Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

bkroy

Megane II phII F4R 2.0 16V 99kW opinie

Recommended Posts

Witam,

Mam pytanie o silnik Pb F4R 2.0 16V 99kW w Megane II grandtour FL. Jakie są słabe strony tego silnika, czy silnik lubi palić olej, gdzie szukać wycieków oraz jak sprawdzać auto aby nie kupić wyeskploatowanego złoma (mam namierzony 1 egzemplarz z 200 tys km przebiegu, prawdopodobnie się przejadę zobaczyć i będzie to mój 2 kontakt w życiu z Megane II). Wszyscy mechanicy mówią, że tutaj jest kzfr, które przy wymianie paska i pompy należy wymienić (dodatkowo 350-400 zł za koło).

Dodatkowo ogólnie jak się sprawuje ten silnik w kontekście możliwości założenia LPG?

 

Mam podobny samochód (P307 z 2.0 16V koncernu PCA). Ogólnie auto jeździ i moc czuć tylko na wysokich obrotach (od 4,5 rpm), z dołu to prawie to samo co 1.4 8V. Spalanie w mieście ok 11,0 l PB, LPG (od miesiąca) ok 12,0 litrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten silnik w Scenic 2 . Połączenie z automatem DP0. Mój silnik palił olej. Czytałem że inni też tak mieli. Miałem instalację na qbox oraz wtryskach Hana.  Wtryski gazu wymieniłem po 40tys na Barracuda bo jedna Hanka zaczęła lać.  W moim przy zakupie było 106tys. Wymieniłem tylko rozrząd. Sprzedałem auto z przebiegiem 154tys. KZFR nie odzywało się. Silnik fajny choć do ekonomicznych z automatem nie należał. Ale z gazem chodził bardzo dobrze. Tanie świece i filtry. Oleju wchodziło mi 5l. W sc2 dosc droga glowna poduszka silnika - nie wiem jak fo megi2 . Ogilnie - polecam jesli zadbany. Aaaa, manual ma dwumas o ile dobrze pamietam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, bkroy napisał:

X

Koło w tym silniku jest trwałe. Najlepszy sprawdzian wyeksploatowania silnika  to stabilność na wolnych obrotach przy gorącym silniku. Istotne są niskie obroty bez szarpania i ich dryf. Podłączyć Elma i obserwować. Nawet nie próbowałbym porównywać silnika Puga do Renault, bo jest tak jak piszesz. Ten jest bardzo dobry do gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Trzy lata użytkowałem ten silnik w Scenic II. Miał założony holenderski gaz od nowości, jak go sprzedawałem miał 230 tyś. km i nic z gazem się nie działo.

Mechanicy mają rację przy drugim rozrządzie musisz wymienić pompę wody i KZFR. 

Mi przy 225 tyś. km padł wysprzęglik, i całe sprzęgło do wymiany (1350 zł z robotą). U mnie występowało już koło dwumasowe, ale nadawało się jeszcze do eksploatacji.

Jak bym planował zostawić go jeszcze to pewnie bym je wymienił (+1200 zł).

Poza tym wymiana poduszki silnika (drgania nadwozia) i uszczelka miski olejowej (wyciek/nieszczelność). 

Przy gazie co roku musiałem czyścić przepustnicę, bo samochód strasznie mulił.

Co do spalania to na trasie jak nie ciśniesz jest pięknie (do Chorwacji wystarczyły dwa dwa tankowania, zbiorniki LPG 55L). Tak więc spalanie oscylowało w granicy 9l.

W mieście zmienia się to jednak radykalnie i ten silnik spokojnie bierze 12l/100 km w cyklu mieszanym jakieś 10l/100 km. Oczywiście każdy ma inną nogę więc ...

Scenica II rozbujałem na autostradzie do 200 km/h z czterema osobami na pokładzie więc w Megane II będzie chodził troszeczkę lepiej.

Generalnie silnik oceniam bardzo pozytywnie, dlatego osobiście go mogę polecić. 

 

Edytowano przez Lionel2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wracając do kzfr - 2 mechaników mi mówił, że przy 200 tys km warto wymienić (zawsze przy rozrządzie jest możliwość), a kupując używane rozrząd i pompa wody + olej wymieniam w ciągu 1 tygodnia na nowe. Koszt spory (350 zł za koło), ale po co bebeszyć rozrząd za rok. Auto kupuję na min. 5-6 lat użytkowania.

Zmartwiła mnie dwumasa w skrzyni manualnej (wiem, że ma 6 biegów). Czy są problemy z tym? Koszty wymiany są bardzo duże (jak w dieslach)?

 

Poza tematem:

Dlaczego silnik PCA 2.0 nie da się porównać do F4R Renault? Moc prawie taka sama, pojemność też. Nie oczekujmy cudów, przejadę się tym autem, ale nie oczekuję aby były diametralne różnice. 307 bardzo zadbanego kupiłem, opony po 1 sezonie continental, środek nie przetarty, zawieszenie sztywne, wymieniłem rozrząd, sprzęgło i hamulce (standard po zakupie).

 

308 (tylko 1.6 16V VTi)/Megane II chce kupić, pytanie czy do gazu lepszy jest Renault 2.0 F4R czy 1.6 16V? Można upolować takie auto w śmiesznych pieniądzach, handlarze nie biorą tego z zachodu, bo twierdzą, że te samochody mają złą opinię i nikt tego nie chce kupić. Ważne, aby był dobrze utrzymany, nie miał jakiś przygód mechanicznych (zagotowany silnik, kupa wycieków itd.), bo wartość naprawy ekonomicznie nie ma uzasadnienia (kompleksowy remont silnika w takim aucie to 30% wartości samochodu) + bezwypadkowy egzemplarz, przy mocniejszych silnikach raczej dobrze wyposażone.

Megane i Peugeot => dobrze zabezpieczone nadwozie + możliwość zamontowania LPG, pojemne samochody (kombi), raczej wygodne. Do zwykłej jazdy miejskiej (85% przebiegu) + 1-2 wyjazdy na urlop nadają się super.

4 minuty temu, Lionel2000 napisał:

Co do spalania to na trasie jak nie ciśniesz jest pięknie (do Chorwacji wystarczyły dwa dwa tankowania, zbiorniki LPG 55L). Tak więc spalanie oscylowało w granicy 9l.

W mieście zmienia się to jednak radykalnie i ten silnik spokojnie bierze 12l/100 km w cyklu mieszanym jakieś 10l/100 km

W moim  307 podobnie:

PB miasto ok 11,0/100 km, trasa raz mi pokazał poniżej 9,0/100 km.

Gaz (zrobiłem na gazie dopiero 1.200 km) miasto ok 12,0/100 km, trasa muszę sprawdzić (zakładam ok. 10,0/100 km). Przy 2.0 136 KM silniku nie jest źle (Focus I 1.6 16V 100 KM w mieście spala 10,5/100 KM, silnik g..., przy włączonej klimie nie chce jechać).

Moja stara Mazda 323 1.5 16V BA (88 KM) na LPG spalała w mieście 9,0/100 km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Handlarz przywiezie wszystko, żeby tylko mu się opłaciło.

Gaz w obu silnikach będzie chodził dobrze, w 1,6 KZFR jest mniej trwałe, ale za to nie ma dwumasy.

Oba silniki są dobre z tym że 2,0 będzie zapewniał lepsze osiągi. 

2,0 miał sześć biegów, 1,6 tylko pięć.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mnie pamięć nie myli, to w megane/ Scenic II 1,6 i 2.0 mogą mieć dwumasy, ale to nic bo te silniki nie mają specjalnie dużych momentów obrotowych i dwumasy są praktycznie niezniszczalne. Ktoś musiałby mocno katować auto, żeby uszkodzić koło dwumasowe.

Ja bym brał 2.0, zawsze lepiej jest mieć czym przycisnąć, niż narzekać na brak mocy.

2.0 nie mają tendencji do brania oleju, ale wycieki to już norma (np poci się często uszczelka miski olejowej). Przy wymianie rozrządu zrób od razu uszczelniacze wałków rozrządu i na wale korbowym. Rozrząd ustawia się na blokadach i należy prawidłowo ustawić koło zmiennych faz rozrządu (wymień, za 3 stówy kupisz oryginał).

Poduszka przy rozrządzie to koszt do 300zl, ale wytrzymuje dość długo.

Silnik jest prosty w obsłudze, dzięki czemu eksploatacja jest tania i bezproblemowa.

 

Gaz znoszą bardzo dobrze, Scenic mojej mamy (2.0) jak na razie przejechał ok 190 tys km na gazie i jeździ idealnie.

 

1,6 po lifcie ma już 6 biegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KZFR jak coś, to wymienię przy rozrządzie.

Bardziej martwi mnie dwumas, który nie wiadomo po co, ale wsadzili (nikt w PB raczej nie stosował tego rozwiązania). Jeżeli to  trwały element, to ok. Jeżeli nie, to przy tak budżetowym zakupie wg mnie mocno odstrasza mnie od zakupu.

Czy ktoś w ogóle to wymieniał kiedykolwiek? Extra 1200 zł + całe sprzęgło 800 zł + wymiana min. 500 zł = 2.500 zł (za sprzęgło + dwumasa), gdzie wartość samochodu to max 10.000 zł (25%, no comments…).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to nikt nie stosuje dwumasy w PB ? Od połowy lat 90 Merc , Volvo. A po 2000 większość dużych silników ma dwumas. Jest on jednak w Pb bardziej trwały niż przy ON gdyż silniki te mają mniej Nm. Większość osób nawet nie wie że to ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyznaje, że nie wiedziałem... Jeżeli tak piszecie, że Pb z kołem dwumasowym jest ok, to ok. Przy samochodzie za 10 tys. mam się pchać w awarie, to zmieniam kryteria poszukiwań. Auto szukam praktycznie takie, aby miało jak najmniej pkt zapalnych (tani samochód + LPG do długiej i maksymalnie bezobsługowej jazdy, tylko rozrząd, olej, opony, filtry).

 

Wujek ma takie megane II ale 1.6 16V od nowości i chwali, na pewno wygrywa w kategorii 10-cio i więcej latków bo nie rdzewieje (chyba tylko francuskie tak mają).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, bkroy napisał:

Wujek ma takie megane II ale 1.6 16V od nowości i chwali, na pewno wygrywa w kategorii 10-cio i więcej latków bo nie rdzewieje (chyba tylko francuskie tak mają).

Jeśli się dba o zespół KZFR to bardzo dobry samochód na miasto, U mnie bieżące spalanie to 7,6 PB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.05.2019 o 09:58, meganecoupe02 napisał:

1,6 po lifcie ma już 6 biegów.

Tak jest na pewno w Scenicu, ale nie jestem pewny co do Megane.

 

Dnia 10.05.2019 o 10:07, bkroy napisał:

Czy ktoś w ogóle to wymieniał kiedykolwiek? Extra 1200 zł + całe sprzęgło 800 zł + wymiana min. 500 zł = 2.500 zł (za sprzęgło + dwumasa), gdzie wartość samochodu to max 10.000 zł (25%, no comments…).

Pisałem już że ja wymieniałem przy 230 tyś. km, ale bez dwumasy. Jakbym chciał ten samochód trzymać kolejne 2 lata to bym ją wymienił.

To są rzeczy eksploatacyjne i mają swoją wytrzymałość więc obojętnie ile kosztuje trzeba ją wymienić. 

Poza tym @meganecoupe02 napisał że są to trwałe podzespoły i praktycznie wytrzymują ponad 300 tyś. km.

F4R występowały też bez dwumasy ale trzeba to sprawdzać po VIN'ie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dwumas jest ten sam co w DCi, tak że o wymianę bym się nie martwił. Sprawdzę dopiero przy wymianie sprzęgła jak wygląda na żywo. 320tyś z lpg wg. licznika, sam zrobiłem przez dwa lata ponad 100tyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2.0 16v 99kw ma dwumasę? Myślałem ze tylko 2.0t i gt mają 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

77 01 475 946 z takim numerem u mnie siedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...