Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

darekgt

Megane IV phI Megane IV v konkurencja - co wybrać

Recommended Posts

No jestem ciekawy jak chodzi skrzynia EDC w 1,33 czy jest delikatna przy spokojnej jeździe czy raczej szarpie przy spokojnej jeździe a Ty masz EDC w 1,2 130KM? Apropo Peugota w 2020 roku będzie nowy https://www.francuskie.pl/nowy-peugeot-308-czy-tak-bedzie-wygladal-model-trzeciej-generacji/ koncepcja nie porywa ale wiadomo że to się zmieni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak. Edc było chyba tylko w wersji 130 z tym silnikiem. Gdyby nie ten automat to tego auta bym nie kupił. 

Korzystam z 2 trybów albo komfort - na co dzień albo sport - kiedy jadę międzymiastową i wiem że będę wyprzedzał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, darekgt napisał:

Mówisz że coś takiego https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-308-od-reki-allure-automat-eat8-benzyna-130km-super-oferta-cenowa-ID6BU01G.html#gallery-open automat 8 biegów może być coś lepszego w tej cenie ;)

Dokładnie o ten EAT8 mi chodziło. Cena kosmos, ale to bogata wersja Allure, mimo to warto negocjować.  :-) Pomimo że ma 3 cylindry, silnik pracuje równo. Jeśli ktoś oglądał np. Captura 0.9 TCe i po tym wyciąga wnioski że wszystkie 3 cylindrówki telepią, to jest w błędzie...

Edytowano przez mayn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.2 Puretech ma fajną charakterystykę . Drgania w zasadzie tylko na zimnym.  Udany silnik 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EAT8 to jedyny automat, który mnie przekonał, a jestem zdecydowanym przeciwnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

@kataryniarz - to zwykły hydrokinetyczny  automat 8 biegowy czy skrzynia zrobotyzowana ? Jeśli tak to już jedna z ostatnich . 

 

Edytowano przez Komarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

temat jest o konkurencji dla megane IV, więc żeby nie odbiegać daleko od marki -jeśli tak ma wyglądać nowe sandero to mógłbym się zawahać nad zakupem przez chwilę pod warunkiem sensownego silnika 'made in renault'

 

maxresdefault.jpg

maxresdefault2.jpg

indeks.jpg

indeks2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, kataryniarz napisał:

Klasyczny hydrokinetyk.

Sorki za błąd - autouzupełnianie . 

To dobra wiadomość. Na miasto mniej problenatycza niż  dwusprzęgłowa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież Dacia to Renault to nie konkurencja, może w pewnym sensie jakaś konkurencja ale nie aż taka jak zupełnie inna marka, ostatnio się zastanawiałem apropo samochodów cenowo przybliżonych ale za to z  niewielkim przebiegiem tak jak wcześniej pisałem Nowe Megane IV GT line 160 KM kosztuje 106 tyś z prawie wszystkimi dodatkami, a auto wersji premium i to nie jest Merc ani żaden niemiaszek kosztuje 99 tyś. zł. taka to jest sztuka https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-is-223-km-hybryda-automat-salon-polska-lopatki-navi-fv-23-ID6BtUyF.html#gallery-open i co byście wzięli??? Bo ja na pewno nie Megane......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Darek a jeździłeś Lexusem hybrydowym - to dokładnie to samo co Toyota (chociaż twierdzą że skrzynia jest inna - a jest dokładnie taka sama - kumpel w ASO).

 

Drze ryja jak depniesz - identyko jak w każdej hybrydzie Toyoty (różnica pewna jest, ale wynika z tego że Lexus jest lepiej wyciszony).

 

Auto jest piękne, ale jakbym miał kupić to tylko i wyłącznie benzynę z automatem czyli IS300.

Edytowano przez MarcinDe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, darekgt napisał:

Przecież Dacia to Renault to nie konkurencja

specjalnie napisałem o tak bliskiej "konkurencji" gdyż nie chciałem porównywać standardowo z golfem, focusem, tipo czy astrą a takie marki jak nowa mazda 3, volvo v40 i lexus ct 200 to z kolei zbyt daleka konkurencja... ogólnie niby jest w czym wybierać ale z drugiej strony trudno znaleźć coś co spełni równolegle kilka oczekiwań...

2013-volvo-v40-112-f0c76929abcf5.jpg

2018-lexus-ct-200h-my18-gallery-025-exterior-1920x1080_tcm-3170-1101145.jpg

mazda-3.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nigdy nie jeździłem hybryda ale kiedyś sprawdzę jak będę zmieniał auto, poprzedni Lexus trochę stary za to ten jest młodszy i w dodatku będzie kosztował podobne pieniądze co nowa corolla 180 KM 2.0 HB https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-is-300h-elegance-sense-aso-lexus-krakow-fv-23-ID6AFEoV.html#83c5d2da5c, jak jak pisałem w moim przypadku to jest tak ze kupuje oczami a później sprawdzam cenę i cala resztę :8_laughing:  sama benzyna za dużo pali w mieście hybryda już jest spoko :)

Mazda jak już pisali koledzy droga i zamula strasznie, czekamy na nowy silnik do mazdy SkyActive X, Volvo spoko jest https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v40-v40-d2-drive-e-r-design-momentum-aut-ID6BE8FN.html#0d0ba8ba4f nie wiem jak ze spalaniem, Lexus CT 200h :) ladny https://www.otomoto.pl/oferta/lexus-ct-ct-200h-fsport-touch-navi-ID6zZmGO.html#8ce9f23890 nie wiem ile miejsca z tylu. Ogólnie wychodzi na to że, bardziej się opłaca kupić auto premium z lekkim przebiegiem powiedzmy do około 40 tys.km i 2 latka. :) wychodzę z założenia że przy zmianie to właśnie takie samochody warto przetestować chcąc zmienić markę na przyszłość, ja osobiście myślę oglądając różne testy że można tanio jeździć po mieście i na trasie (przy rozsądnych prędkościach ;) ) w komfortowych warunkach, dla mnie osobiście sprawdzi się wyłącznie hybryda, taka jaką ma Lexus lub Toyota ( jedno to samo hehehe) która jest o klasę lub 2 niżej. Wszystko zależy od tego jakie będą odczucia w czasie rzeczywistych testów. Sprawdzona hybryda nie jest złą hybrydą :) 

Edytowano przez darekgt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

A brałeś pod uwagę koszty ubezpieczenia i serwisowania?

Przecież to oczywiste że za cenę nowej Megane może kupić 5 letniego mercedesa klasy C. Tylko spróbuj to później serwisowac np w ASO ;) wymiana oleju grubo ponad 1000 zl. Lub weź to z własnej winy uszkodź i kup np lampę albo niech Ci kamyczek rozbije szybę. O poważniejszych awariach nie wspominając. 

Mam kolegę który ma kilkuletniego cayene i mercedesa slk którymi wozi do ślubu. W merca włożył ponad 15 000 w 2 lata. Inna znajoma volvo s80 T6 remont skrzyni z wymiana połowy części 25 000 zl w ASO. Znajomi mieli BMW x5 po 1.5 roku sprzedali i kupili 2 auta: mondeo i forda ka bo skarbonka.

Edytowano przez LTar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LTar tego też można się dowiedzieć na różnych forach, oraz jakie ceny serwisowe są po zakupie samochodu oraz ubezpieczenie w salonie czy w ubezpieczalniach, ostatnio sprawdzałem z ciekawości jaki jest koszt wymiany oleju w skrzyni cvt w lexusach IS 300H chłopaki pisali że od 1500 zł do 2500 zł, wszystko też zależy od zasobności portfela kupującego, jeżeli za drogi jest serwis Lexusa Hybrydy zawsze można się przerzucić na Toyote w Hybrydzie :) nie pisze o samochodach starych bo wiadomo za cenę nowej Megane można i kupić Mercedesa S klasę 20-sto letnią lub mniej, ale piszę że za cenę np. nowego Talismana można nabyć już 2/3 letnia markę premium z przebiegiem około 30-50 tyś. km. która jest w dalszym ciągu świeżą bułeczką np Lexusa IS 300H ;)  jest to też sprawa indywidualna, ubezpieczenie, ceny części przy marce premium nie muszą być aż takie drogie w zależności gdzie się kupuje, kumpel ma Mercedesa CLA 1,6 156KM i części do niej nie są astronomiczne, mówię o cenach części serwisowych jak klocki, tarcze itp. podejrzewam że im starszy samochód tym też ceny części do poszczególnych modeli będą taniały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem volvo s60 t5 w automacie. Nie znalazłem. Kupiłem nową Megane. Wszystkie które widziałem były z USA bez wiedzy o przeszłości. Z polskiego salonu brak. 

Dla mnie wydać 80 000 zł na auto że znakiem zapytania to za duże ryzyko. Oczywiście mowie o tych 4-5 letnich z wolnego rynku. 

2-3 letnie demo jak najbardziej. Oczywiście jeśli Cię stać na serwis itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolego piszesz, jeżeli brać samochód używany lub demo to tylko z salonu na który dostajesz roczna gwarancję do tego może jakaś rękojmia, co nie oznacza że nie trzeba sprawdzić przez specjalistę lub swojego sprawdzonego mechanika bo i w salonie mogą coś nabruździć ale po to jest ta gwarancja. Ja już nigdy nie kupie samochodu od handlarza, 2 razy się nadziałem za trzecim razem kupiłem nową Megane III. Po latach człowiek trochę mądrzeje to poczyta to poogląda testy a to po znajomych popyta, zawsze jakieś wnioski wyciągnie. Ja jak pisałem wcześniej narazie nie zmieniam, bo Renata się sprawdza, tylko przychodzi czas na wymianę rozrządu przy wymianie paska osprzętu co z tym idzie, wymiana płynu chłodniczego pompy wody,oleju  itp. koszt części mnie wyniesie około 1800 zł za robociznę w ASO zapewne zapłacę około 3200 zł. i dalej będę jeździł kolejne 4 lata lub 120 tyś. chyba że po wymianie i przejechaniu 160 tyś będę sprzedawał. Czas pokaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie masz problemu ze spalaniem oleju w 1.2 TCe 130 KM ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mnie pytasz to nie mam. Właśnie wczoraj sprawdzałem stan oleju. Zmieniany ostatnio jak miał 18000km teraz ma 26000 km. Ubytku brak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, mayn napisał:

Nie masz problemu ze spalaniem oleju w 1.2 TCe 130 KM ?

U mnie pali olej ale tylko 1,0 - 1,5 L na około 11 tyś.km, Ja wymieniam olej co 10-12 tyś.km. także zawsze mam ten 1 Litr na dolewkę, przez ten okres jak jeżdżę ponad 4 lata zauważyłem że spalanie oleju jest trochę większe przy długiej jeździe autostradowej przy stałej prędkości ( 700 km. w jedna i 700 km. w druga stronę) niż jazda po mieście lub krótkie wycieczki tak do 200 km. 

11 godzin temu, LTar napisał:

Ja chciałem volvo s60 t5 w automacie. Nie znalazłem. Kupiłem nową Megane. Wszystkie które widziałem były z USA bez wiedzy o przeszłości. Z polskiego salonu brak. 

Dla mnie wydać 80 000 zł na auto że znakiem zapytania to za duże ryzyko. Oczywiście mowie o tych 4-5 letnich z wolnego rynku. 

2-3 letnie demo jak najbardziej. Oczywiście jeśli Cię stać na serwis itd.

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-s60-volvo-s60-cross-country-t5-awd-salon-polska-gwarancja-ID6BL7fY.html#fddfff3eed lub już ktoś zostawił w salonie Renault tego: 

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-s60-r-awd-t6-306-km-vat-23-2-lata-gwarancji-bez-limitu-km-ID6BThsq.html#64115743aa  różnica w cenie nie duża a w pierwszym przypadku dostajesz praktycznie nowy samochód, może się różnią wyposażeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie trzymajmy się tematu, wątek olejowy 1.2 jest wystarczająco obszerny, a pytanie można też zadać przez PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Nie ten budżet. Szukałem rocznika 2014 w budżecie 80-90 000 A nie 130 000 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...