Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Dolot

Megane III phI Wypadanie zapłonu na 4 cylindrze

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Dnia 23.04.2019 o 19:27, Dolot napisał:

Jeżeli zostało coś niechlujnie zrobione to mogło to się odezwać dopiero po 10 tys km ?

1/ Szereg rzeczy może się odezwać;

      a/ niewłaściwe strojenie instalacji LPG,

      b/ niewłaściwe luzy zaworowe,

      c/ niewłaściwe wężyki od wtrysków, niewłaściwej długości, zagięte;

           Zmniejszona ilość przepływającego gazu będzie powodować ;

              -  pracę jednego cylindra na ubogiej mieszance, co w efekcie może powodować ;

              -  wypalenie gniazd zaworowych,

              -  dziurę w tłoku !

     d/ uszkodzone świece, cewki, wtryski - przeważnie gazowe,

Dnia 24.04.2019 o 19:23, Dolot napisał:

Tak się zastanawiam czy to może być wina sondy lambda albo nieszczelności w układzie dolotowym ?

2/ Sonda lambda funkcjonuje prawidłowo w zakresie temperatur 300 C do 850 C ;

    a/  element grzejny sondy zapewnia uzyskanie właściwej temperatury pracy po ; 20 do 30 s od uruchomienia silnika,
         Jeśli silnik pracuje na biegu jałowym przez dłuższy czas, sonda lambda może wystygnąć i zmiany napięcia sygnału

          wyjściowego mogą ustać, jeżeli sonda jest w słabej kondycji .

   b/ do szybszego zużycia sondy dochodzi  w wyniku ;

       -  jazdy na gazie,

      -   niskiej kompresji,

      -  przy tankowaniu na nie sprawdzonych stacjach syfiaste paliwo,

    Warto sprawdzić ; najkorzystniej na clipie lub analizatorem spalin,

14 godzin temu, Dolot napisał:

Po przełączeniu na LPG miga pomarańczowa kontrolka silnika, ale tylko na biegu jałowym

 i jeżeli temperatura silnika nie osiągnie temperatury roboczej.

Przy niedomaganiach sondy, jest to typowy widok,

Nie jeździć na LPG do czasu usunięcia usterki,

13 godzin temu, Dolot napisał:

Jeżeli chodzi o regulację to byłem w serwisie gdzie montowałem gaz, powiedział, że wyregulował.

Mieszanka na starcie była zbyt uboga o 5%. Nic sie nie poprawiło. 

3/ Uboga o 5 % to dużo;

     Przez złą mieszankę, ( ubogą ) mogą ;

       -  wypalić się zawory wydechowe,

       -  uszkodzić katalizator,

  a/ Znany jest problem wypadania zapłonu w 1,4 Tce na 2 lub 3 cylindrze, często powiązany ;

          - z ubywaniem płynu chłodzącego w zbiorniczku,

          - oznacza jedno; uszkodzona uszczelka pod głowicą, a następnie pęknięcie cylindra,

  b/ warto sprawdzić szczególnie;

        -  stan świecy 4, przerwa pomiędzy elektrodami ok. 0,7 mm, wymiana na nową,

        -  stan izolacji przy cewkach, świecach, oraz czy są czyste i suche,

        -  stan łączy elektrycznych na 4 wtrysku gazowym,

       -  czy wtrysk gazowe nie leje na 4 cylindrze?

           Może tak być, że dopóki się nie nagrzeje to kuleje, podobnie jak sonda,

 c/ jakiej marki masz wtryski gazowe? Warto zmienić go na czwartym cylindrze,

 d/ pomierzyć luz zaworowy na zaworze wydechowym na IV cylindrze,

13 godzin temu, Dolot napisał:

Dodam, że mam założony lubryfikator, czy to może mieć jakiś wpływ ? 

Należy go zlikwidować, bo żadnego pożytku z tego nie ma,( w jaki sposób zawór wydechowy może być smarowany???? )

Świadczy to tylko o niskich kompetencjach gazownika - warto wykonać parę telefonów do kumatych gazowników,

Skąd jesteś ?

 

Edytowano przez Andrzej-2010
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpująca odpowiedz, postaram się posprawdzac wszystko co opisałeś. Jestem z Częstochowy. Wtryskiwacze, nie wiem czy dobrze patrze, MED ? Luzy zaworowe miałem podobno sprawdzane podczas remontu silnika niedawno. Mechanik mówił że były powypalane zawory, ale zrobione jest. A da się ten lubryfikator tak zlikwidować teraz, czy zamknąć "kranik" poprostu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim się przywitam z użytkownikami forum.

Od jakiegoś czasu przeglądam forum, a do zarejestrowania skłonił mnie ten post gdyż mam identyczny problem. Wymiana wszystkich cewek, świec, filtrów, wizyty u gazowników nic nie zmieniły. Dopiero od tygodnia gdy sam przełożyłem listwę wtryskową gazu jakby to powiedzieć na plecy i skróciłem wężyk od wtryskiwacza gazu co dziwne ten z pierwszego cylindra problem się trochę uspokoił. Przez 1,5 tygodnia silniczek na tablicy zapalił się aby jeden raz i bardzo szybko sam zgasł. Nie wiem czy to zbieg okoliczności i nie jest to jeszcze idealne, ale jestem na razie z tego zadowolony. Zamierzam jeszcze zmienić sobie dysze na kierunkowe które już nabyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi po jakim czasie od założenia gazu pojawił Ci się ten problem ? Ja jeździłem dobre parę miesięcy i zrobiłem z 10k km. Jeżeli problem byłby w długości wężyka to nie powinno to się odrazu pokazac ? Ja dalej walczę z tym problemem, samochód stoi teraz u mechanika i próbuje on sprawdzić połącznie między sterownikiem a abs, ponieważ dużo błędów w tym kierunku jest. Sam już nie wiem czy to wina gazu czy silnika, ponieważ zauważyłem, że na benzynie też wypada zapłon, ale nie tak często/mocno żeby pokazało na desce, tylko zapisuje w błędach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie od samego początku po założeniu gazu to jest ze trzy lata wstecz. Z początku pojawiało się to tylko przy nie całkiem rozgrzanym silniku gdy samochód stał np. na światłach i jakoś nie zwróciłem na to szczególnej uwagi. Ostatnio stało się to tak dokuczliwe, że jak nie przełączyłem na benzynę i ruszyłem z zapalonym silniczkiem na tablicy to szarpał tak, że nie szło nim jechać i wyświetlał komunikaty: skontroluj ESP albo skontroluj układ wydechowy. Instalacja to BRC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to kolego mamy ten sam problem, z tą samą instalacją. Przed założeniem gazu czytałem, że silnik nadaje się idealnie, chyba nie do końca to prawda. U mnie tak samo pojawia się komunikat o ESP dlatego szukamy teraz w tamtych rejonach. Może to skrócenie wężyków ma jakiś sens, bo przy wizycie u gazownika innego niż Ci co zakładali, również zwrócił uwagę na długie wężyki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś już sytuacja dojrzała do tego żeby się za to zabrać, rozbieram górę, żeby dobrać się do kolektora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Ja mam instalacje LPG Tech i poza tym jednym problemem z zapchanym wtryskiwaczem. Nie mam od pukac żadnego poroblemu. Wydaje mi się, że to kwestia strojenia instalacji. Dziwne, że jednemu chodzi dobrze a drugiemu źle. To jest prosty silnik na wtrysku wielopunktowym i ogarnięty gazownik musi sobie z tym poradzic. Ja na gazie przejechałem na razie 10 tys. Rocznie będę robił 25 tys. Takze zobaczymy jakie historie mnie czekają. Mam nadzieję, że z łańcuszek i napinacz do 200 tys wytrzyma ;).To mój pierwszy Francuz na razie nie żałuje. Ja mam znajomego w serwisie Renault, który ogarnia mi wszystko z autem i też mnie straszył, że to awaryjny silnik.  Polecał mi tylko 1.5 dCi po 2010 roku. Powiedział, że są już z przebiegami 700 tys u nich w firmie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 25.07.2019 o 19:45, RobinHoo napisał:

Dziś już sytuacja dojrzała do tego żeby się za to zabrać, rozbieram górę, żeby dobrać się do kolektora

 

udało się coś rozwiązać z tą sytuacją ? Dzisiaj ponownie byłem u gazownika, wyregulował, posprawdzał i mówi, że wszystko ok. Wracam do domu, odpalam po paru h na zimnym silniku i ponownie to samo, check engine i wypadanie zapłonu. Już nie mam pomysłów co z tym robić. Ostatnio mechanik powiedział mi, że nawet jeżeli pokazuje wypadanie tego zapłonu to nie oznacza, że problem leży w tym cylindrze czy nawet w jego okolicy tylko komputer wykrywa coś i najłatwiej mu odłączyć ten zapłon, wszystkie odczyty są prawidłowe. 

Ostatnio podczas serwisu mechanik zwrócił uwagę na bardzo zanieczyszczony filtr lpg. Teraz się zastanawiam czy może być tak, że ten syf poszedł dalej i zapchał listwę, wtryski ? Wymienialiśmy 4 wtryskiwacz lpg tylko teraz nie wiem czy znał kolejność liczenia wtryskiwaczy i mogło być tak, że zamienił z pierwszego. 

Edytowano przez Dolot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pytanie podstawowe: czy regulacja lpg była podczas jazdy? Bo z całego wątku to nie wynika.

 

Czy była wymieniana listwa wtryskowa? Nie zmieniana kolejność tylko całą listwa?
Czy był robiony test szczelności listwy?

 

Czy ten debil który Ci to robił wie, że składem mieszanki steruje komputer benzyny (co to kuźwa znaczy, że mieszanka była 5% za uboga?????)... ale skoro kazał montować lubryfikator to już nic mnie nie zdziwi....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem to jeździł i miał podłączony komp. Wymienił tylko jeden wtryskiwacz, a czy sprawdzał listwę to nie widziałem . Nie wiem czy już to pisalem, ale jeździłem na samej benzynie i też wypada zapłon na 4 cylindrze tylko, że nie wywala błędu na desce, jest tylko w komputerze. Dalej zastanawiam sie nad czujnikami doładowania, stukowym, położenia wału i rozrządu i sonda lambda. Może coś z nimi jest nie tak 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK, czyli jednak benzynę trzeba najpierw dobrze zdiagnozować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2019 o 12:27, Dolot napisał:

. Sam już nie wiem czy to wina gazu czy silnika,

  ponieważ zauważyłem, że na benzynie też wypada zapłon,

  ale nie tak często/mocno, żeby pokazało na desce, tylko zapisuje w błędach.

1/Zakręć gaz na butli ;

     - pojeździj ze 100 km na samej benzynie aby sterownik pozbierał mapy,

     - obserwuj zachowanie silnika,

2/ Sprawdź szczególnie;

        a/ stan świecy nr 4; 

              -  przerwa pomiędzy elektrodami powinna być ok. 0,7 mm,

              -  wymiana na nowe; polecane to świece zapłonowa BERU Z274,

              -   wymiana co około 30.000 km,

        b/ stan izolacji przy cewkach, świecach ; muszą być czyste, suche, bez rys i pęknięć,

        c/ stan łączy elektrycznych na 4 wtrysku gazowym ; zastosować Kontakt 60,

        d/ stan łączy przy sterowniku ecu,

3/ Konieczna kontrola luzów zaworowych i kompresji na 4 cylindrze, jeżeli powyższe zabiegi nie poskutkują.  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sytuacja dzisiaj wystąpiła. Jechałem autostradą i na lpg odcinało mnie przy 160 km/h gaz w podłodze i nic, przełączyłem na PB i bez problemu rozbujał się dalej. Powtórzyłem test i to samo. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zanim bym nie ogarnął benzyny nie robiłbym takich eksperymentów na gazie. Uwalisz albo zawory albo katalizator w zależności od tego czy jest za ubogo czy za bogato.

Sorki, za nic nie wnoszący do rozwiązania problemu post.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...