 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dzwoniłem do mechanika, podobno pomiar luzów zrobiony. Pozostaje wymiana świec. Tak się zastanawiam czy to może być wina sondy lambda albo nieszczelności w układzie dolotowym ? A jeżeli nie w sonda to może jakiś inny czujnik wariuje jak są niskie obroty ?  

Edytowano przez Dolot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy udało się rozwiązać problem ?? U mnie pojawił się u mnie problem wypadania zapłonu na 4 cylindrze i miga kontrolka silnika. Ma założony gaz LPG Tech. Przejechane 2 tys km przebieg 116 tys. .  Świece wymieniałem  przed założeniem gazu. Błąd wyskakuje na LPG. Zamierzam wymienić cewkę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie udało mi się rozwiązać problemu. Nikt nie wie o co chodzi. Po remoncie silnika byłem naprawde zadowolony z pracy silnika, ale po bardzo krotkim czasie wróciły problemy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U

3 minuty temu, Dolot napisał:

Niestety nie udało mi się rozwiązać problemu. Nikt nie wie o co chodzi. Po remoncie silnika byłem naprawde zadowolony z pracy silnika, ale po bardzo krotkim czasie wróciły problemy. 

U ciebie zapala się czerwony kontrolka silnika ?  Czy też miga pomarańczowa i gaśnie na Lpg ? A jaki silnik pracuje ? Trzęsie budą ? Spadek mocy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przełączeniu na LPG miga pomarańczowa kontrolka silnika, ale tylko na biegu jałowym i jeżeli temperatura silnika nie osiągnie temperatury roboczej. Jeżeli cały czas jadę to problem się nie pojawia. Jeżeli podczas migania nie zmienię na benzynę albo nie wyłączę silnika to po chwili przestaje palić na jeden cylinder no i wtedy to czuć, trzęsie i nie da się jechać. Ogólnie jak silnik jest zimny i nawet jeździ na benzynie podczas przyśpieszania potrafi szarpać. Proponuję Ci na początku zamienić cewki miejscami i zobaczysz czy wywali Ci błąd na inny cylinder czy cały czas bedzie to 4. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak ...jesli samochód pracuje normalnie na benzynie to przyczyna jest na 100% instalacja lpg ;wyglada to na kiepską regulacje albo jak to w zwyczaju maja instalatorzy firmy brc mega przydługie węzyki od wtrysków do kolektora ja mam optimę nano ,wtryski baracudy i reduktor shark ale wężyki do kolektora mam bodajże poniżej 10 cm i samochód jeżdzi juz rok na lpg i nie miałem żadnego checka ,przepraszam miałem checka od zepsutego czujnika cofania silnik ma juz 186000 i pracuje wyśmienicie ,wyzeruj korekty lift pyclipem albo pyrenem bo jak masz brc to raczej sterownik jest zablokowany hasłem i nic nie podregulujesz każda inna polska instalacje stag optima kme czy lptech wyregulowałbyś sam kabelkiem za 20 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Jeżeli chodzi o regulację to byłem w serwisie gdzie montowałem gaz, powiedział, że wyregulował. Mieszanka na starcie była zbyt uboga o 5%. Nic sie nie poprawiło. Jutro zobaczę jak długie mam wężyki, ale czy długość w tym przypadku ma znaczenie ? ;) Przecież nie montują tego pierwszy raz i pewnie sprawdzają takie rzeczy. Nie rozumiem o co Ci chodzi z "wyzeruj korekty lift pyclipem albo pyrenem" mógłbyś wyjaśnić ? Dodam, że mam założony lubryfikator, czy to może mieć jakiś wpływ ? 

Edytowano przez Dolot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
47 minut temu, Dolot napisał:

Jeżeli chodzi o regulację to byłem w serwisie gdzie montowałem gaz, powiedział, że wyregulował. Mieszanka na starcie była zbyt uboga o 5%. Nic się nie poprawiło. Jutro zobaczę jak długie mam wężyki, ale czy długość w tym przypadku ma znaczenie ? ;) Przecież nie montują tego pierwszy raz i pewnie sprawdzają takie rzeczy. Nie rozumiem o co Ci chodzi z "wyzeruj korekty lift pyclipem albo pyrenem" mógłbyś wyjaśnić ? Dodam, że mam założony lubryfikator, czy to może mieć jakiś wpływ ? 

 Ja nie ma w ogóle objawów szarpania.  Wyczuwam niewielkie wibracje na lpg jak się wczuje.Jutro będę miał cewkę. Wymieniam i jak nie pomoże to jestem umówiony z gazownikiem. Będą od nowa regulować i wszystko sprawdzać. Skoro wszystko chodziło i chodzi dobrze na benzynie i kontrolka zapala się tylko na LPG miga trochę i gaśnie to musi być coś z regulacją gazu albo wtryski. Moi gazownicy wiedzą, że się nie wymigają jak cewka nie pomoże. Świece mam nowe i sprawdzałem są ok. 

Ja miałem Toyote e12 na gazie kme. Sąsiad miał identyczną na gazie brc z lubrykacją i jemu uszczelka pod głowicą walnęła przy 210000 tys. Mi odradzali brc i ja się nie upierałem. 

Edytowano przez Mello3x
wyjaśnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...