Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przemmerc

Megane III phI demontaż i czyszczenie kolektora w 1,6 16v - pytania

Recommended Posts

Cześć,

Ostatnio zauważyłem wyciek oleju z silnika. Leci gdzieś chyba z góry, potem w okolicach filtra oleju (myślałem nawet początkowo, że może uszczelka filtra oleju jest uszkodzona), po silniku i później skapuje z miski. Przeszukując zasoby internetu zauważałem wpisy o uszczelnieniu odmy, uszczelnieniach kolektora, oleju w kolektorze itp. W związku z tym zastanawiam się czy nie zdemontować kolektora w celu dokładniejszego sprawdzenia źródla wycieku/awarii, może wyczyszczenia, uszczelnienia. Ale czy ta operacja mnie nie pokona? W związku z tym miałbym pytania:

1) Demontaż kolektora polega odkręceniu około 10 śrub i odłączeniu od niego przepustnicy? Nie ma tam żadnych dodatkowych mocowań?

2) Czy do ponownego demontażu będę potrzebował uszczelek, czy te zamontowane nadadzą się? Ewentualnie jakie są potrzebne?

3) Jak skutecznie wyczyścić kolektor i odmę ? Można je np. przepłukać benzyną ekstrakcyjną? Jeżeli chodzi o odmę to jest to "coś" metalowe na przykręcone na górze? jak tam jest uszczelka?

4) Czy po czyszczeniu przepustnicy trzeba robić jakąś adaptację?

 

Może macie jakiś maunal, żeby sobie podejrzeć czego się spodziewać? Jakieś dodatkowe wskazówki, żeby niczego nie zepsućJ

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu jest taki filmik tylko że na przyspieszeniu i niewiele widać, ale może coś Ci pomoże 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

1. Śrub jest chyba 8 jeśli dobrze pamiętam, 5 z przodu i 3 z tyłu. Do tego odkręcasz przepustnicę i jeszcze wężyk będzie do wyjęcia z tyłu, od strony grodzi silnika. Oczywiście cewki musisz przynajmniej odłączyć. Wyciągaj kolektor tak, jak jest zamontowany w aucie. W tylnej, tej prostokątnej części zbiera się olej, możesz sobie zalać nim cały silnik, jak przechylisz.

2. To zależy w jakim są stanie. Kosztują jednak naprawdę grosze i według mnie bez sensu ich nie wymienić przy okazji. Potrzebujesz 4 uszczelki kolektora i oring dla tej odmy.

uszczelka-kolektora-ssacego-renault-8200052311-moto-dynamic.thumb.jpg.fbb810d32c08ed84cc93a58fad78a9d4.jpg

3. Olej zbiera się w tej prostokątnej, tylnej części. Zdjęcie łączenia odmy z pokrywą zaworów, gdzie często sączy się olej, masz tutaj 

 

4. Jeśli nie będziesz ruszał klapką przepustnicy to żadnej adaptacji nie trzeba robić.

Edytowano przez droopy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję szczegółowy opis. Będę atakował temat jak tylko kupię uszczelki.

Cześć, 

Miałem dzisiaj zająć się kosmetyką auta ale nie wytrzymałem z ciekawości i zrzucilem kolektor. Dzięki wskazówkom kolegi droopy poszlo naprawdę sprawnie bez żadnych niespodzianek. na górze w okolicach cewek i otworu od odmy było wilgotno i brudno od oleju ale jakby starego nagromadzonego od dawna (olej plus zabrudzenia typu kurz, piasek) podobnie w okolicach tych czterech owalnych uszczelek. Ale nie widać żeby coś sciekalo po silniku na dół. Z kolektora zlalem może z 200 ml starego ciemnego oleju. 

Pisałem o ciemnym, starym oleju bo na spodzie miski gromadzi mi się jasny żółtawy olej. Spływa z okolic jakby filtra oleju, złącza plastikowego, którym wchodzą węże od plynu chłodzącego do silnika, potem po łączeniu miski na dół. Czy spotkaliscie się z tym aby cieklo z filtra oleju? Bo jest to dla mnie najbardziej logiczne po tym co zobaczyłem. Jest tam tak ciasno, że ciężko wyczuć ale nad filtrem jest sucho, na górze też świeżego oleju brak. Po tygodniu od wytarcia dół miski cały w oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że mam ten sam problem, góra silnika lekko zapocona, pod spodem filtra również mokro, miska cała w oleju, ścieka na osłonę silnika i jak stoi auto to potrafi kropić na asfalt. Wycieki są takie, że w miesiąc mogę dolać nawet 400ml oleju. Myślałem, że to wina obudowy rozrządu. Dzisiaj jak będzie pogoda to ściągnę ten nieszczęsny kolektor i wymienię uszczelkę odmy, Uszczelki kolektora zostawię. najwyżej będę mieć 2x robotę. OD razu kupie chemię do czyszczenia silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pokrywy odmy to klej Loctite nr ? kolor czerwony. Po tych kilkunastu latach lubi stracić szczelność i leje się wtedy po silniku. Można przykleić na silikon lub kupić masę poliuretanową niebieską Reintz.

W silnikach 1.6 ze zmiennymi fazami rozrządu jest pierścień uszczelniający z pokrywy odmy a bez zmiennych faz (w starszych autach) była uszczelka w kształcie jajka jak na rysunku od Droopy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli w megankach z 2009 roku ph1 jest mała okrągła uszczelka? Lekko podwyższona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O matko boska ile ja się namęczyłem, żeby to wszystko rozebrać. Założyłem tą nową uszczelkę, z kolektora wylało się z 200ml czarnego jak smoła oleju, nie czysciłem go w środku bo nie wiedziałem jak i w sumie po co. Wytarłem miejsce wejścia przepustnicy i wyjścia na dolot. Całą pokrywę miałem oleju, i piachu, jak również okolice listwy wtryskowej paliwa. Masakra robota, ale 300-400zł w kieszeni zostało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze zmiennymi fazami będzie ta z linku odlukasz243243

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednak muszę ponownie ściągać cały kolektor i przepustnice i wymienić uszczelki. Po czyszczeniu i wymianie samej uszczelki odmy, obroty szaleją jak powalone od 1200 do 2000tyś obrotów i ani śnią się ustabilizować, a zrobiłem już pare km. 

Dla potomnych. Właśnie odebrałem zamienniki uszczelek kolektora ssącego. Przrcierałem oczy, patrzę a te uszczelki idą również do BMW 1

 

 

15898018669943227342778949612588.jpg

15898019282206988732427859679786.jpg

15898019867205858577841478618437.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez był wyciek, w koncu sie za to wziąłem i uszelka odmy była walnięta , dużo roboty nie ma przy tym , ja się kierowałem według poniższego filmiku bo te inne to ledwo co widać:

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...