Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV v konkurencja - co wybrać


darekgt

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, MarcinDe napisał:

@Komarek 

Journey wygląda normalnie - w europie przecież szedł jako Fiat Freemont.

jest paskudny moim zdaniem. Jak karawan kombi . Ni to SUV ni to VAN. Bardziej interesuje mnie Amerykanin z Japonii- Mazda , Subaru,  Toyota. Z automatem i wolnossacym silnikiem . Ewentualnie coś z silnikiem Pentastar  

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda 3 2.0 SkyActive G 150 KM, jest już solidna konstrukcja choć nie tanią. Wszystkie silniki w Mazdzie 3 HB maja podobno Miles Hybrid czy jak to tam się zwie, nie mylić z standardowa hybryda, z tego co słyszałem chodzi tu o zasilanie wszystkich urządzeń przez akumulatory a nie przez alternator, mogę się mylić ale jak coś to proszę poprawiać. Oglądając jeszcze Kia Xceed w topowej wersji koszt wynosi coś kolo 130 Tys zł, w podobnej cenie można już dostać Mazde CX30 ale o poziom niżej niż topowa . Wydaje mi się że Mazda też zrobiła duży krok do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, darekgt napisał:

 Oglądając jeszcze Kia Xceed w topowej wersji koszt wynosi coś kolo 130 Tys zł, w podobnej cenie można już dostać Mazde CX30 ale o poziom niżej niż topowa . Wydaje mi się że Mazda też zrobiła duży krok do przodu.

Mazda 3 jest super. Proceeed również. Jest tylko jeden problem - mam 194cm wzrostu. Jest tam za ciasno. Meganka ma dłuższe siedziska niż Mazda 3 , Proceed super ale GT jest za bardzo upierdliwy . Ogólnie,  przy moim wzroście,  znaleźć wygodną pozycję w dalekowschodnim kompakcie to jest wyczyn

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rzeczywiście 194 cm wzrostu to trzeba już szukać czegoś większego, ja mam 186cm i w większości samochodów się dopasowuje :)  Chyba że jak już z Renault to Talisman albo Mazda 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, darekgt napisał:

 Chyba że jak już z Renault to Talisman albo Mazda 6.

W europejskich kompaktach nie mam problemu. Ale w japońskich czy koreańskich bywa różnie. Tu kawałek deski w Auris w nogę uwiera , tu dach nisko  w Proceed . Za SUV nie przepadam . Talisman trochę duży,  najczęściej sam jeżdżę.  Jednak taki Initiale 1.8 TCE nie powiem.  Piękna bestyjka . Teraz go liftingu , z nowymi lampami matrix .... :) . Aż się prosi o moda na tym silniku . Tylko ta nieszczęsna skrzynia.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, darekgt napisał:

Mazda 3 2.0 SkyActive G 150 KM, jest już solidna konstrukcja choć nie tanią. Wszystkie silniki w Mazdzie 3 HB maja podobno Miles Hybrid czy jak to tam się zwie, nie mylić z standardowa hybryda, z tego co słyszałem chodzi tu o zasilanie wszystkich urządzeń przez akumulatory a nie przez alternator, mogę się mylić ale jak coś to proszę poprawiać. Oglądając jeszcze Kia Xceed w topowej wersji koszt wynosi coś kolo 130 Tys zł, w podobnej cenie można już dostać Mazde CX30 ale o poziom niżej niż topowa . Wydaje mi się że Mazda też zrobiła duży krok do przodu.

Ten skok to teraz już nie rdzewieją?:D

Silnik wyżyłowany na bezpośrednim i niby trwały bo turba nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno nie rdzewieją, te silniki maja kompresor ale nie służy do doładowania silnika. Trzeba by obczaić testy na YT , ja już zapomniałem co mówili :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, że faktycznie nie służy do doładowania tylko do robienia hałasu. Podwozie to goła blacha.

Jak trwały może być silnik pracujący na granicy spalania stykowego? Ci co wiedzą co to oznacza to napewno zdają sobie sprawę, że długo nie pochodzi.

Współczesne znane jest zjawisko LSPI i co się wtedy dzieje z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda jest ładna, nic po za tym. Nawet po lifcie jest w środku głośno (szczególnie z tyłu), o rdzewieniu już na forum piszą pierwsze posty, w środku ciasno (i nie wiem o co tu chodzi bo po pomiarach wnętrza wcale nie jest jakaś duża różnica - wychodzi po 1-2 cm różnicy, a jak się wsiądzie to jest odczuwalnie ciaśniej).

Silniki nie wiem bo nie wnikałem, ale jechałem i tą SkyG i SkyX - to ten X robi wrażenie bardziej mułowatego niż G (a jest o 30KM mocniejszy). Ogólnie jest mułowato (nawet w porównaniu do 1,2Tce 130 w MIV).

 

Jak policzysz wszystko co bym chciał mieć to wychodzi mi 140-145tyś. - to za te pieniądze mam Dodga Challengera 6,4 Hemi Scat Pack (samodzielnie sprowadzonego ze stanów lekko stukniętego), a jak dobrze poszukać to nawet Hellcat'a idzie przywieźć.

I takim samochodem to mam i przyjemność z jazdy, i samochód nie do zarżnięcia, i wiem że mogę jechać, a nie się zastanawiać przy każdym wyprzedzaniu.

Jedna wada - pali ile się wleje (no ale zawsze można się ratować podtlenkiem LPG - i kosztuje to 4-5tyś).:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda 3 jest dla mnie ciasna. Na zdjęciu widać różnicę z poprzednią generacją , choć perspektywa " zmniejsza" megankę . W 6ce jest wygodnie. Ale jak juz takie duże,  to Talisman jest wygodniejszy. 

20200704_124446.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie macie racje, ja nigdy w salonie Mazdy nie byłem i się nie przymierzałem ani razu do kupna, także nie chce się tutaj wypowiadać na temat tej marki. Jak narazie zadowolony jestem ze swojej czarnej Reni 3 ph 3 jeszcze tylko muszę zlikwidować jeden defekt i będzie dalej soczyście.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!