Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
kecyrf

Megane IV phI Zakup MIV jaki silnik?

Recommended Posts

Powoli myślę o wymianie autka i wybór padnie chyba ponownie na megakę. Myślałem najpierw na benzynę i montaż LPG ale po podliczeniu wyszło że nie bardzo mi się opłaca (montaż do LPG na wtrysku bezpośrednim około 4,5 tys.). Pozostało do wyboru benzynka lub diselek i powoli skłaniam się ku dislowi, zawsze taniej niż na benzynie (czy dobrze myślę że różnica w spalaniu średnim to około 2 litry między benzyną a dieslem?), ale przede wszystkim dużo większy wybór (kupuję używane). I tu mam pytanko do użytkowników meganek 4 generacji jakie silniki z diesla polecacie, jakie jest faktyczne spalanie i jak się odbywa wypalanie dpf-a? Ja, znaczy żona będzie jeździć codziennie 2 x 18 km, do tego 2 razy w roku wyjazd gdzieś dalej i raz na miesiąc dwa wyjazd do rodziny (200 km).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@kecyrf Jeśli chodzi o nowe silniki 1.3 to jak widać, przy takiej spokojnej jeździe pali 6,5-7l/100km, diesel 1.5 koło 5,5l/100km, jeśli chodzi o stare 1.2Tce, to mnie osobiście spalił średnio 8,2l/100km na dystansie 36kkm. W salonie diesel był droższy ponad 10 tysięcy, ta cena nie ginie, i używane diesle będą droższe, albo z dużym nalotem. Pytanie co lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Była i autostrada 150 i miasto. Ale 5.5 daje sie zrobić bez problemu .  O 1.3 115KM mówią że jest oszczędny. Bardzo . 

20190503_225034.jpg

Edytowano przez Komarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego Komarek, a jak jest z tym wypalaniem dpf czy fapa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Renault ma dodatkowy wtryskiwacz paliwa w DPF. W sprawnym silniku niebma problemu z wypalaniem. W czasie choriby ojca jezdzilem przez ponad miesiac tylko po miescie i na krotkich odcinkach. Nie wiedzialem kiedy sie wypala.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2019 o 11:36, kecyrf napisał:

Powoli myślę o wymianie autka i wybór padnie chyba ponownie na megakę. Myślałem najpierw na benzynę i montaż LPG ale po podliczeniu wyszło że nie bardzo mi się opłaca (montaż do LPG na wtrysku bezpośrednim około 4,5 tys.). Pozostało do wyboru benzynka lub diselek i powoli skłaniam się ku dislowi, zawsze taniej niż na benzynie (czy dobrze myślę że różnica w spalaniu średnim to około 2 litry między benzyną a dieslem?), ale przede wszystkim dużo większy wybór (kupuję używane). I tu mam pytanko do użytkowników meganek 4 generacji jakie silniki z diesla polecacie, jakie jest faktyczne spalanie i jak się odbywa wypalanie dpf-a? Ja, znaczy żona będzie jeździć codziennie 2 x 18 km, do tego 2 razy w roku wyjazd gdzieś dalej i raz na miesiąc dwa wyjazd do rodziny (200 km).

 

Nie wiem jaki masz budżet. Ale wg mnie w kwestii diesla najsensowniej poszukać MIV  2016-2017 albo MIII z 2015 z silnikiem 1.6dCI 130KM. Znajomy miał po kolei dwie służbówki (MIII), które ciężko harowały i robiły 200 tys bez żadnego kwękniecia ;) No i 130KM to rozsądny kompromis między osiągami i ceną zakupu/utrzymania - wg mnie 1.5dCI jest ciut za słabe.

Co do spalania masz rację - ja jeździłem różnymi autkami różnych marek i przy podobnej mocy spalanie diesla było ok 2-2,5l niższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z dci 1.5 z DPF da sie bezpiecznie zrobić dodstkowe 20KM i 40Nm. 1.6dci pali podobnie ale daje wiecej frajdy z jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, ari1979 napisał:

Nie wiem jaki masz budżet. Ale wg mnie w kwestii diesla najsensowniej poszukać MIV  2016-2017 albo MIII z 2015 z silnikiem 1.6dCI 130KM. Znajomy miał po kolei dwie służbówki (MIII), które ciężko harowały i robiły 200 tys bez żadnego kwękniecia ;) No i 130KM to rozsądny kompromis między osiągami i ceną zakupu/utrzymania - wg mnie 1.5dCI jest ciut za słabe.

Megane III odpada gdyż taki użytkuję teraz (1,5 dci 107 KM) i jestem bardzo zadowolony, ale chcę wymienić na coś nowszego. 

 

Najbardziej myślałem nad 1.5 dci 110 KM z racji podobnego silnika do tego co teraz używam, ale skoro w 1.6 130 KM jest podobne spalanie pomyślę też nad tym. 

A te silniki 1.5 i 1.7 z oznaczeniem blue to co oznaczają?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czynnik AdBlue.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak powyżej napisał kolega LTar oznacza to, że oprócz paliwa musisz też uzupełniać Adblue. 

Ale tak czy siak to są nowe silniki (w ofercie od jakiegoś roku), więc jeśli szukasz używanego samochodu to raczej nie trafisz na egzemplarze z tymi silnikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, nie wiedziałem że o adblue chodzi, jak to się stosuje to już wiem ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.5 dci z AB ma 115KM . Bez ma 110KM 

1.7 dci każdy ma AB . 1.6dci - nie wiem czy są  z AB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...